Avtomobilski teden 20, 2021 Avtomobilski teden 20, 2021
Toyoda in njegovi pomisleki Japonska Toyota je pionir pri uvajanju hibridnih pogonov, za seboj ima že kar dolga desetletja izkušenj. V sedanji elektrifikacijski strategiji,... Avtomobilski teden 20, 2021

Akio Toyoda: dvomi o ustreznosti električne avtomobilske strategije niso vedno sprejeti z razumevanjem.

Toyoda in njegovi pomisleki

Japonska Toyota je pionir pri uvajanju hibridnih pogonov, za seboj ima že kar dolga desetletja izkušenj. V sedanji elektrifikacijski strategiji, ki jo uvajajo tako rekoč vse avtomobilske tovarne, pa je Toyota nekoliko bolj previdna oziroma zadržana. Pravzaprav je zadržan njen predsednik Akio Toyoda. Toda očitno je, da ta zadržanost marsikje ni sprejeta s kakšnim posebnim razumevanjem.

Toyoda je že pred nekaj meseci dejal, da je sedanje hitenje pri elektrifikaciji avtomobilov nekoliko pretirano. Podvomil je o absolutni okoljski sprejemljivosti električnih avtomobilov oziroma njihove proizvodnje. Nesporno namreč je, da izdelava teh avtomobilov prinaša določene okoljske obremenitve, po drugi strani pa je bil jasen tudi glede bistvenega – električni avtomobili še nekaj časa ne bodo prinašali zaslužka oziroma dobička. O prvem in drugem pomisleku res ne more biti posebnega dvoma, vendar to ne zaustavlja pravega stampeda obljub oziroma načrtov, po katerih se zdi, da se bo doba avtomobilov, ki jih poganjajo motorji z notranjim zgorevanjem, marsikje končala leta 2050. Zdi se sicer precej daleč, a je kar nekaj držav, kjer so prepričani, da se bo to zgodilo vsaj deset ali celo petnajst let prej. Kakorkoli že, o nesporni prihodnosti električnih avtomobilov in pravilnosti odločitve, da se vsaj razviti del sveta razmeroma kmalu odpove avtomobilsko-pogonski klasiki, je vse manj dvomov.

Akio Toyoda pa je v zadnjem času prav zaradi svojih dvomov pod pritiskom nekaterih vlagateljev, ki so pomembni za Toyoto. Ali bo to povzročilo spremembo Toyodinih stališč in posledično Toyotine strategije, lahko le ugibamo. Če se bo to zgodilo, bo to nekaj podobnega, kot pri Tesli in Elonu Musku. Ker tovarna več ne sprejema naročil oziroma plačil avtomobilov v bitcoinih – ker po Muskovem pri rudarjenju bitcoinov uporabljajo preveč neobnovljive (električne) energije – je to povzročilo borzni pretres in potres. Morda sme in zmore Toyoda nekaj podobnega.

***

Aprila so na marsikaterem evropskem trgu zabeležili izjemen skok posla z avtomobilsko pločevino, še posebej v Italiji.

Aprila je šlo marsikje v nebo

Lanski april je bil za posel z avtomobili seveda katastrofalen, saj so bile v večini držav Evropske unije (EU) trgovine z avtomobili zaprte bolj ali manj ves mesec. Torej številke o letošnji prodaji ne morejo biti izjemno presenetljive, čeprav so plusi v nekaterih državah neverjetni.

Aprila se je prodaja avtomobilov v EU povečala za 218,6 odstotka. Toda kljub temu je bila prodaja v letošnjem četrtem mesecu za 300 tisoč vozil skromnejša kot aprila 2019. Po drugi strani izstopa aprilsko dogajanje na nekaterih trgih, ki sicer spadajo med največje in najpomembnejše v Evropi. Tako je bilo v letošnjem aprilu v Italiji kupcev avtomobilov kar za 3.276 odstotkov več kot aprila lani. Dodajmo k temu še konkretne številke. Lani so v tem mesecu na Apeninskem polotoku prodali vsega 4.295, letos pa nekaj več kot 145 tisoč avtomobilov. Izjemni so bili odstotki oziroma številke tudi v Španiji, kjer je bila prodaja v omenjenem mesecu večja za 1.787 odstotkov! Seveda je treba omeniti nemški avtomobilski prostor, največji v EU. Tam se je za nove avtomobile aprila odločilo ‘le’ 90 odstotkov več kupcev, medtem ko je pri nas posel poskočil za visokih 131,9 odstotka, saj je bilo prodanih 1.846 avtomobilov.

Na letni ravni, torej v štirih mesecih, teh izjemnih skokov oziroma povečanj seveda ni bilo. V EU se je prodaja letos povečala za 24,4 odstotka na 3,4 milijona vozil. Tudi v tem obdobju izstopa sosednja Italija (plus 68,4 odstotka), tudi Francija je precej odstopala od povprečja (točno 51 odstotkov več kot lani), medtem ko je Nemčija precej povprečna, saj je bilo kupcev za 7,8 odstotka več. Sedaj je treba počakati na podatke o maju. Ti bodo veliko bolj realen pokazatelj stanja na evropskem avtomobilskem prostoru, kajti lanski peti mesec se je že izvil, vsaj zvečine, iz najhujšega krča pandemije.

Janez Kovačič