Avtomobilski teden 48, 2022 Avtomobilski teden 48, 2022
Epidemija kroji tržno usodo avtomobilskih tovarn na Kitajskem Kitajska politika ničelnega Covida-19 seveda ni problem zgolj za prebivalce te najštevilčnejše države na obli in... Avtomobilski teden 48, 2022

Ob najmanjšem izbruhi epidemije se na Kitajskem ne ustavi le življenje, pač pa tudi stroji v avtomobilskih tovarnah.

Epidemija kroji tržno usodo avtomobilskih tovarn na Kitajskem

Kitajska politika ničelnega Covida-19 seveda ni problem zgolj za prebivalce te najštevilčnejše države na obli in posledično tamkajšnje oblasti, pač pa tudi za avtomobilske tovarne. Še posebej to skrbi tiste, ki si na tem največjem trgu režejo razmeroma debele rezine, pri čemer to vsaj z evropskega zoprnega kota velja predvsem za nemško avtomobilsko produkcijo. In ker lekcija z nemško odvisnostjo od ruskih energentov še ni povsem pozabljena, je vsak novi izbruh epidemije te bolezni na Kitajskem nekakšen manjši alarm.

BMW je v tem pogledu prav tako občutljiv kot druge nemške avtomobilske hiše. Kot je ob tem dejal Oliver Zipse, izvršni direktor te bavarske avtomobilske hiše, se na Kitajskem število popolnih zaprtij obsežnih območjih oziroma mest prav zaradi Covida-19 ne zmanjšuje, pač pa povečuje. »Ni videti, da bi na Kitajskem poznali oziroma sprejeli rešitve, ki bi bile v tem pogledu učinkovite,« je prepričan prvi mož BMW. Ta tovarna je dokaj uspešna tako s prodajo klasično gnanih avtomobilov, pa tudi posel z električnimi baterijskimi avtomobili je ugoden. Toda v zadnjem času postaja vse bolj jasno, da se kitajski kupci vsaj pri električnih avtomobilih občutno bolj navdušujejo nad domačo produkcijo oziroma ponudbo. To pomeni, da bodo morale tuje tovarne nekoliko spremeniti svojo strategijo. Tesla, ki ima na Kitajskem tovarno, v kateri nastajajo Tesle Y in 3, se je prav zaradi neenakomernega povpraševanja, ki je predvsem ali tudi posledica zaprtja ob izbruhi epidemije, odločil za nekakšno zavarovanje plačil pri nakupu avtomobila. Mercedes-Benz je na Kitajskem prav tako uspešen, vendar je pred časom za približno 33 tisoč evrov znižal ceno prestižnega električnega mercedesa EQS. To naj bi mu omogočilo večjo konkurenčnost. Tudi Volkswagen je precej ali zelo odvisen od kitajskega povpraševanja oziroma trga, saj tam prodaj nekako 40 odstotkov vseh avtomobilov, ki jih naredi. Tudi zanj velja, da se bo moral prilagoditi vse bolj problematični kitajski državni politiki ničelnega Covida-19. Te dni je moral prav zaradi tega ustaviti proizvodnja v dveh svojih tovarnah. In glede na to, da prihaja zima, nekakšen pospeševalec različnih virusov tudi na Kitajskem, bo življenje avtomobilskih tovarn še nekaj bolj zapleteno in nepredvidljivo.

***

Lancia Pu+Ra Zero ne bo doživela serijske izdelave, pač pa predstavlja prihodnje ključne poteze oziroma elemente oblikovanja pri tej italijanski avtomobilski hiši.

Lancia z novimi avtomobili in načrti

Italijanska Lancia, tovarna v okviru Fiata oziroma skupine FCA, ta pa že skoraj dve leti v lastniškem naročju koncerna Stellantis, te dni predstavlja načrte za prihodnja leta. To bodo prvi avtomobili, ki jih bo torinska avtomobilska hiša ponudila v bolj ali manj bližnji prihodnosti in hkrati napoved ugodnejše prihodnosti, kot je bila zadnja leta ali desetletje.

