Audi Q2 1.4 TFSI S Tronic Sport
Testi 04/07/2017 Vinko Kernc
Nekaj posebnega
Vsaj za zdaj je Q2 najmanjši Audijev ‘Q’ (torej športni terenec), a je morda tudi najbolj oglat Audi ta hip.
In dvojka v imenu malce zavaja: ne pričakujte velikosti (ali bolje: majhnosti) A2!
***
V resnici pričakujte velikost Audija A3. Zunaj je resda za slaba dva decimetra manjši, je pa znotraj vsaj enako velik, če že ne večji (prtljažnika ima za 25 litrov več), veliko o izkoristku zunanjih mer pa pove dejstvo, da je znotraj skoraj enako velik kot Q3. Toliko o (njegovi) velikosti.
Z oglatostjo se med Qji lahko meri le z novim Q7, a je treba pri tem poudariti, da ne gre za oglatost v smislu škatlastega videza, pač pa za več ostrih robov in za manj usločene in izbočene karoserijske površine. Povsem drugače pa je znotraj – armaturna plošča, ogledalo notranjosti vsakega avtomobila, je nežno zaobljena, štiri zračne reže videza turbinskih motorjev letal pa ta vtis še poudarijo.
Če se osredotočimo ‘zgolj’ na tri nemške prestižne znamke, ki pa še posebej pri nas pustijo praktično zanemarljiv prostor tekmecem, si upam zapisati: Audiji, tudi Q2, so znotraj najbolj posrečeni. Tudi najlepši.
Zdi se, da so uspeli ujeti najboljše sožitje sodobne tehnike, ergonomije in videza, diskretno podkrepljenega z močnima modro in rdečo. Zagotovo vsakomur ne bo všeč, da osrednji zaslon štrli iz armaturne plošče, a to je le stvar okusa. Zaslon ima odlično grafiko, dobre menije in lepo nanizane podatke vseh oblik, poleg tega pa je dovolj velik in prikladno daleč za manj odvračanja pozornosti s ceste.
Merilniki so poglavje zase. Z (odlično) grafiko spretno skrivajo, da so digitalni, hkrati pa ponujajo veliko informacij v dveh osnovnih oblikah – z velikima osnovnima merilnikoma ter z manjšim informacijskim zaslonom med njima ali pa s prevladujočim zaslonom ter z majhnima, umaknjenima merilnikoma.
Ne glede na izbrani videz ponujajo ogromno informacij, morda že preveč (hkrati), a navaditi se ni težko. Od informacij pravzaprav razočara le podatek o trenutni porabi – ker je preprosto premajhen (trak), zato je z njega težko očitati pričakovano natančno. S skoraj ostro natančnostjo pa po drugi strani navdušita merilnika v velikem pogledu – takrat jima ni težko pripisati tudi pridevnike čista, uporabna, pregledna, lepa.
Ni še konec. V kokpitu razveseljuje tudi volanski obroč, če je pač takšen (doplačilo). Tri stvari kaže pri njem izpostaviti: ergonomijo osnovnega upravljanja (torej pri držanju in sukanju), ergonomijo drugotnega upravljanja upravljanja (rokovanje z gumbi na njem) in – spet – na videz. Ergonomija je očitno močna rdeča nit (tudi tega) Audija, saj, čeprav po njihovo zadosti velik zgolj za dvojko v imenu, ponuja tudi krmilnik z gumbi kot pri večjih modelih te znamke. Krmilnik z dodatnimi gumbi je zasnovan tako, da nanj po kratkem druženju sploh ni treba (več) pogledati, da bi ga (jih) uporabljali. In to je končni cilj dobre ergonomije.
Notranjost pa pušča tudi deljene občutke. Danes tako aktualna ambientalna svetloba je tu dosegla čisto posebno obliko: del armaturne plošče (pred sovoznikom) in del osrednje konzole ponoči sveti z mnogimi lučkami. Potrebno še zdaleč ni, večina pa, ko to zagleda, spusti nenadzorovan ‘uau’. No, osvetlitev k nogam, ki je tudi v tem paketu, je zagotovo bolj smiselna in uporabna.
Prednja sedeža sicer nosita oznako ‘S’ in sta lepo (dobro) bočno oprijemljiva, a jima za prav športen vtis še malo manjka. Na zadnji klopi je tudi nekaj bočne oprijemljivosti, a bolj ali manj le na naslonjalu, se pa vseeno lepo sedi in potuje. Tam je tudi z opremo nadpovprečno dobro poskrbljeno za potnike.
Odlike prtljažnika so ravne mejne ploskve, podaljšljivost v razmerju 40:20:40, vodoravno dno pri podaljšanju, dve lučki, en zamrežen predal (levi bok), čvrsto dno (s prostorom za nekaj drobnarij ob rezervnem kolesu) in, kot rečeno, 400 litrov osnovne praznine, povečljivih na okrogel ‘kubik’.
