Avtomobilski teden 44, 2022 Avtomobilski teden 44, 2022
Septembra Tesla Y, vse leto Peugeot 208 Boj za različne lovorike na evropskem avtomobilskem prestolu je seveda zanimiv in to še posebej v času,... Avtomobilski teden 44, 2022

Evropski september je bil izjemno uspešen za Teslo Y.

Septembra Tesla Y, vse leto Peugeot 208

Boj za različne lovorike na evropskem avtomobilskem prestolu je seveda zanimiv in to še posebej v času, ko postajajo vse bolj konkurenčni tudi električni baterijski avtomobili, načeloma in sicer bistveno dražji od ‘klasikov’. V tem pogledu je seveda zanimiv tudi september.

V devetem letošnjem mesecu se je šel najbolje v promet Teslin Y, saj je bilo prodanih skoraj 30 tisoč vozil. S tem je Tesla Y s prestola zrinila Volkswagnov majhen športni terenec T-roc. Ta je bil evropski avtomobilski prvak julija in avgusta, septembra pa je bil ‘šele’ šesti. Drugi najbolje prodajani avtomobil septembra je bil Peugeot 208 (dobrih 20 tisoč), katerega prodaja je po podatkih agencije Dataforce poskočila za 48 odstotkov glede na avgust. Hkrati pa je bil ta Peugeot najbolje prodajani avtomobil v letošnjem letu oziroma v devetih mesecih, kar je nedvomno za tovarno zelo spodbuden dosežek. Letos je bilo prodanih dobrih 162 tisoč Peugeotov 208, kar je za 11 odstotkov več kot v primerljivem lanskem obdobju. Na tretje mesto zgolj septembra se je ‘prerinil’ Daciin Sandero (skoraj 18 tisoč vozil), kar kaže na vse večjo tržno priljubljenost romunskih avtomobilov. Ob tem je zanimiv še en dosežek Tesle Y – v devetih letošnjih mesecih je bil to najbolje prodajani luksuzni srednje veliki športni terenec na evropskih trgih!

***

Bentley Bentayga je najbolje prodajani model tovarne, ki je že precej časa v Volkswagnovem naročju.

Bentley – slabi časi so dobri časi

Bentley je ena izmed tistih avtomobilskih hiš, ki si lahko reče, da so slabi ali problematični časi pravzaprav dobri. To dokazujejo številke o poslovanju te nišne avtomobilske tovarne, ki je že kar nekaj časa v naročju nemškega Volkswagna (VW).

Kot pravijo, je bil t.i. operativni dobiček v letošnjem devetmesečju še enkrat večji kot v primerljivem lanskem obdobju. Očitno je, da je kupcev dovolj in to še posebej tistih, ki si lahko privoščijo Bentley … V devetih mesecih je tovarna ustvarila 575 milijonov evrov dobička, v enakem lanskem obdobju pa 275 milijonov evrov. Prodaja na drugi strani ni izjemno poskočila, saj se obseg posla povečal ‘le’ za tri odstotke – prodali so 11.316 avtomobilov. Ob tem je bilo prometa za 2,49 milijarde evrov oziroma 28 odstotkov več kot lani v tem času.

Ob tem je morda zanimivo, da je število kupcev zraslo tako rekoč na vseh najpomembnejših trgih. Morda je še najbolj presenetljivo, da je prodaja najbolj poskočila na Stari celini, in sicer za 18 odstotkov. Na azijsko-pacifiškem območju je bilo kupcev za 17 odstotkov več, v obeh Amerikah, Severni in Južni, ki sta za Bentley najpomembnejši (vsaj doslej je bilo tako), pa se je obseg prodaje povečal za sedem odstotkov. In najuspešnejši modeli?

Razmeroma pričakovano je, da je šel v tem času daleč najbolje v promet veliki in seveda primerno dragi športni terenec Bentayga, ki je že konec lanskega leta občutno vplival na posel tovarne. In kot kaže bo tako tudi v prihodnje.

***

Avtomobili na elektriko gredo v EU kljub vsemu dobro v promet.

EU: MNZ pričakovano navzdol, drugi navzgor

V Evropski uniji se po podatkih evropskega združenja izdelovalcev avtomobilov Acea v tretjem letošnjem trimesečju nadaljeval upad prodaje avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem (MNZ), hkrati pa se je povečalo število tistih, ki so si omislili elektrificirane avtomobile. Nič posebej novega, čeprav se zdi, da je upad zanimanja za MNZ vendarle nekoliko skromnejši, kot je kazalo še pred časom.

Če seštejemo vse elektrificirane avtomobile – električne baterijske, priključne hibride in hibride –, potem je bil njihov skupni tržni delež v tem obdobju več kot 40-odstoten. Tržni delež električnih baterijskih vozil je bil 11,9-odstoten, priključni hibridi so si priborili 8,5 odstotka trga EU, hibridi pa 22,6 odstotka. Na drugi strani so bili avtomobili z MNZ. Delež avtomobilov z bencinskim motorjem je bil 37,8-odstoten, z dizelskim pa 16,5-odstoten. V tretjem letošnjem trimesečju se je za prve odločilo 823 tisoč evropskih kupcev, pri čemer se je tržni delež z lanskega 39,3 odstotka znižal na letošnjih 37,8 odstotka. Kljub vsemu avtomobili, ki jih poganja bencin, ostajajo še naprej najbolj priljubljeni med kupci EU. Prodaja dizelsko gnanih avtomobilov je v omenjenem času padla za 4,7 odstotka na 360 tisoč vozil, toda padec je zgolj enoodstoten v primerjavi z enakim lanskim obdobjem.

Če podrobneje pogledamo posel z električnimi baterijskimi avtomobili, tistimi, ki bodo absolutno prevladovali po letu 2035 – sedaj je v EU sprejeta dokončna odločitev o tem, da se bo tedaj ustavila prodaja avtomobilov z MNZ, pri čemer mora vse skupaj še čez evropski parlament –, potem je bilo letos v EU prodanih 716 tisoč teh avtomobilov. To je za krepkih 26 odstotkov več kot v primerljivem lanskem obdobju. Zanimivo je, da je bilo kupcev teh vozil letos manj zgolj v Avstriji – minus 0,1 odstotka! – in v Italiji, kjer pa je bil padec vendarle visok, in sicer 23,8 odstoten. Na razlago italijanskega upada zanimanja za električne baterijske avtomobile bo treba še nekoliko počakati. Na vseh drugih trgih je bilo kupcev več, pri čemer po njihovem števili – logično – prednjači Nemčija. Tam si je te avtomobile letos omislilo 273 tisoč kupcev, kar je skoraj še enkrat več kot v Franciji (140 tisoč), medtem ko je bil znotraj EU tretji trg s temi vozili švedski, kjer je bilo kupcev dobrih 58 tisoč!

Janez Kovačič