Fiat 500: prenova namesto novega modela – z razlogom Fiat 500: prenova namesto novega modela – z razlogom
Četrti julij je že tretjič datum, ko pri Fiatu predstavljajo mali 500; prvič leta 1957, drugič 2007 (po natanko 50 letih) in te dni... Fiat 500: prenova namesto novega modela – z razlogom
Ikona italijanske avtomobilske industrije ostaja podobna originalu iz leta 1957: Fiat 500.

Ikona italijanske avtomobilske industrije ostaja podobna originalu iz leta 1957: Fiat 500.

Četrti julij je že tretjič datum, ko pri Fiatu predstavljajo mali 500; prvič leta 1957, drugič 2007 (po natanko 50 letih) in te dni tretjič. In tudi tokrat so ga oblikovali v njihovem internem oblikovalskem centru.

Milijon in pol prodanih v osmih letih ni malo, prav nasprotno. A tudi zavezujoče. Novi 500 zato oblikovno zato – k sreči – ni nov, temveč le rahlo prenovljeni prejšnji. Še vedno je prikupen, a morda smo vseeno pričakovali večjo podobnost z originalom iz leta 1957, predvsem seveda v drobnih detajlih.

Opisno gre pa takole: novi so, med drugim, motorni pokrov, žarometa z dnevnimi lučmi LED, zadnje luči, odbijača, platišča, barvna ponudba za karoserijo, armaturna plošča, notranji materiali in seveda nove tehnologije. Uradni material pravi, da je sprememb 1.800.

  • 150703_FIAT_Nuova-500_26
  • 150703_FIAT_Nuova-500_32
  • 150703_FIAT_Nuova-500_38
  • 150703_FIAT_Nuova-500_36
  • 150703_FIAT_Nuova-500_37
  • 150703_FIAT_Nuova-500_39
  • 150703_FIAT_Nuova-500_34
  • 150703_FIAT_Nuova-500_12
  • 150703_FIAT_Nuova-500_04
  • 150703_FIAT_Nuova-500_35
  • 150703_FIAT_Nuova-500_48
  • 150703_FIAT_Nuova-500_50
  • 150703_FIAT_Nuova-500_49
  • 150703_FIAT_Nuova-500_46
  • 150703_FIAT_Nuova-500_40
  • 150703_FIAT_Nuova-500_41
  • 150703_FIAT_Nuova-500_42
  • 150703_FIAT_Nuova-500_43

Tudi tokrat bosta karoseriji dve, poleg običajnega še kabriolet, serijsko pa bo v njem sedem varnostnih blazin, Uconnect Radio 5 avdio sistem s 5-palčnim zaslonom in šestimi zvočniki, komandami na volanskem obroču in vhodi USB ter AUX, poleg tega pa so nove tudi dnevne luči LED. (Ročna) klimatska naprava pride šele z drugim paketom. Paketi opreme bodo tudi tokrat trije.

Motorji za novi 500 so že dobro znani. Glavnina dosega izpust ogljikovega dioksida manj kot 100 gramov na kilometer: 0.9 TwinAir 85 hp jih spusti 90, 0.9 TwinAir 105 hp, 1.3 Multijet 95 hp in 1.2 69 hp (ta bo naprodaj nekaj kasneje) pa 99. V ponudbi bodo še 1.2 LPG 69 hp EasyPower (deluje na bencin ali na utekočinjen plin LPG), 0.9 TwinAir 65 hp (brez turbopuhala) in 1.4 100 hp.

Na spodnjih fotografijah so vse tri generacije (1957, 2007 in 2015), tazlike med zadnjima so seveda drobne.

  • JA3R3583
  • IMG_7938
  • 150703_FIAT_Nuova-500_11
  • IMG_7948
  • 150703_FIAT_Nuova-500_09

Prvič so novi 500 na svetlo poslali 4. julija na streho nekdanje Fiatove tovarne Lingotto, kjer je še vedno ohranjena stara testna proga. Tam so v začetku 50 let med drugim preskušali tudi mali 500.◄

Foto: Fiat