Kot napovedujejo, se bo prva nova Lancia na trgih pojavila prihodnje leto, za pokušino pa so predstavili avto, ki je v bistvu študija z imenom Pu+Ra Zero, kar naj bi bila oznaka za čisto in radikalno oblikovanje. V bistvu gre za predstavitev posameznih oziroma ključnih oblikovnih značilnosti, ki naj bi dokazovale, da je »Lancia zvesta svojemu izročilu oziroma koreninam«, kot je ob tej priložnosti dejal izvršni direktor Lancie Luca Napolitano. Ob tem je prvi človek oblikovanja pri Lancii Jean Pierre Ploue omenil, da sta bila vir navdiha dva Bertonejeva konceptna avtomobila, in sicer Lancia Stratos Zero in Alfa Romeo Carabo, ki sta nastala konec šestdesetih oziroma v začetku sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Načeloma naj bi bila v tem slogu oblikovana nova Lancia Ypsilon, ki na trge pripelje prihodnje leto. To bo petvratna kombilimuzina in hkrati prva Lancia, ki jo bo poganjala elektrika. Čez dve leti, tam okoli 2026., naj bi povili novo srednje veliko Lancio, še dve leti kasneje pa avtomobil, ki se bo morda imenoval Delta in jo bo prav tako poganjala elektrika. Za povrh so predstavili tudi novi logo, ki ima nekaj oblikovnih potez oziroma elementov, uporabljenih v znaku tovarne leta 1929. Recimo, da bo vse to zadostovalo za revitalizacijo tovarne, ki je bila nekoč v vrhu avtomobilske (tehnične) inovativnosti in naprednosti.

***

VW Golf je bil oktobra evropski tržni prvak.

Evropa: Golf oktobra na vrhu, kam je izginil Clio?

Evropski avtomobilski trg je letos precej nestabilen, zvečine v minusu, sem in tja tudi v plusu. Tudi zaradi tega je lestvica avtomobilov, ki si v posameznih mesecih priborijo lovoriko najboljšega oziroma najuspešnejšega, zelo raznolika. Oktobra je šel na Stari celini (ne v Evropski uniji) najbolje v promet Volkswagnov Golf.

Po podatkih analitične družbe Dataforce so v desetem letošnjem mesecu na evropskih trgih prodali 17.155 VW Golfov. To je skoraj še enkrat več kot v lanskem oktobru. Po desetih mesecih je omenjeni avto tudi najbolje prodajani avtomobil v razredu kompaktnih vozil. Zanimivo je, da je Tesla Y, ki je bila septembra najuspešnejši avtomobil na omenjenem prostoru, izpadla z lestvice petdesetih najbolje prodajanih avtomobilov, kajti oktobra je imela zgolj 2.733 kupcev, septembra pa točno 29.720. Oktobra se je dobro odrezal tudi Peugeot 208 (16.928), saj se je njegova prodaja v primerjavi z enakim lanskim mesecem povečala za 25 odstotkov. Po drugi strani pa je bil ta Peugeot v letošnjih desetih mesecih tudi najuspešnejši avtomobil nasploh, saj se je zanj odločilo več kot 175 tisoč kupcev. Na tretjem mestu je bila oktobra Toyota Yaris (15.930). Po podatkih Dataforce so bili najbolj uspešni avtomobili v posameznih mesecih razvrščeni takole: januarja je bil povsem spredaj Daciin Sandero, februarja in oktobra VW Golf, Tesla 3 je to lovoriko osvojila marca, Peugeot 208 je bil prvi aprila in tudi junija, VW T-Roc si je naslov priboril julija in avgusta, septembra pa je šla lovorika v vitrino Tesle Y. Kateri avtomobil pogrešamo?

Renault Clio, v zadnjih letih skoraj vedno vsaj med deseterico najbolje prodajanih avtomobilov tako v Evropi kot tudi v Evropski uniji, je vsaj v oktobru izginil s tržnega obzorja. Težko reči zakaj, je pa nespregledano, da je avtomobil, ki nastaja tudi v novomeškem Revozu, novembra izgubil boj za mesto najbolje prodajanega avtomobila tudi na slovenskem trgu. Na tem mestu ga je nadomestila Škoda Octavia. Zakaj se je to zgodilo, je mogoče zgolj ugibati. Dejstvo, da je prodajna mreža s temi francoskimi avtomobili po novem v izraelskih rokah (lastnik je izraelsko podjetje Taavura), na vse to ne bi smelo imeti nobenega vpliva. Ali pač?

Janez Kovačič