Avtomobilski teden 35, 2022 Avtomobilski teden 35, 2022
Kitajski BYD se loteva Evrope Kitajske avtomobilske tovarne se zelo zelo počasi uveljavljajo v Evropi, ki je zanje trg bolj prestižnega kot pa bistvenega... Avtomobilski teden 35, 2022

BYD Atto 3 naj bi bil najbolj zanimiv za evropske kupce.

Kitajski BYD se loteva Evrope

Kitajske avtomobilske tovarne se zelo zelo počasi uveljavljajo v Evropi, ki je zanje trg bolj prestižnega kot pa bistvenega pomena. Toda to še ne pomeni, da so njihovi načrti skromni oziroma neambiciozni in to še posebej pri električnih baterijskih avtomobilih oziroma pogonih. Zdi se, da je to tisti del avtomobilskega trga, ki jih najbolj zanima.

Kitajska avtomobilska skupina BYD ali Build Your Dream, ki velja za enega največjih kitajskih izdelovalcev električnih avtomobilov, se bo v prihodnjih mesecih lotila nekaterih evropskih trgov. Tako naj bi prav kmalu začeli prodajati tri električne avtomobile: Tang je veliki športni terenec, Han klasična limuzina, Atto 3 pa kompaktni križanec. Septembra naj bi najprej stekla prodaja v Belgiji, na Danskem, Nizozemskem in Švedskem, konec leta pa naj bi se lotili še nekaterih največjih evropskih trgov, torej nemškega, britanskega in francoskega. Zanimivo je, da je BYD že lani avgusta začel prodajati Atto 3 na Norveškem, ki velja za največji evropski trg z električnimi avtomobili, vendar niso znani podatki o obsegu posla. Pri BYD računajo, da bo šel na omenjenih evropskih prostorih najbolje v promet prav Atto 3, vendar niso objavili cen za omenjene evropske trge; na Kitajskem je avto (tam ga imenujejo Yuan Plus) na voljo za približno 22.500 evrov brez subvencije.

BYD je bil ustanovljen leta 1995 kot izdelovalec baterij, šele leta 2003 so se usmerili tudi v izdelavo avtomobilov. Njihov lanski promet je bil vreden dovolj spoštljivih 31,4 milijarde evrov, družba pa kotira na borzi v Hong Kongu, pri čemer naj bi bila njena kapitalizacijska vrednost okoli 120 milijard evrov, kar pomeni, da po tej strani zaostaja le za Teslo, Toyoto in verjetno tudi Volkswagnom. Ali ima BYD kakšne načrte tudi z drugimi oziroma manjšimi evropskimi trgi, še ni znano. Sicer pa – tudi japonske avtomobilske hiše so začele evropske trge napadati zelo previdno, danes pa …

***

Proizvodnja Toyot pada že četrti mesece zapored, to pa postavlja pod vpraša uresničitev prodajnih in drugih načrtov.

Tudi Toyota v primežu različnih težav

Pred meseci ali vsaj na začetku pomladi se je zdelo, da se japonska Toyota, ki velja za največjo avtomobilsko tovarno na obli – lani je obdržala prvo mesto pred nemškim Volkswagnom – bolj ali manj zlahka izogiba težavam, ki so pestile in še pestijo veliko konkurentov. Pomanjkanje sestavnih delov, pretrgane dobavne verige, pandemija oziroma epidemija in še marsikaj naj bi japonsko hišo zgolj oplazilo, ne pa prav hudo prizadelo. Sedaj je videti, da ni tako.

Kot sporočajo iz tovarne, se je njihova produkcija zmanjšala že četrti mesec zapored. Julija je iz različnih tovarn pripeljalo okoli 706 tisoč avtomobilov, kar je bilo za 8,6 odstotka manj kot julija lani. Načeloma naj bi japonska hiša vsak mesec naredila okoli 800 tisoč vozil, kar naj bi ji na letni ravni zagotovilo prvo mesto med največjimi. Po drugi strani se zaradi tega zmanjšuje tudi prodaja, pri čemer so v sedmem letošnjem mesecu skupaj prodali 797 tisoč avtomobilov (deloma tudi iz zaloge, jasno), to pa je enajsti zaporedni padec prodaje. Razlogi so znani, toda videti je, da je Toyota še bolj kot drugi trpela zaradi ponovnega izbruha epidemija na Kitajskem, ki je zanjo – tako kot za večino največjih – izjemno pomemben tržni prostor. Po drugi strani so na obseg zlasti proizvodnje vplivale poplave na Japonskem, tudi zaustavitev proizvodnje v domačih, torej japonskih tovarnah zaradi Covida-19, rešujejo tudi probleme, ki so nastali zaradi vpoklica nekaterih modelov ipd.

Kljub temu pa menijo oziroma računajo, da bodo v letošnjem poslovnem letu – to se konča marca prihodnje leto – izdelali okoli 9,7 milijona vozil. Računajo tudi, da se bodo razmere uredile v prihodnjih mesecih, bistveno pa naj bi izdelavo povečali novembra, medtem ko za september napovedujejo izdelavo okoli 850 tisoč Toyot. Upoštevaje dejstvo, da je jen izgubil nekaj vrednosti v primerjavi z dolarjem (tako kot evro), naj bi to pocenilo japonsko blago in seveda tudi avtomobile zlasti v ZDA, kjer naj bi zgradili tovarno baterij, investicija pa naj bi bil vredna 3,8 milijarde dolarjev. To naj bi pospešilo prodajo, toda Japonci so kljub vsemu previdni – pred nami so nepredvidljive okoliščine, pravijo. Že vedo.

***

Škoda Vision 7S se pojavi v prihodnjih letih.

Škoda z novo, seveda električno ofenzivo

Češka Škoda, že dolgo v lastniškem naročju nemškega Volkswagna (VW), je že nekaj časa ena najuspešnejših hiš znotraj koncerna. Sedaj Čehi napovedujejo novo, seveda električno ofenzivo.

Do leta 2026 naj bi tovarna iz Mlade Boleslav povila tri nove električne avtomobile. Ti naj bi bili prikaz novega oblikovalskega jezika, ki naj bi Škodam omogočil, da se kljub tesni povezanosti s koncernom bolj razlikujejo od sorodnih avtomobilov, ki nastajajo na skupnih (koncernskih) osnovah. Ob tem naj bi v prihodnjih petih letih v razvoj novih električnih vozil vložili 5,6 milijarde evrov, dodatnih 700 milijonov evrov pa naj bi namenili digitalizaciji.

Za začetek bodo na trg najprej poslali sedemsedežni križanec s sedanjo oznako Vision 7S, medtem ko naj bi se nekaj kasneje pojavila še kompaktni križanec in majhna Škoda. Zanimivo je, da načrtujejo novo generacijo limuzinskega Superba, prenovili naj bi tudi športnoterenski Kodiaq, ki je eden najuspešnejših avtomobilov te tovarne. Vision 7S bo zgrajen na znani koncernski osnovi MEB, tisti, ki ju ‘uporabljata’ Škoda Enjaq IV in Volkswagen ID.4 oziroma ID.5. Če bo notranjost ostala takšna, kot je sedaj, kar pa je kljub vsemu malo verjetno, bo armatura precej futuristična s premičnim in pokončnim multifunkcijskim zaslonom, zanimivo oblikovanim volanom ipd. Načrtujejo tudi posebno namestitev otroškega sedeža – ta naj bi bil obrnjen v nasprotni smeri vožnje in na sredini avtomobila. Kot pravijo, je to najvarnejši prostor za otroški sedež. In zato bo Vision 7S sedemsedežnik …

Janez Kovačič