DS 3 PureTech 130 So Chic DS 3 PureTech 130 So Chic
Tako ‘šik’? DS sta verjetno najpomembnejši ali celo najslavnejši črki Citroëna. Spominjata na čas, ko je bila francoska avtomobilska hiša v svetovnem tehnološkem, oblikovnem... DS 3 PureTech 130 So Chic
DS 3: oblikovno in sicer osvežen, drugačen in nedvomno zanimiv, tudi konkurenčen v razredu, kjer se kupcev ne tare.

DS 3: oblikovno in sicer osvežen, drugačen in nedvomno zanimiv, tudi konkurenčen v razredu, kjer se kupcev ne tare.

Tako ‘šik’?

DS sta verjetno najpomembnejši ali celo najslavnejši črki Citroëna. Spominjata na čas, ko je bila francoska avtomobilska hiša v svetovnem tehnološkem, oblikovnem in še kakšnem drugem vrhu. DS so ponovno obudili pred kakšnimi šestimi leti, že dve leti je samostojna znamka znotraj skupine PSA. To ni bila ločitev od Citroënove postelje in mize. Velja tudi za DS 3.

***

DS 3 je najmanjši in tudi najstarejši znotraj družine, povsem jasno pa je, da računa na mlajše in predvsem bolj nekovencionalne kupce. Zadnja prenova je morda bolj očitna znotraj kot zunaj; DS 3 je po novem ob Citroënovi strešici, kar naj bi bil eden bolj očitnih znakov nove družinske razporeditve. Novi so žarometi in zadnje luči in svetlobna kulisa je še zlasti v temi dokaj impresivna. Kombinacija bele in črne oziroma temno rjave strehe deluje dopadljivo, hoče biti bolj ‘nobel’, čeprav to morda ni najbolj posrečena oznaka. Toda bistveno ostaja: DS 3 je še vedno trivratna kombi limuzina, ki ohranja karoserijsko drugačnost, celo izvirnost. Se niti ne čudim, da je med vsemi ‘Deesi’ tržno najbolj uspešen.

  • IMG_4737awr
  • IMG_4713rca
  • IMG_4714rca
  • IMG_4742
  • IMG_4734aw
  • IMG_4715a
  • IMG_4729aw
  • IMG_4736
  • IMG_4717
  • IMG_4743aw
  • IMG_4716
  • IMG_4720ra
  • IMG_4719ra
  • IMG_4718a
  • IMG_4722aw
  • IMG_4723aw
  • IMG_4728aw
  • IMG_4726aw
  • IMG_4727aw
  • IMG_4724
  • IMG_4751raw
  • IMG_4746aw
  • IMG_4749

Torej: gotovo sedaj najbolj in najprej pade v oči 7-palčen barvni zaslon, občutljiv za dotik. Postavljen je ravno prav – ne previsoko, bog ne daj prenizko, predvsem pa ne predaleč. Temeljito so zmanjšali tudi število stikal oziroma gumbov, kar je znova dobrodošlo. Nekako sramežljivi dirkaški značaj potrjujejo predvsem kovinsko preluknjane stopalke in opora za levo nogo, gotovo tudi prirezan volanski obroč v spodnjem delu, lični in razveseljivo pregledni so tudi trije merilniki z všečno grafiko. Ročica 6-stopenjskega ročnega menjalnika – dovolj natančen in hkrati lahkoten – je postavljena tako, kot mora biti, nastavitve  voznikovega sedeža in volana so primerne; omenjam predvsem zato, ker je to pri nekaterih avtomobilih skupine PSA ne tako nepomemben problem … Kljub vsemu je preglednost nazaj presenetljivo zadovoljiva, pa tudi dostop do zadnje sedežne klopi je veliko manj problematičen kot pri številnih drugih trivratnikih. Tri vrata, pet sedežev, pravijo. Prvo drži, drugo zelo pogojno. Zadaj sedita zmerno zadovoljivo predvsem dva, tretji je sebi in drugima dvema povsem odveč. Je odveč napisati, da zloženo naslonjalo zadnje sedežne klopi (sicer uporabno deljive v razmerju 70:30) ustvari precejšnjo stopnico, kar škoduje uporabnosti? Morda, a nisem prepričan, da je prtljažna uporabnost bistvo tega avtomobila. A prijetno preseneti nekaj drugega: izstop iz avta je razmeroma preprost, skoraj lahkoten. Trik je v dveh ročajih, ki so ju namestili na levi in desni opornik strehe. Reč je uporabna, nanjo so v zadnjem času precej pozabili, a jo znajo ceniti predvsem oni, ki jim je zapovedano sedenje zadaj. Drži – DS je samostojna znamka, a nekaj skoraj znamenite Citroënove priročnosti je kljub vsemu ostalo. Priznam: to ugaja predvsem tistim, ki nis(m)o v prvih vrstah morebitnih kupcev Deesa 3. Ne tako mimogrede: sedeži so bili oblečeni v čokoladno rjavo usnje, ki ima obliko usnjenega urinega paščka (domnevam, da prestižne znamke?!) oziroma znamenitih ‘radiatorčkov’ nabildanih telesc. Prednja ponujata res odlično oporo telesu, a ko vidiš, koliko stane ta usnjeni luksuz (Napa Bracelet Trinitrato), se zamisliš – 3.600 evrov ni mačji kašelj in posledica je med drugim tudi ta, da prav usnje bistveno podraži avtomobil. Ampak zadeva je zlahka rešljiva – ni ga treba (do)kupiti!

