Opel Grandland X
NovicePrva vožnja 19/09/2017 Vinko Kernc
Nemški
Že vrani krakatajo iz prepada: Opel je od nedavnega del PSA in Grandland X je v tesnem sorodu s 3008.
Kar je pri tem vredno poudariti: Grandland je – Nemški!
***
Časi gredo nepreklicno v smer, ki jo je pred nekaj leti napovedal Marchionne: da se bodo tudi večji avtomobilski proizvajalci med seboj združevali. V primeru Opla (za zdaj) drži, kar je pred kratkim povedal šef koncerna, Carlos Tavares: Opel ima povsem proste roke, le vse skupaj mora na koncu v hišo nositi denar. Ko gre za avtomobile same, so se v Rüsselsheimu odločili, da bodo stavili na ‘nemško’ karto. Želijo torej, da ima kupec občutek, da sedi v nemškem avtomobilu.
Zunanjost Grandlanda se rahlo odmika od ustaljenih Oplovih smernic, saj je denimo po dolgem času prvi Opel, ki na boku nima oblike rezila, kot ga ima še vedno še sveži Crossland. V resnici to ni nič hudega, Grandland se zdi skladen in prepričljiv športni terenec, pri katerem še najbolj izstopa zadek – ta ima zdaj več ‘obraza’ kot drugi Opli z navpičnimi zadnjimi vrati.
Zelo nemški in predvsem Oplov je Grandland znotraj. Kdor je čakal, da bo ta Opel dobil Peugeotov i-Cockpit (merilniki nad nizko nameščenim volanskim obročem), se je uštel. Pa ne zgolj armaturna plošča, tudi celotna okolica skupaj s sedeži, ki so po Oplovi tradiciji lahko tudi hrbtenici posebej prijazni (AGR), ne morejo spomniti na nič drugega kot na Opel.
Komur so všeč Opli, tem bo všeč tudi Grandland in v njem se bodo počutili domače, vključno s sistemom OnStar. Pri Oplu želijo, da potencialni kupci poleg očesu in otipu zaznavne domačnosti pri Grandlandu opazijo tudi druge dobre strani tega novega športnega terenca: robustno zunanjost (plastična zaščita krog in krog), povečano oddaljenost od tal, dnevne luči LED, napredna žarometa LED AFL, možnost druge barve strehe ali panoramskega strešnega okna, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, napredne asistenčne sisteme (opozorilnik ob nenamerni menjavi prometnega pasu, samodejno zaviranje s prepoznavanjem pešcev, opozorilnik ob utrujenosti voznika, opozorilnik za mrtve kote), 180-stopinjsko kamero zadaj in/ali 360-stopinjski pogled okoli vozila, pameten ključ, sistem samodejnega parkiranja, gretje prednje šipe, volanskega obroča ter sedežev spredaj in zadaj, hlajenje prednjih sedežev, od/zapiranje pokrova prtljažnika z zamahom noge, povezljivost (Wi-Fi, Apple Car Play, Android Auto), 8-palčen osrednji zaslon, avdio sistem Denon in brezžično polnjenje prenosnega telefona. Ni malo.
Proti koncu, a še vedno pomembno, o motorjih. Za začetek bosta dva, a utegneta že ta dva zadovoljiti želje velike večine kupcev. Ni skrivnost, da sta Peesajeva, a je to lahko tudi prednost. Trivaljni bencinski in 4-valjni dizelski imata turbopuhalo in podobno moč, seveda pa se precej razlikujeta v navoru (prednost za dizla) in glasnosti ter tresljajih (prednost za bencinskega). Izza volana je vse jasno zaznavno, a sta oba prijazna in kultivirana, bencinski resda ni tako poskočen kot dizelski, je pa zato znatno bolj elastičen (uporaben preko večjega območja vrtljajev). Prednosti in slabosti se izenačijo tako, da bo odločal le osebni predsodek ali navada.
V prihodnjem letu naj bi Opel ponudil Grandland z zmogljivejšim dizlom (134 kW oziroma 180 ‘konj’) ter z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, kar je že napovedal Peugeot za svoj 5008, poleg tega pa bo prav Grandland prvi Opel s priključnim hibridnim pogonom. Ponudba (klasičnih) motorjev se tu ne bo ustavila (zagotovo bo dobil tudi kak manj zmogljiv motor od sedanjih dveh), Grandland pa ne bo imel 4-kolesnega pogona (gnan je spredaj); za tiste, ki bodo vendarle želeli napraviti kak meter dlje ali bolj varno nadaljevati po slabi podlagi (spolzko, sneg, blato), bo pri njem na voljo Peesajev sistem za prilagajanje elektronike spremenjenim pogojem pod kolesi, ki se bo v Oplu imenoval IntelliGrip.
***
Spomnite se Vivara in Comba; oba sta Opla, a bolj ali manj le z značko. Tako da Grandland ni prvi Opel, ki bi nastal na podlagi sodelovanja z drugo blagovno znamko, je pa prvi, ki z videzom (zunaj in znotraj) ostaja Opel ne glede na podkožje. Da je nemški, danes sploh ni več pretirana izjava. Tako se te čase svet vrti.
Vinko Kernc
Na kratko
Celotna filozofija se zdi smiselna, izvedba pa uspešna. Pri Oplu želijo zadržati obstoječe kupce in Grandland X, ki je športni terenec spodnjega srednjega razreda (torej istega kot Astra), bo kot družinski avtomobil zmogel prepričati tudi koga, ki doslej na avtomobil te znamke (še) ni pomislil.
Cene
Opel Grandland X: 20.490 €
V Sloveniji naprodaj konec leta
Foto: VK