Jaguar I-Pace: na slovenskem trgu
Novice 19/06/2019 Vinko Kernc
Prvi električen Jaguar in tisti Jaguar, ki je nabral že 66 (tudi najbolj uglednih) nagrad s celega sveta, je na trgih že slabo leto in od nedavnega tudi pri nas. Najcenejši stane 79.962 evrov.
Z izkušnjami Jaguarjevega dirkaškega moštva za dirke Formula E je nastal I-Pace na novi (‘električni’) platformi, za katero je značilna zelo dolga medosna razdalja 2,99 metra. Nad njo je karoserija (pretežno iz aluminija), ki ji je obliko zrisala britanska, nedavno upokojena oblikovalska legenda Ian Callum.
Ni težko opaziti izjemno kratkih previsov prek koles, elegantne kupejevske oblike ter naprej pomaknjene kabine (‘cab forward’), pa tudi širine (dva metra) in višine (1,57 metra) I-Paca, kar sestavlja prepričljiv videz, a tudi izjemno aerodinamiko. V kokpitu naj bi bilo zaradi zasnove (pogona in oblike karoserije) prostora toliko kot v za razred večjih športnih terencih, v prtljažniku pa je od 656 do 1.453 litrov prostora.
Medtem ko je podvozje povzeto (a prilagojeno) po modelih F-Type in F-Pace, je pogon seveda povsem samosvoj. Vsako od osi poganja po en pri Jaguarju razvit elektromotor moči 147 kilovatov in 348 Njutonmetrov. Seštevek torej znaša 294 kilovatov (400 ‘konj’!) in 696 Njutonmetrov, kar zadostuje za pospešek z mesta do 100 v 4,8 sekunde.
Litij-ionska pogonska baterija zmore 90 kilovatnih ur. Na 50-kilovatni polnilnici se do 80 odstotkov napolni 85, na 100-kilovatni pa v 40 minutah. Na domači polnilnici (7 kW) gre precej počasneje: do 100 odstotkov se napolni v slabih 13 urah. Takrat naj bi bil doseg (po WLTP) ugodnih 470 kilometrov.
Glede na mere, razred in prestiž je I-Pace tekmec E-tronu in Tesli X, kmalu pa bosta tu še EQC in Tesla Y. Z njimi bo seveda tekmoval tudi s ceno; na voljo so trije paketi in I-Pace stane 79.962 (S), 88.130 (SE) oziroma 94.281 (HSE) evrov.◄
Foto: VK