Bo moral VW predčasno poplačati posojila? Bo moral VW predčasno poplačati posojila?
Povsem jasno je, da še precej časa ne bo mogoče vedeti ali oceniti, koliko bo koncern Volkswagen (VW) stal ‘Diesel-Gate’. A je dejstvo, da... Bo moral VW predčasno poplačati posojila?
Werner Hoyer: morda bo EIB zahteval predčasno poplačilo posojil.

Werner Hoyer: morda bo EIB zahteval predčasno poplačilo posojil.

Povsem jasno je, da še precej časa ne bo mogoče vedeti ali oceniti, koliko bo koncern Volkswagen (VW) stal ‘Diesel-Gate’. A je dejstvo, da bo VW del tega denarja oziroma stroškov prevalil na svoje dobavitelje. Tudi v Sloveniji jih ima precej.

Po pisanju nemškega poslovnega časopisa Handelsblatt bi rad VW od svojih dobaviteljev ‘iztisnil’ okoli tri milijarde evrov, in sicer z zniževanjem cen oziroma stroškov. V tretjem letošnjem četrtletju je koncern že rezerviral približno 6,5 milijarde evrov, ki naj bi jih porabil za sanacijo škode po odkritem škandalu.

Evropska investicijska banka (EIB) pa je sporočila, da bo pregledala, ali je VW dobljena posojila morda porabil za investicije v naprave oziroma opremo, s katero so goljufali pri emisijah izpušnih plinov dizelskih motorjev. Če se bo izkazalo, da so bila posojila, ki je je dobil VW (po sedanjih ocenah je koncern od leta 1990 najel oziroma dobil približno 4,6 milijarde evrov), uporabljena v ta namen, bo EIB po besedah njegovega prvega človeka Wernerja Hoyerja razmislil, ali bo zahteval predčasno poplačilo. Kot pravijo, je VW del denarja, ki ga je najel pri EIB, uporabil za razvoj ekološko primernejših motorjev in gradnjo nekaterih tovarn v Južni Ameriki. Vprašljivih naj bi bilo okoli 1,8 milijarde evrov.

Zgodba z odstopom dr. Martina Winterkorna z direktorskega mesta koncerna pa še ni povsem končana. Ta hip še ni jasno, ali bo dobil zahtevano odpravnino – menda 16 milijonov evrov –, vsekakor pa se bo moral prav kmalu posloviti tudi z mesta predsednika Audija, divizije gospodarskih vozil ipd.

Hkrati pa v avtomobilskem svetu precej odmeva tudi nekorektna poteza Fiata in Forda. Oba naj bi na nekaterih trgih kupcem ponujala dodaten popust ob zamenjavi Volkswagna s Fiatom oziroma s Fordom. Poročajo tudi, da trgovci (menda) nad to potezo obeh velikih koncernov, seveda tekmecev VW, niso bili navdušeni.◄

Poteza, ki si jo je ob aferi 'Diesel-Gate' privoščil italijanski Fiat, ne zbuja posebnih simpatij.

Poteza, ki si jo je ob aferi ‘Diesel-Gate’ privoščil italijanski Fiat, ne zbuja posebnih simpatij.