BMW X5 in serija 8: na slovenskem trgu BMW X5 in serija 8: na slovenskem trgu
Slovenski BMW je na naše ceste pripeljal četrto generacijo športnega terenca X5, ki so ga od leta 2000 prodali v že 2,2 milijona primerkih.... BMW X5 in serija 8: na slovenskem trgu

BMW X5: 6-valjni motorji in (prvič) možnost paketa Off-Road.

Slovenski BMW je na naše ceste pripeljal četrto generacijo športnega terenca X5, ki so ga od leta 2000 prodali v že 2,2 milijona primerkih. Ta hip je pri nas naprodaj za od 77.500 evrov.

Novi X5 je od tretje generacije daljši za 36 milimetrov (zdaj meri 4.922 mm), širši za 66 in višji za 19 milimetrov, pri tem pa se je medosna razdalja povečala za 42 milimetrov na 2,975 metra. Laserski prilagodljivi LED žarometi so doplačilni, prav tako do 22-palčna platišča, prvič pa je na voljo s paketom Off-Road.

Nov bencinski V8 (340 kW) v Evropi ne bo na voljo, so pa v začetku v ponudbi bencinski vrstni 6-valjnik (250 kW) in dva dizelska vrstna 6-valjnika (195 in 294 kW, s slednjim pride oznaka M), 8-stopenjski samodejni menjalnik in vsekolesni pogon pa sta vselej serijska.

Doplačilni paket za teren prinese zračno vzmetenje na obeh oseh, zaščite dna in dodatne informacije na zaslonih za voznika, vključno s štirimi načini vozne dinamike. Sicer pa so blažilniki serijsko elektronsko nadzirani, zračno vzmetenje pa je na voljo tudi brez paketa Off-Road.

Pri BMW obljubljajo z novim sistemom Live Cockpit lažje upravljanje z infozabavnim sistemom, prtljažnik je litrsko radodaren (645/1.860 l), konec leta pa bo moč naročiti tudi tretjo sedežno vrsto.

Za zdaj so v ceniku tri različice; 30d stane 77.500, 40i 82.100 in M50d 105.400 evrov.

  • 1VK_6490
  • 1VK_6479a
  • 1VK_6475a
  • 1VK_6493a
  • 1VK_6491a
  • 1VK_6485a
  • 1VK_6488a
  • 1VK_6481
  • 1VK_6482a
  • 1VK_6477a
  • 1VK_6478a
  • 1VK_6498aw
  • 1VK_6496
  • 1VK_6494
  • 1VK_6502
  • 1VK_6495a
  • 1VK_6501r
  • 1VK_6500
  • 1VK_6471ac
  • 2018-11-15 13.03.14ac
  • 1VK_6463a
  • 1VK_6473a
  • 1VK_6466
  • 1VK_6468
  • 2018-11-15 13.03.38-1
  • 2018-11-15 13.15.30aw

Nekoliko zadržano so našemu trgu predstavili tudi novo serijo 8, za katero pravijo, da ni naslednica serije 6; o tem bo lažje soditi, če se bo kmalu pojavila nova generacija serije 6. Preimenovanje iz 6 v 8 bi se zdelo nekako razumljivo, saj trdijo, da so z novo Osmico prestopili iz premijskega v luksuzni segment. Sicer pa je že znano, da bosta kupeju kmalu sledila tudi kabriolet in 4-vratni Gran Coupé.

Serijo 8 so razvijali hkrati in vzporedno z M8 ter M8 GTE, kar naj bi dokazovalo pristne športne gene. Dolg je dobre 4,8, visok pa le malo preko 1,3 metra. Tudi pri njem so laserski LED žarometi, Bowers & Wilkins in karbonski paketi zunanjosti doplačilni, serijski pa so denimo športni sedeži v usnju, električen pomik pokrova (420 litrov velikega) prtljažnika in nov operacijski sistem infozabavnega sistema.

Brez dvoma mu lepo pritiče 4,4-litrski bencinski biturbo V8 (M850i, 750 Nm, 390 kW, 152.300 evrov), ponuja se tudi z vrstnim biturbodizlom (840d, 680 Nm, 235 kW, 113.400 evrov), vselej pa je pogon 4-kolesen(!), videz – predvsem zunanjosti – pa skladen in športno vabljiv. ◄

Foto: VK