Avtomobilski teden 6, 2020 Avtomobilski teden 6, 2020
Povsem na vrhu je bila Toyotina Corolla Kot zapisano že prejšnjič in zato (verjetno) pozabljeno, prihaja obdobje različnih statistik in lestvic. Med tistimi, ki... Avtomobilski teden 6, 2020

Toyota Corolla je pospravila v svojo vitrino priznanje za najbolje prodajani osebni avtomobil v letu 2019.

Povsem na vrhu je bila Toyotina Corolla

Kot zapisano že prejšnjič in zato (verjetno) pozabljeno, prihaja obdobje različnih statistik in lestvic. Med tistimi, ki so najbolj v ospredju, je tudi lestvica najbolje prodajanih osebnih avtomobilov v minulem letu. V resnici ne prinaša kakšnih posebnih oziroma velikih presenečenj.

Lani je šla v tej kategoriji najbolje v promet Toyota Corolla. Skupaj je japonska avtomobilska tovarna prodala 1,23 milijona avtomobilov, kar je bilo za dobre štiri odstotke več kot predlani. Na drugo mesto se je uvrstil Fordova serija F, torej pickup. Zanj se je lani odločilo dober milijon kupcev. Toda razlika vendarle je: medtem ko Corolla nastaja na petih celinah in je tako rekoč naprodaj na vseh trgih, je tržna razprostranjenost ameriškega poltovornjaka precej skromnejša. Še najbolje gre v promet v Severni Ameriki oziroma v ZDA. Na tretje mesto se je lani uvrstila še ena Toyota, in sicer RAV4 s skupno prodajo 931 tisoč avtomobilov; njena prodaja je poskočila za več kot enajst odstotkov! Sledi Honda Civic (821 tisoč), ki pa ji je tesno za petami še ena Honda, in sicer Honda C-RV s skupno prodajo 818 tisoč vozil, kar pa je bilo za omembe vrednih 12 odstotkov več kot leta 2018. Prvo evropsko vozilo na tej lestvici je Volkswagen Tiguan s skupno prodajo 741 tisoč, vendar z več kot štiriodstotnim minusom glede na leto prej. Pri nas povsem neznani pickup RAM je bil sedmi (731 tisoč), Toyota Camry, ki je lani začela tržno pot tudi na slovenskem trgu, pa je bila osma s skupno prodajo 690 tisoč avtomobilov. Volkswagnov Golf, desetletja najbolje prodajano vozilo na evropskih trgih, je bil na devetem mestu (687 tisoč), vendar z največjim padcem prodaje med deseterico, kajti njegovih kupcev je bilo lani za 12,9 odstotka manj kot leto prej! Deseterico zaključuje Chevrolet Silverado (644 tisoč), pri nas in na evropskih cestah oziroma trgih povsem neznano vozilo. Še tole: prvi kitajski osebni avtomobil je šele na 23. mestu, gre za Haval6, športni terenec, ki ga izdeluje kitajska tovarna Great Wall Motors od leta 2011.

***

Tesla postaja vse bolj ‘vroča’ na trgu.

Tesla: delnice gredo v nebo

Avtomobili bodo postali oziroma dobili značaj najpomembnejše mobilne stvari, je pred časom dejal Herbert Diess, prvi mož nemškega koncerna Volkswagen. S tem je verjetno skušal razložiti ta hip precej nerazložljivo: zakaj se je vrednost delnice tega podjetja v zadnjih treh mesecih skoraj potrojila – te dni je dosegla vrednost 940 dolarjev za delnico – in zakaj je tržna vrednost podjetja narasla na kar 140 milijard dolarjev. S tem Tesla zaostaja zgolj za Toyoto, katere vrednost je ocenjena na približno 230 milijard dolarjev.

Ena izmed razlag, ki te čase kroži v poslovnem svetu, zakaj gre Tesla tako strmo v nebo, naj bi temeljila na dejstvu, da je imela tovarna v lanskem zadnjem trimesečju dobiček. To se je zgodilo drugič zapored. Toda to še ne pomeni, da bo tovarna poslovno leto 2019 zaključila s pozitivnim rezultatom. Dejstvo je tudi, da Tesla 3 lani ni bila le najbolje prodajani električno baterijsko vozilo v Evropi, pač pa nasploh. Tovarna se uveljavlja tudi na Kitajskem, največjem posamičnem avtomobilskem trgu na obli, širi se v Nemčijo in s tem v Evropo ipd. Pa kljub temu jo stalno spremljajo številne težave, bodisi tehnološke bodisi poslovne oziroma finančne. Vendar pa se zdi, da Teslo vse bolj razumejo kot tehnološko podjetje, kot so Apple, Microsoft, Google, Amazon ipd., katerih tržna kapitalizacija je bistveno višja od vseh drugih – ne glede na obseg proizvodnje ali finančne rezultate. Po drugi strani naj bi imela tovarna bistveno tehnično prednost pred zasledovalci oziroma ‘klasičnimi’ avtomobilskimi tovarnami, ki so se začele resneje ukvarjati z električnimi baterijskimi vozili šele v zadnjih letih. Sicer pa se bo kmalu pokazalo, ali gre v primeru Tesle zgolj za nerazložljiv tržni (borzni) preblisk ali pa je Elon Musk v resnici genij.

***

JLR bo v britanskem Solihullu začasno ustavil proizvodnjo.

JLR začasno ustavlja proizvodnjo v Veliki Britaniji

Težko je reči, ali ima pri tem kaj zraven sloviti Brexit, toda dejstvo je, da bo Jaguar Land Rover (JLR), ki je v lastniških rokah indijske Tate, v dveh svojih britanskih tovarnah začasno ustavil proizvodnjo.

Kot sporočajo, bodo konec februarja začasno ustavili izdelavo v tovarni v Castle Bromwichu, v marcu pa tudi v tovarni v bližini Solihulla. Dejstvo je, da je JLR v zadnjih lanskih mesecih posloval slabše kot so načrtovali, saj naj bi se prodaja zmanjšala za dobra dva odstotka. V času, ko tovarni ne bosta obratovali – tam izdelujejo Jaguarje F-Type, XE, XF in XY – naj bi opravili nekaj nujnih ‘prilagoditev’, da bi tako ohranili ustrezno tehnično in tudi poslovno pripravljenost na nekoliko drugačne okoliščine. Kot pravijo pri JLR, zaustavitev proizvodnje tudi nima nič skupnega z virusom korona, ki že zmanjšuje ali ustavlja proizvodnjo v nekaterih avtomobilskih tovarnah na Kitajskem in še kje. Je pa znano, da je JLR več čas Brexita opozarjal na morebitne posledice takšnega ali drugačnega odhoda iz EU; v zadnjih lanskih mesecih so se pojavile tudi novice, da Tata išče kupca za skupino JLR, pri čemer naj bi bil med najresnejšimi kupci nemški BMW. Tako ali drugače – Brexit, virus korona in splošne gospodarske napovedi niso v prid JLR.

Janez Kovačič

No comments so far.

Be first to leave comment below.