Avtomobilski teden 49, 2016 Avtomobilski teden 49, 2016
O tem, ali namerava graška Magna Steyr res graditi tovarno v Sloveniji oziroma v Mariboru, je bilo napisanega že veliko. Ampak vse doslej je... Avtomobilski teden 49, 2016
Malce se je o nameravani gradnji nove avtomobilske tovarne v Sloveniji oziroma Mariboru razpisal tudi Automotive News Europe. Upati je, da ima to kakšno težo.

Malce se je o nameravani gradnji nove avtomobilske tovarne v Sloveniji oziroma Mariboru razpisal tudi Automotive News Europe. Upati je, da ima to kakšno težo.

O tem, ali namerava graška Magna Steyr res graditi tovarno v Sloveniji oziroma v Mariboru, je bilo napisanega že veliko. Ampak vse doslej je šlo pravzaprav za ugibanje. Na to temo se je sedaj oglasil oziroma malenkostno razpisal tudi Automotive News Europe (ANE), avtomobilski portal, ki na splošno velja za dokaj verodostojno spletno publikacijo.

Kot je dejal Günther Apfalter, vodja evropskih operacij Magne International, ki je lastnica Magne Steyr, bodo »verjetno res gradili nov o tovarno v Evropi, kajti njihove zmogljivosti v Avstriji so zasedene«. Avstrijci imajo oziroma bodo očitno imeli dovolj dela z Mercedesom G, Minijem Countryman, BMW serije 5, pa električnim Jaguarjem I-Pace ipd., zato bi »bila nova tovarna v bližini možna rešitev«, je še dejal Apfalter, ki ga Automotive News Europe povzema po nemški reviji Automobil Produktion. Toda Slovenija nikjer ni izrecno omenjena, pač pa je o tej nameri že septembra pisal Automobilwoche, sestrska spletna stran ANE. Očitno pa je, da se Magna International po primernih lokacijah za novo tovarno razgleduje tudi po Severni Ameriki in Kitajski. Tako, sedaj vsaj približno vemo, kje smo. Takole čez prst bi bilo mogoče reči, da Slovenija pri vsem tem že doslej ni držala križem rok, čeprav je očitno, da so čez vsako realno mejo in mero narasli apetiti tistih, ki računajo na odkup za gradnjo tovarne predvidenih zemljišč v Hočah oziroma Mariboru. Da je to velika priložnost za štajersko prestolnico, vso regijo in končno Slovenijo je komaj smiselno pisati. Zgolj upati je, da se vsi tisti, ki so pri nas ‘vpleteni’ v omenjeno zgodbo, zavedajo izjemne priložnosti.

***

Carlos Ghosn je ob predsedniški funkciji v navezi Renault-Nissan postal še predsednik Mitsubishija.

Carlos Ghosn je ob predsedniški funkciji v navezi Renault-Nissan postal še predsednik Mitsubishija.

Carlos Ghosn, prvi mož Renaulta in Nissana, je postal tudi predsednik šeste največje japonske tovarne avtomobilov Mitsubishi. Oktobra je Nissan kupil 34-odstotni dela Mitsubishija, zato je bila odločitev o Ghosnovem imenovanju pričakovana. Hkrati so Mitsubishijevi delničarji določili še zgornjo mejo plače enajstih članov nadzornega sveta. Vsem skupaj, torej tudi Ghosnu, naj bi bilo namenjeno 26 milijonov dolarjev, pri čemer so nekateri delničarji menili, da to ni dobra poteza v času, ko se Mitsubishi ubada s težavami oziroma izgubo. Verjetno so se prav zaradi tega odločili, da mora plača vseh, ki vodijo Mitsubishi, torej tudi Ghosnova, odražati finančni in siceršnji položaj tovarne. Sedaj jim ostane še to, da določijo, koliko bo Ghosn dobil za vodenje Mitsubishija. Zgolj za občutek in pogled v lasten žep: Ghosn je za vodenje naveze Renault-Nissan v letu 2015 dobil skupaj približno 17 milijonov dolarjev in to kljub temu, da so delničarji Renaulta (ta je v delni državni lasti) glasovali proti. Zdi se, da mu bo tretja plača kar prav prišla – majhna ali velika.

***

Ta hip kaže, da bo med premijskimi tovarnami lovoriko največjega v letu 2016 osvojil Mercedes-Benz, in sicer po dolgih enajstih letih.

Ta hip kaže, da bo med premijskimi tovarnami lovoriko največjega v letu 2016 osvojil Mercedes-Benz, in sicer po dolgih enajstih letih.

Biti prvi, kjerkoli in kdajkoli že, je želja, ki je v avtomobilskem svetu izjemno močna. Naj rečejo karkoli in kadarkoli, toda ‘No.1’ je vedno cilj. In ker je avtomobilski svet zelo razpreden in popredalčkan, je veliko možnosti biti prvi, pa seveda čisto zadaj. V ospredju je boj za globalni Olimp, kjer se, kot je že precej časa znano, bodejo Toyota, Volkswagen in General Motors. V zadnjem času je v ospredju japonska avtomobilska hiša, katere krivulja se zdi najbolj premočrtna in zato stalna. Ampak boj se bije tudi drugje, denimo v kategoriji premijskih izdelovalcev. Tam že desetletja gospodarijo nemške avtomobilske tovarne. Sveta trojica – Audi, BMW in Mercedes-Benz – je v zadnjih letih izjemno skupaj tako po obsegu prodaje kot modelski sličnosti, pa tudi pri cenah razlike niso bogve kako velike. Ta hip je videti, da se bo leto 2016, ki ga je ostalo komaj še za vzorec, končalo v korist Mercedes-Benza. Stuttgartska avtomobilska hiša bi v svoje vitrine znova postavila lovoriko, ki jo je izgubila 2005. Tedaj je žezlo največjega v tem prestižnem razredu prevzel münchenski BMW, medtem ko jima je Audi, sicer sestavni del koncerna Volkswagen, zvesto sledil.

Številke kažejo, da je Mercedes-Benz novembra prodal dobrih 182 tisoč avtomobilov, kar je bilo 13 odstotkov več kot lanskega novembra. V enajstih letošnjih mesecih se je pod črto nabralo 1,89 milijona vozil oziroma 12 odstotkov več kot v primerljivem lanskem času. Bavarski BMW je v istem mesecu prodal 177 tisoč avtomobilov, kar je bil ‘le’ 5,9-odstotni plus. Do konca letošnjega novembra so prodali 1,82 milijona vozil ali 5,6 odstotka več kot lani. Stuttgartski prodajni plus je razmeroma skromen – 70 tisoč vozil – a je letošnja prodajna krivulja veliko bolj strma kot münchenska. To, da se pri Mercedes-Benzu, delu koncerna Daimler AG, pripravljajo na odprtje šampanjca, je že pred časom povedal in napovedal dr. Dieter Zetsche, prvi mož koncerna. Verjetno ni govoril na pamet oziroma v tri dni. Audi o kroni seveda ne razmišlja, saj je problemov preveč, da bi v tej dirki naredil korak naprej ali navzgor. Letos so v Ingolstadtu za svoje avte našli 1,71 milijona kupcev, novembra pa 154 tisoč, to pa je bilo za 4,2 odstotka več kot lani in 4,3 odstotka več kot novembra lani. Plus, upoštevaje vse, kar se jim je dogajalo lani in tudi letos, ni tako skromen, da bi morali biti plat zvona. A biti povsem zgoraj je veliko slajše, ne?!

Janez Kovačič