GM je skrival napako GM je skrival napako
Vse kaže, da se je ameriški General Motors (GM) ujel v zanko, ki ga bo zelo drago stala. Prejšnji mesec je tovarna vpoklicala 1,6... GM je skrival napako
Mary Barra: »Nekaj je šlo narobe in zgodile so se strašne reči.«

Mary Barra: »Nekaj je šlo narobe in zgodile so se strašne reči.«

Vse kaže, da se je ameriški General Motors (GM) ujel v zanko, ki ga bo zelo drago stala. Prejšnji mesec je tovarna vpoklicala 1,6 milijona  Chevroletov in Saturnov zaradi napake pri vžigu motorja. Nič strašnega, vendar je sedaj postalo jasno, da so za napako vedeli že vsaj leta 2006.

Chevrolet Cobalt spada na drugi strani Atlantika med majhne avtomobile, toda napaka, ki si jo je privoščil GM, je velika.

Chevrolet Cobalt spada na drugi strani Atlantika med majhne avtomobile, toda napaka, ki si jo je privoščil GM, je velika.

GM je na pregled poklical modele Chevrolet Cobalt in Saturn Ion, ki so bili narejeni v času od 2003 do 2007. Že prej pa so v tovarni ugotovili, da bi lahko zaradi težav pri vžigu motorja prišlo do nepravilnosti pri delovanju servo volana in servo zavor, posledično tudi do težav pri sprožitvi varnostnih blazin. Težave so odpravljali na skrivaj, sedaj pa je postalo jasno, da to ni bila prava pot in so se zaradi tega odločili za tako množičen vpoklic omenjenih modelov. Izvršna direktorica GM Mary Barra, prva in ta hip še vedno edina ženska na tako visokem položaju v avtomobilski industriji, je minuli teden v nagovoru zaposlenim dejala, da »je šle nekaj zelo narobe… zato so se zgodile hude reči«. Dramatične besede so očitno povsem na mestu, kajti bolj ali manj se ve, kako ostra je v ZDA zakonodaja, ki ščiti potrošnika. Že pred desetletjem so prav tri velike ameriške avtomobilske hiše – General Motors, Ford in Chrysler – predlagale spremembe omenjene zakonodaje, saj so menile, da lahko kazni uničijo tudi velike industrijske korporacije.

Ta hip je seveda težko reči, kaj se bo zgodilo, je pa zvezna vlada že uvedla preiskavo, saj naj bi se zaradi opisanih težav zgodilo več kot 30 prometnih nesreč, nekatere celo s smrtnim izzidom. Ob tem nekaj ameriških medijev že navaja, da bo moral GM plačati vsaj 250 milijonov dolarjev kazni. Precej, bi lahko rekli, ampak ob možnosti, da bo morala japonska Toyota zaradi namišljenih napak, ki naj bi se na Toyotah pojavile v letih 2008 in 2009, plačati milijardo dolarjev kazni, vsekakor mačji kašelj…