Suzuki Swift: na slovenskem trgu
Novice 17/06/2024 Vinko Kernc
Glede zgodovine Suzukijevega Swifta je malce zapleteno, uradno pa velja za prvo generacijo ‘globalni’ Swift iz leta 2004. Ja, tri generacije tega modela so že mimo in četrta je od nedavnega tudi na našem trgu. Cena? najmanj 16.820 evrov.
Suzuki sodi med manjše avtomobilske proizvajalce, avtomobile pa izdelujejo od leta 1955. Swift je njihov pomemben model, saj so jih prodali že preko 9 milijonov, na našem trgu pa je postal priljubljen na prelomu v 90. leta, ko so z imenom Swift pri nas (in še kje) prodajali avtomobil istega velikostnega razreda, ki so mu na Japonskem rekli Cultus.
Zadnja leta na našem trgu pri tej znamki prednjačita Vitara in S-Cross, saj so križanci postali skoraj prioriteta. Pa vendarle je trg majhnih avtomobilov še živ in novi Swift ima še vedno svoje argumente. Eden je zagotovo možnost 4-kolesnega pogona.
Od leta 2004 gre pri Swiftu oblikovno za evolucijo videza zunanjosti. Marsikaj je tokrat tudi rezultat intenzivnega dela na aerodinamiki, vključno z malimi spojlerji kot podaljšek stebrička C.
Karoserijskih barv je devet, dve od teh je moč kombinirati s črno in dve s temno sivo streho. Modra biserna in hladno rumena kovinska sta novi barvi. Zanimivo, vse barve so kovinske ali biserne, brez doplačila pa ponujajo ognjeno oranžno. Motorna maska je vedno v (svetleči) klavirsko črni barvi.
Četrta generacija sloni na izpopolnjeni Suzukijevi (tudi mersko) prilagodljivi platformi Heartect, zunanje mere (in velikost prtljažnika) pa so ostale enake. Izjema je le dolžina, zdaj je za 15 milimetrov daljši. Prtljažnik meri od 265 do 980 litrov tudi v izvedbi s 4-kolesnim pogonom, pri novem modelu pa je nakladalni rob nekaj nižji kot doslej. Naslonjalo zadnje klopi je deljivo v razmerju 60:40.
Precej bolj kot zunanjost se je spremenila notranjost, saj je – z izjemo volanskega obroča – vse drugače. Poleg videza armaturne plošče je zdaj (lebdeč) osrednji 9-palčni (prej 8-palčni) zaslon nameščen precej višje in je v višini (lepih in še vedno analognih) merilnikov. Klimatska naprava ima ločena stikala za upravljanje, sicer pa pravijo, da so vse komande logične in preproste za uporabo.
Glede na nove uredbe EU o varnostnih sistemih za vozila ima seveda tudi novi Swift vse zakonsko obvezne, pri čemer je nekaj sistemov v primerjavi s prejšnjo generacijo tudi izboljšanih. Celoten paket sistemov je vključen v najvišji paket Elegance.
Našemu trgu je namenjen ena sama pogonska izvedba. To je nov 3-valjnik (doslej 4-valjnik) z enako prostornino kot doslej (1,2 litra), tudi moč (61 kW) je ostala nespremenjena. Malce večji (112 namesto 107 Nm) je tudi navor, a pri opazno višjih vrtljajih (4.500 namesto 2.800/min), a nič ne de, različica za naš trg je blago hibridna. To pomeni, da ima enoto, ki v enem služi kot zaganjalnik, generator in elektromotor (60 Nm, 2,3 kW) za pomoč bencinskemu motorju v nižjih vrtljajih. Jasno, poraba in izpusti so bolj ugodni kot doslej.
Na izbiro sta dvokolesni pogon in v tem primeru ročni (5) ali neskončnostopenjski menjalnik (CVT) in štirikolesni pogon le z ročnim (5) menjalnikom.
Pri nakupu se bo treba odločiti za enega od treh paketov opreme, v ceniku za naš trg pa je sedem različic, od tega dve s 4-kolesnim pogonom. Najcenejši je 1.2 Dualjet Hybrid Comfort (16.820 €), za dobrega tisočaka več dobite boljši paket in še enkrat za dobrega tisočaka več menjalnik CVT. Najcenejši s 4-kolesnim pogonom (1.2 DualJet Hybrid AllGrip Premium) stane od 19.700 evrov.
Letos naj bi po načrtih prodali kakih 80 novih Swiftov, v polnem letu pa do 140.◄
Foto: VK