Test: Opel Grandland 1.2 96 kW AT8 Ultimate Test: Opel Grandland 1.2 96 kW AT8 Ultimate
  Opeugeot Avtomobilska usoda današnjika je kruta. Splet – predvsem gospodarskih, a tudi drugih – okoliščin je nanesel, da se avtomobilske znamke združujejo. Kar... Test: Opel Grandland 1.2 96 kW AT8 Ultimate

Opel Grandland: nekaj Peugeotovih genov, a vseeno odličen Opel.

 

Opeugeot

Avtomobilska usoda današnjika je kruta. Splet – predvsem gospodarskih, a tudi drugih – okoliščin je nanesel, da se avtomobilske znamke združujejo. Kar se seveda pozna.

Tudi pri Oplu ni nič več tako, kot je bilo.

***

Grandland je prvi Opel, ki je nastal v sodelovanju s PSA (Peugeot Citroën), še preden je prišla vest o uradni združitvi obeh znamk. Zato ni čudno, da sloni na platformi PSA EMP2, kar, kot vemo, ne pomeni zgolj skrite mehanike, pač pa tudi vso elektroniko in večino pripadajočih elementov.

  • 1VK_5458ac
  • 1VK_5453acw
  • 1VK_5444
  • 1VK_5446
  • 1VK_5442
  • 1VK_5443
  • 1VK_5438r
  • 1VK_5440a
  • 1VK_5441

Za današnje razmere je Grandland s sedmimi leti obstoja že star model, a ga je Uwe Müller pod taktirko Marka Adamsa oblikoval dovolj spretno, da je njegov videz še vedno prijeten. Še posebej po prenovi leta 2021, ko je dobil značilen prednji del, ki mu pri Oplu pravijo vizir. Z njim je bolj atraktiven in od daleč prepoznaven Opel.

Da je soroden z, denimo, 3008, se na videzu ne pozna niti malo, na mehaniki pa vsaj večini smrtnikom tudi ne. Podvozje z volanom je času primerno brezhibno: volan prijetno natančen, podvozje pa udobno od blaženja udarnih jam ali grbin za umirjanje prometa naprej. Od visoko nasajenega cestnega terenca tega avtomobilskega razreda pa seveda ne moremo pričakovati vabila za hitro vožnjo skozi ovinke.

Motor, trivaljni Peesajev PureTech, je že stari znanec, saj poganja dolg seznam avtomobilov znamk Citroën, DS, Jeep, Opel, Peugeot in Toyota. Za zadostni navor tega 1,2 litra velikega stroja skrbi turbopuhalo, s pomočjo katerega je, še posebej v načinu Sport, prijetno odziven in do kakih 80 kilometrov na uro tudi živahen, nad to hitrostjo pa njegova živahnost hitro pade (masa, čelna površina).

Ko gre za njegovo porabo, je tipičen glede na svojo zasnovo (majhna prostornina plus turbopuhalo): pri kolikor toliko konstantni hitrosti zna biti dokaj skromen, pri pogostem pospeševanju in zmanjševanju pa ravno nasprotno. Pri 130 kilometrih na uro (8. prestava, 2.500/min) porabi okoli 7,4 litra na sto kilometrov, pri 160 (3000/min) pa že 11. Aerodinamika je kruta. V spodobno tekočem prometu na avtomobilski cesti porabi kakih 8, v mestu pa hitro tudi 12.

  • 1VK_5482a
  • 1VK_5474
  • 1VK_5475r
  • 1VK_5476r
  • 1VK_5477r
  • 1VK_5478
  • 1VK_5479
  • 2022-11-06 16.49.19
  • 1VK_5492
  • 1VK_5489wl
  • 1VK_5487
  • 1VK_5491
  • 1VK_5494
  • 1VK_5484
  • 1VK_5485
  • 1VK_5486
  • 1VK_5497
  • 1VK_5498
  • 1VK_5496

Skovanko Opeugeot (ki si jo načelno zaslužijo tudi drugi Opli in še kaka druga znamka prav tako) si je prislužil v kokpitu. Osrednji zaslon (nagnjen zgoraj naprej, zato slabša vodljivost v soncu), ročica menjalnika in gumb za vozne načine (Eco, Normal, Sport) so neposredno preneseni iz Peugeotov, česar ni moč spregledati. Značilno Oplova so stikala pod osrednjim zaslonom, pa celoten volanski obroč (vključujoč stikala na njem) in splošen videz armaturne plošče. Merilniki? Ti so zanimiv hibrid med tehniko PSA in videzom, ki ga je težko pripisati katerikoli znamki. Vsekakor bo ljubitelj Oplov pogrešal njihove stare, vsebinsko bogate Oplove merilnike.

