Renault Austral: na slovenskem trgu Renault Austral: na slovenskem trgu
Javnosti prvič na lanskem pariškem salonu avtomobilov predstavljeni Austral, ki ima nalogo uspešno zamenjati Kadjar, je po besedah Renaultovih mož najpomembnejši (novi) Renault letošnjega... Renault Austral: na slovenskem trgu

Renault Austral: 18 cm od tal, kolesa do 20 palcev, možnost dvobarvne karoserije.

Javnosti prvič na lanskem pariškem salonu avtomobilov predstavljeni Austral, ki ima nalogo uspešno zamenjati Kadjar, je po besedah Renaultovih mož najpomembnejši (novi) Renault letošnjega leta. Pri nas je že naprodaj in sicer za od 27.900 evrov naprej.

Ime Austral je izpeljano iz latinske besede australis, ki pomeni jug. Po naše bi mu tako rekli južni. Nastal je na mersko prilagodljivi platformi CMF-CD, ki že podpira številne modele zveze Renault-Nissan, tudi denimo prejšnji Kadjar, pa Outlander, Kangoo III, razred T/Citan in druge.

Zunanjost v ničemer ne preseneča, saj sledi evoluciji Renaultove oblikovalske filozofije zadnjih let, kar je dobra novica. Izpostaviti velja morda le nov (‘retro’) logotip znamke in krepko drugačno motorno masko. Vsekakor se zdi, da je videz z vseh strani prepričljiv.

Ker je v primerjavi s Kadjarjem v dolžno zrasel za kaka dva centimetra, je z dolžino 4,51 metra Austral daljši od 3008, Grandlanda in Q3, a krajši od Tonala in ID.4. Močno na konce karoserije potisnjena kolesa in večja širina se poznajo v notranjosti: ta je zato nekoliko prostornejša, predvsem v širino, v primerjavi z le dva centimetra krajšim Kadjarjem ima za 5 centimetrov več kolenskega prostora zadaj, zadnja klop pa se pusti vzdolžno pomakniti za 16 centimetrov.

  • 1VK_7009a
  • 1VK_7015a
  • 1VK_7019a
  • 1VK_7025
  • 1VK_7006arc
  • 1VK_7023sh
  • 1VK_7016ashl
  • 1VK_7017a
  • IMG_8452
  • IMG_8435
  • IMG_8364
  • IMG_8366

Še pogled v prtljažnik. Ta meri po standardiziranih normah VDA (torej ne v tekočinskih litrih) od 500 do 1.525 kubičnih decimetrov, pri hibridnem pa je seveda nekaj manjši – meri od 430 do 1.455 dm3.

Kokpit z zaslonoma za merilnike in infozabavni sistem ‘OpenR’ velikosti 12 palcev (30,48 cm) vsak je podoben tistemu iz novega Mégana E-Tech Electric, pri čemer vključuje infozabavni zaslon tudi Googlove storitve (Maps, Assistant, play). Napreden projicirni zaslon (HUD) velikosti 9,3 palca (23,62 cm) prikazuje navidezno sliko dva metra pred voznikom, v ponudbi pa je tudi avdio sistem Harman Kardon z 12 zvočniki ter s 485 vati moči.

Asistenčnih sistemov za vožnjo, varnost in parkiranje je v Australu 27, pri Renaultu pa posebej izpostavljajo že omenjeni HUD in matrične žaromete LED, za katere razvoj so poskrbeli v slovenskem oddelku Helle.

Austral je na voljo z Renaultovim 4-kolesnim volanom 4Control Advanced. Ta omogoča zadnjim kolesom zasuk do pet stopinj, kar pomeni tudi manjši obračalni krog (10,1 namesto 11,4 metra), primerljiv s Cliovim! V tem primeru ja zadaj (nova) prema z več vodili namesto poltoga, kakršna je pri različicah brez 4Controla.

Ko gre za pogon, bo treba izbrati med tremi možnostmi. Pri dveh je turbobencinski motor z blago hibridno tehniko 1,3-litrski 4-valjnik moči 103 ali 116 kilovatov, pri čemer je šibkejši opremljen z ročnim, močnejši pa z neskončno-stopenjskim menjalnikom CVT.

Poseben poudarek je seveda na hibridni različici, kjer za pogon skrbijo nov, 1,2-litrski trubobencinski 3-valjnik (96 kW), pogonski elektromotor (50 kW, služi tudi za regeneracijo) in pomožni elektromotor (25 kW, služi tudi kot zaganjalnik in pomaga pri sinhronizaciji vklopa prestav). Skupna moč sistema je 147 kilovatov. Pogonska baterija s posebnim hlajenjem (neposredno z medijem klimatske naprave), ki dodaja do dve kilovatni uri kapacitete, ima tako kapaciteto 1,7 kilovatne ure.

Dokaj specifično zasnovan pogon je namenjen predvsem kot nadomestilo za dizelske motorje in v dolžino meri toliko kot sklop klasičnega 4-valjnika in ročnega menjalnika. Pri Renaultu pravijo, da ga je zlahka moč nadgraditi v priključno-hibridni pogon, kjer naj bi imela pogonska baterija kapaciteto okoli 21 kilovatnih ur.

Pri Renaultu so se odločili Austral ponuditi zgolj s prednjim pogonom, ker je povpraševanje po 4-kolesnem pogonu v tem velikostnem razredu rezervirano predvsem za dražje, bolj luksuzne avtomobile.

Austral je na voljo s štirimi paketi opreme, kjer je povsem nov paket Esprit Alpine – ta zamenjuje priljubljeni paket R.S. Line. Osnovni motor (103 kW) je naprodaj za 27.900 ali z boljšo opremo za 30.200 evrov, srednji (116 kW) za od 32.900 evrov, 147-kilovatni pa za najmanj 38.400 evrov. Osnovnih različic je v ceniku šest.

Načrti slovenskega predstavnika so dokaj smeli; medtem ko je bil lani Kadjar med sebi podobnimi po prodaji na 15. mestu, želijo z letno prodajo okoli 900 Australov pri nas stopiti na eno od treh stopničk zmagovalnega odra.◄

Foto: VK, Marin Tomaš (notranjost)