Avtomobilski teden 41, 2019 Avtomobilski teden 41, 2019
Zamenjava na krmilu Nissana Medtem ko Carlos Ghosn v svojem tokijskem stanovanju še vedno čaka na začetek sojenja – očitajo mu vrsto finančnih nepravilnosti... Avtomobilski teden 41, 2019

Makoto Uchida je novi prvi mož Nissana.

Zamenjava na krmilu Nissana

Medtem ko Carlos Ghosn v svojem tokijskem stanovanju še vedno čaka na začetek sojenja – očitajo mu vrsto finančnih nepravilnosti oziroma malverzacij –, se kriza vodenja pri Nissanu počasi razpleta. Po tistem, ko je prejšnji mesec odstopil tedanji predsednik uprave Hirota Saikawa, so na njegovo mesto imenovali 55-letnega Makota Uchido, ki je doslej vodil Nissan na Kitajskem.

S tem se uresničuje napoved in hkrati želja večine delničarjev te japonske avtomobilske hiše, ki se v zadnjem letu srečuje z velikimi težavami – tudi zaradi tega so pred časom napovedali, da bo ob delo kar 12.500 zaposlenih po vsem svetu –, da bi prišlo do temeljite zamenjave na krmilu tovarne. S tem bo oziroma bodo prekinili z vsem tistim, kar se je dogajalo z Nissanom v zvezi Renault-Nissan-Mitsubishi v zadnjega leta in pol, torej po aretaciji Carlosa Ghosna. Ta si je – to le mimogrede – najel osebnega trenerja in je po besedah žene pripravljen na začetek sojenja, saj je, kot je dejala, »bistrega duha in močnega telesa«. Uchida se je Nissanu pridružil leta 2003 in je v tem času opravljal kar pomembna dela, med drugim je bil tudi direktor Renaulta Samsung v Južni Koreji. Formalno bo postal najpomembnejši človek tovarne najkasneje 1. januarja prihodnje leto, medtem pa bo imel kar veliko dela, če bo hotel vse skupaj urediti oziroma pripeljati tovarno v stanje, v katerem je bila nekoč. In ne bo enostavno.

Emil Frey velja za največjega evropskega trgovca z avtomobili.

Autocommerce, AC Mobil in Avto Triglav v druge lastniške roke?

Slovenski avtomobilski prostor v zadnjih letih ni doživel kakšnih prelomnih okoliščin. V smislu prodaje je bolj ali manj stabilen, čeprav letošnji podatki kažejo, da se prodajna krivulja upogiba navzdol – kot na večini drugih evropskih trgov. Se pa – tako kaže sedaj – pripravlja sprememba med uradnimi zastopniki tujih avtomobilskih tovarn. Vse kaže, da tri ljubljanske družbe – Autocommerce, AC Mobil in Avto Triglav – prehajajo v nove lastniške roke.

Omenjene tri družbe skrbijo za prodajo oziroma distribucijo vozil Mercedes-Benz in Smart, pa za Honde in Mistubishije, in končno za Jeepe, avtomobile Alfa Romeo, Fiat, Lancia in verjetno še katere. Po neuradnih informacijah naj bi se za nakup vseh treh potegoval največji evropski avtomobilski trgovec Peter Frey. Višina kupnine uradno ni znana, govori se o 30 milijonih evrov, menda pa naj bi bilo vse rešeno tisti hip, ko bo Evropska komisija potrdila posel. Večjih zadreg ni pričakovati, čeprav skupina Emil Frey združuje ogromno mrežo trgovcev v tako rekoč v vseh evropskih državah, kar predstavlja nedvomno koncentracijo ponudbe in vsekakor tudi kapitala. Zanimivo pri vsem tem je, da se je pred pol leta govorilo, da gre v prodajo le Autocommerce, sedaj pa sta zraven še AC Mobil in Avto Triglav. Kaj bo to pomenilo za slovenski trg – če sploh kaj –, je težko reči. Drži pa, da sta v lastništvu skupine Emil Frey tudi distributerja, ki pri nas skrbita za prodajo Peugeotov in Citroënov.

Thierry Bollore: v sedlu le slabih deset mesecev.

Zveza: Bollore je ‘out’, Delbos je ‘in’

Po tistem, ko je novo vodstvo dobil Nissan – o čemer pišemo zgoraj ali malo prej, – se je nekaj podobnega zgodilo tudi pri Renaultu, prvem delu zveze Renault-Nissan-Mitsubishi. In zgodilo se je precej nepričakovano, vsaj za tiste, ki nismo ‘poleg’, nekako v 48 urah.

Thierry Bollore, izvršni predsednik oziroma predsednik uprave Renaulta, je v sredo pripotoval iz Tokia, kjer so imenovali novega direktorja Nissana. Tedaj naj bi mu povedali, da predsednik Jean Dominique Senard zahteva njegovo zamenjavo. In ta se je v resnici zgodila v petek popoldan, ko so v Boulogne-Billancourtu, kjer domuje Renault, predstavili novo začasno vodstvo francoske avtomobilske hiše. Bolloreja je zamenjala Clotilda Delbos, ki je doslej pri Renaultu skrbela za finance. To je ta hip tudi vse ali povedano nekoliko drugače – zdi se, da v francoski avtomobilski tovarni oziroma njenem najožjem vrhu ‘čistijo’. Morda se z odhodom Bolloreja, ki je bil na tem delovnem mestu od letošnjega januarja, res končuje obdobje Carlosa Ghosna.

Bollore je bil tesni Ghosnov sodelavec, v zadnjem času pa je začelo vse bolj prevladovati prepričanje, da je treba odstraniti vse tiste, ki so bili povezani s padlim predsednikom zveze. Očitno je k temu ‘udaru’, tako je vse skupaj označil odstavljeni Bollore, veliko pripomogla francoska vlada oziroma država. Ta ima v rokah 15-odstotkov Renaulta in posledično pomembno besedo pri vseh pomembnih odločitvah. Vse kaže, da je tudi ali predvsem Senard ocenil, da Bollore ni več pravi za delo oziroma funkcijo, ki jo opravlja. Ve se, da zveza ni v dobrem položaju, kar še posebej velja za Nissan, ki je letošnje poslovno leto (to se je končalo 31. marca) zaključil z velikim finančnim minusom. Francoska vlada oziroma njen finančni minister Bruno Le Maire je že pred časom dejal, da je bistveno ohraniti francosko-japonsko avtomobilsko navezo in zdi se, da je bila že tedaj vsaj deloma zapečatena Bollorejeva usoda. Kakšna pa bo Ghosnova, no, to je sedaj še neodgovorjeno vprašanje.

Janez Kovačič

Preberite tudi