Morda je najbolj razveseljiv del tega DS 3 motor, še posebej po tistem, ko se navadiš na začetno neodmerljivost zavor, kar ne zahteva vesoljnega truda. Bencinski trivaljnik je zgolj na papirju neprepričljiv. Pohvalno je, da tudi z glasom – vsaj prvi hip ne in moraš dokaj pazljivo prisluhniti, da ugotoviš, kaj se vrti tam spredaj –  ne izdaja svojega trivaljnega porekla. Ni ga treba zapeljati h Akrapoviču, da bi ‘popravil’ zvočno sliko. Seveda je DS 3 kilogramski lahkokategornik, toda agregat dokazuje toliko prijaznega veselja do vrtenja, pospeševanja in kar je še takšnega, da te skoraj sili (tudi) v nekaj ostrejšo vožnjo. Pomembno je, da je tudi na avtocesti zelo zgleden, pri čemer doseganje največje hitrosti ni težaško početje, predvsem pa zvočno prijazno oziroma nič moteče. Vtis malenkostno pokvari podvozje, ki je (logično) nekaj trše, ampak to pripišeš tudi izjemno problematični ‘kakovosti’ slovenskih cest. Tudi menjalnik lepo dopolnjuje to podobo, ki jo ne more pokvariti niti poraba (v poprečju tam okoli sedem litrov), ki seveda občutno odstopa od tovarniško normirane. Stara, prestara zgodba.

Dees 3 je zanimiva in predvsem dovolj konkurenčna popestritev razreda,v  katerem tudi na slovenskem trgu ribarita predvsem Audi A1 in različne variante Minija. Je DS 3 So Chic? Je, ni pretiravanja v tem.

Janez Kovačič

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 22° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 1.930 km – menjalnik v 6. prestavi – vklopljen način ECO – gume 205/45 R 17 Michelin PilotSport 3

Poraba in trušč

60 km/h, 1.300/min: 2,1 l/100 km – 84 dB

100 km/h, 2.300/min: 4,4 l/100 km – 87 dB

130 km/h, 2.800/min: 6,5 l/100 km – 91 dB

160 km/h, 3.500/min: 7,5 l/100 km – 94 dB

Testni krog: 7,1 l/100 km

Pohvale

+ motor

+ prednja sedeža

+ dobra preglednost nazaj

+ dokaj enostaven vstop/izstop z zadnjih sedežev

+ dobra zvočna zatesnjenost

Graje

– predrago usnje na sedežih (doplačilo)

– vendarle malce pretrdo vzmetenje

– slaba odmerljivost zavor (na začetku)

Na kratko

DS 3 je prijetna osvežitev v razredu, kjer se lahko skoraj zlahka požvižgaš na recimo uporabnost oziroma praktičnost in je bolj v ospredju oblika oziroma drugačnost, pa še marsikaj drugega. Morda je največja težava znamke DS predvsem njena ‘mladost’, kajti na tem svetu je nekaj kratkih let. Njen čas šele prihaja?!

Cene

DS 3 PureTech 130 S&S BMV6 So Chic: 20.770 evrov

Testni DS 3 PureTech 130 S&S BMV6 So Chic: 28.000 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 3-valjni – turbobencinski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.199 cm3 – največji navor 230 Nm pri 1.750/min – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.500/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Vozna dinamika: nastavitev ECO

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 3 vrata, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 205/45 R 17 Michelin PilotSport 3

Mere: dolžina 3.954 mm – širina 2.004 mm (z ogledali) – višina 1.483 mm – medosna razdalja 2.465 mm – najmanjša razdalja od tal 120 mm – rajdni krog 10,2 m – notranja širina spredaj ni podatka, zadaj ni podatka – prtljažnik 285/980l – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.090 kg – dovoljena skupna obremenitev 525 kg  – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka

Zmogljivosti: največja hitrost 204 km/h – pospešek 0-100 km/h 8,9 s – poraba (kombiniran cikel) 4,5 l/100 km – izpust CO2 105 g/km

Foto: JK