EU: avgust skromen, toda osem mesecev s plusom EU: avgust skromen, toda osem mesecev s plusom
Kljub temu, da avgust poslu z avtomobili že po tradiciji ni posebej naklonjen, je bila prodaja v osemindvajsetih državah EU večja za 2,1 odstotka.... EU: avgust skromen, toda osem mesecev s plusom
Češka Škoda ne popušča, letošnji posel je večji za nič manj kot 21 odstotkov!

Češka Škoda ne popušča, letošnji posel je večji za nič manj kot 21 odstotkov!

Kljub temu, da avgust poslu z avtomobili že po tradiciji ni posebej naklonjen, je bila prodaja v osemindvajsetih državah EU večja za 2,1 odstotka. Na letni ravni pa je bilo letos v avtomobilskih trgovinah za šest odstotkov več kupcev kot v primerljivem lanskem obdobju.

Po podatkih Acea, evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov, je bil avgust skromen na skoraj vseh pomembnejših evropskih trgih. Minus so zabeležili v Italiji (0,2 odstotka), Nemčiji (0,4), Franciji (2,6), medtem ko je bilo bolje v Veliki Britaniji (plus 9,4 odstotka) in Španij (13,7), ki se očitno pobira po dolgi krizi. Vsega skupaj je bilo avgusta prodanih 669 tisoč novih osebnih avtomobilov, v osmih mesecih pa 8,3 milijona, kar seveda govori o dokaj dobrem položaju avtomobilske industrije na evropskih trgih. Na slovenskem trgu so po teh podatkih avgusta prodali 3.304 avtomobile oziroma dva odstotka manj kot avgusta lani, na letni ravni pa je bil prirastek pičel, in sicer za odstotek (dobrih 36 tisoč vozil).

Kako gre letos avtomobilskim hišam? Vodilni je koncern Volkswagen (VW), ki je doslej prodal 2,1 milijona vozil oziroma 8,1 odstotka več. Znotraj skupine je največje povečanje ustvarila češka Škoda, ki je obseg prodaje povečala za 21 odstotkov. PSA (Citroën, Peugeot) je doslej za svoje avtomobile našel 914 tisoč kupcev (plus 4,1 odstotka), med velikimi avtomobilskimi hišami pa se lahko v letos z največjim plusom pohvali Renault (16,6 odstotka), k čemu je veliko prispevala romunska Dacia (plus 30,2 odstotka). Ford je zelo soliden (plus 7,3 odstotka, 621 tisoč vozil), tudi Fiatu še kar nekako gre (2,2 odstotka več kot lani), toda predvsem zaradi samega Fiata (plus 2,3 odstotka) in Jeepa (44,6 odstotka več), medtem ko Lancia in Alfa Romeo še naprej toneta, saj se jima je doslej posrečilo prodati 48 oziroma 38 tisoč vozil. Tudi skupina BMW ne popušča (2,8 odstotka več), vendar predvsem zavoljo matičnega BMW, medtem ko Mini vse bolj zaostaja za lanskim rezultatom (6,7 odstotka manj). Skupina Daimler AG, ki jo sestavljata Mercedes-Benz in Smart, je v letošnjih osmih mesecih posel povečala za 1,6 odstotka (445 tisoč avtomobilov), vendar voz vleče Mercedes (3,2 odstotka več), medtem ko je Smart padel za občutnih 14 odstotkov.

Med japonskimi tovarnami je letos v Evropi v ospredju Toyota (7,9 odstotka več, malenkost manj kot 300 tisoč vozil), medtem ko največjo rast beleži Mazda (plus 22,8 odstotka). Pri korejskih tovarnah sta Hyundai in Kia  precej skupaj (271/229 tisoč), je pa res, da prvi osem mesecev končuje z minusom, drugi pa s plusom (4,7 odstotka).◄

Mazda je tista japonska hiša, ki ji je šlo letos na evropskih trgih kot po maslu.

Mazda je tista japonska hiša, ki ji je šlo letos na evropskih trgih kot po maslu.