Med dobre novice sodita sedeža, oba z dolžinsko nastavitvijo sedala, odeta v usnje, na daljši poti neutrujajoča, prijetno bočno oprijemljiva in ogrevana. Slednje je med boljšimi, saj po vklopu hitro začutiš toploto, porazdelitev grelnih elementov pa je enakomerna in zatorej prijetna. Ni samo po sebi umevno. Opremljenost iz tega poglavja je tudi sicer pohvalna, vključno z deljivo in 3-stopenjsko klimatsko napravo.

Ko gre za notranjo prostornost, ni nikakršnih presenečenj. Pri prilagodljivosti je treba omeniti hkratno poglabljanje sedalnega dela pri poklopu naslonjala zadnje klopi (ki je nesimetrično deljiva), pa pritrdišče ISOFIX tudi na sovoznikovem sedežu in korektno opremljenost prtljažnika. Tam smo pogrešali le dvojno dno, polico je treba kupiti preko poprodaje.

Poglavje o asistenčnih sistemih ni nič drugačno kot pri večini današnjih avtomobilov. Tu in tam se splaši sistem za nadzor tlaka v gumah, čeprav s tlakom ni nič narobe. Samodejna nastavitev žarometov je v nekem trenutku odpovedala, radarski tempomat je pa plašen, na trenutke po nepotrebnem paničen. Je pa treba vseeno pohvaliti, da se v času testa nikoli ni oglasil s tistim neprijetnim ‘pink-pink’ in da ostane sistem za opozarjanje na nenamerno zapuščanje prometnega pasu izklopljen tudi po vnovičnem zagonu.

Med pomanjkljivosti lahko prištejem še grafiko infozabavnega sistema, na kateri se ne vidi jasno, kateri del ekrana je občutljiv za dotik (torej kje so ‘gumbi’) – nekako tako kot pri operacijskem sistemu Windows. Nekoliko nepripraven je tudi sistem za zaklepanje: ko je avtomobil zaklenjen in (lahko tudi z zamahom noge) odpremo pokrov prtljažnika (ter iz njega vzamemo nekaj, kar zahteva obe roki), nato pa z zamahom pokrov zapremo, ostane avtomobil odklenjen.

***

Čeprav zagotovo obstaja možnost, da bi zasnovali avtomobil brez omenjenih pomanjkljivosti, je stanje ta hip takšno, da niti eden ni v tem pogledu popoln. Ker je tako in če se spet osredotočimo na Grandland, najbrž drži: tale Opel, čeravno v precejšnji meri Opeugeot, je za uporabo izjemno prijeten avtomobil.

Vinko Kernc

***

Hvalimo

+ videz

+ sedeža (udobje, nastavljivost)

+ opremljenost

+ živahen motor do 80 km/h

+ osvetljena predala v vratih

+ dnevne luči zadaj

+ poglobljiva zadnja klop (ob zlaganju naslonjal)

+ prijetno gretje sedežev

+ podvozje

+ delovanje samodejnega menjalnika

+ mehanska stikala (tudi za infozabavni sistem)

+ štirje notranji ročaji, ISOFIX tudi spredaj

+ notranja osvetlitev

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

+ ogrevanje prednje šipe

Grajamo

– slabo uporabna predala v vratih

– logika osrednje ključavnice

– samodejni vklop sistema zoper zdrs pogonskih koles nad 50 km/h

– delovanje asistenčnih sistemov

Na kratko

Grandland bi po nekih nenapisanih evropskih merilih moral počasi že v pokoj, saj bo kmalu dopolnil sedem let. Je pa eden tistih, ki je še vedno prijetnega videza, a hkrati tudi lahkotno vozen, družinsko prostoren in prilagodljiv, navsezadnje pa tudi cenovno sprejemljiv.

Cene

Opel Grandland 1.2 96 kW AT8 Edition: 24.896 evrov

Opel Grandland 1.2 96 kW AT8 Ultimate: 33.023 evrov

Testni Opel Grandland 1.2 96 kW AT8 Ultimate: 33.573 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb. Za cene obiščite uradno spletno stran zastopnika.)

Tehnični podatki

Karoserija: cestni terenec, 5 vrat, 5 sedežev

Motor: 3-valjni – turbobencinski, neposreden vbrizg, 1.199 cm3 – največji navor 230 Nm pri 1.750/min – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.550/min

Pogon: 8-stopenjski samodejni menjalnik – pogon na prednji kolesi – gume 255/55 R 18 V Michelin Primacy 4

Mere: dolžina 4.477  mm – širina 1.856 mm – višina 1.609 mm – medosna razdalja 2.675 mm – najmanjša razdalja od tal 188 mm – rajdni krog 10,67 m (med zidovi) – notranja širina spredaj ni podatka, zadaj ni podatka – prtljažnik 514/1.652 dm3 – posoda za gorivo 53 l

Mase: vozilo 1.461 kg – nosilnost 539 kg – nosilnost strehe 85 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,3 s – poraba normno 6,4-6,7 l/100 km, test 7,9 l/100 km  – izpust CO2 144-149 g/km

Foto: VK