Pri znamki, katere glavni slogan že dolga leta vsebuje misel o napredni tehniki, zmotita dve podrobnosti. Prva je morda stvar napake na tipalu ali softveru: ko je vklopljen sistem za pomoč pri parkiranju, ves čas opozarja na bližino (nečesa) ob boku, tudi ko tam ni nič. Druga je stvar zasnove: cev za gorivo ima čep. Verjamem, da znajo pri Audiju tudi bolje.
Izbrati Audijev bencinski motor, sploh teh zmogljivosti, danes ni slabo. Miren tek in velika elastičnost – uporaben je vsaj preko 5 tisoč vrtljajev – sta njegovi glavni odliki. Dvesto petdeset Njutonmetrov je tudi dovolj, da je lepo prožen, obenem pa je tudi lepo kultiviran, kar pomeni, da mu zmogljivosti enakomerno, ne sunkovito naraščajo z vrtljaji. Sunkovit zna, na drugi strani, biti menjalnik S Tronic (ali drugače: DSG), ko želi voznik nekoliko hitreje speljati. Zdi se, da pri tem prehitro spusti sklopko, kar utegne biti malce neprijetno. Sam menjalnik je že tradicionalno zelo dober, če že ne odličen, je pa tu odziv sistema motor-menjalnik v nastavitvi vozne dinamike Auto kar nekoliko počasen; dinamični vozniki bodo pri tem bolj veseli odziva v nastavitvi Dynamic.
***
Toda (dobra) mehanika tega koncerna je (po)znana in pričakovana. Nekaj posebnega je Q2 z videzom, z velikostjo in s prostornostjo. Dober paket, ki utegne zamajati noge tudi (zunaj) večjemu Q3 …
Vinko Kernc
Odčitki in meritve
Okoliščine meritev: temperatura okolice 13° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 13.885 – menjalnik v položaju D – vklopljen način Efficiency – gume 235/40 R 19 Y Bridgestone Potenza S001 – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (trak, cca 3 cm = 0-25 l/100 km)
Poraba in trušč
60 km/h, 1.500/min: 5 l/100 km – 87 dB
100 km/h, 2.000/min: 7 l/100 km – 92 dB
130 km/h, 2.700/min: 9 l/100 km – 94 dB
160 km/h, 3.200/min: 12 l/100 km – 100 dB
Testni krog: 9,2 l/100 km
Pohvale
+ videz notranjosti
+ notranja prostornost
+ ergonomija in haptika
+ volanski obroč
+ merilniki
+ krmilnik infozabavnega sistema
+ motor (elastičnost, zmogljivosti, poraba)
+ zavolanski ročici za pretikanje menjalnika
+ lega na cesti
+ avdio sistem (kakovost zvoka)
+ oprema avdio sistema
+ oprema za potnike zadnje klopi
+ prtljažnik
+ oprema (v splošnem)
Graje
– sunkovit odziv menjalnika pri hitrejšem speljevanju
– cena (dodatne opreme)
– nima cevi za dolivanje goriva brez čepa
Na kratko
Čeprav sodi v razred športnih terencev, je eden tistih, ki terena ne bo videval – navsezadnje ima običajne gume preseka 40, kakršne imajo že dobri športni avtomobili. Je pa prikladno uporaben (praktičen in prilagodljiv), tudi prostoren ter – Audi.
Cene
Audi Q2 1.4 TFSI (Basis): 27.990 evrov
Audi Q2 1.4 TFSI S Tronic Sport: 31.540 evrov
Testni Audi Q2 1.4 TFSI S Tronic Sport: 51.104 evrov
(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)
Tehnični podatki (proizvajalec)
Motor: 4-valjni – turbobencinski, neposreden vbrizg, izklapljanje valjev – gibna prostornina 1.395 cm3 – največji navor 250 Nm pri 1.500-3.500/min – največja moč 110 kW (150 KM) pri 5.000-6.000/min
Pogon: dvosklopčni menjalnik (7) – prednji pogon
Vozna dinamika: Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic, Individual
Voz in obese: terenski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, elektromehanski servo – gume 235/40 R 19 Y Bridgestone Potenza S001
Mere: dolžina 4.191 mm – širina 1.794 mm – višina 1.508 mm – medosna razdalja 2.601 mm – najmanjša razdalja od tal ni podatka – rajdni krog 11,1 m – notranja širina spredaj 1.444, zadaj 1.416 mm – prtljažnik 405/1.050 dm3 – posoda za gorivo 50 l
Mase: vozilo 1.355 kg – dovoljena skupna obremenitev 485 kg – dovoljena obremenitev strehe 60 kg
Zmogljivosti: največja hitrost 212 km/h – pospešek 0-100 km/h 8,5 s – poraba (kombiniran cikel) 5,2 l/100 km – izpust CO2 119 g/km
Terenske zmogljivosti: ni podatka
Foto: VK