Avtomobilski teden 2, 2022 Avtomobilski teden 2, 2022
Rolls-Royce ima za seboj izjemno leto 2021 Kot že rečeno in zapisano prejšnji teden – januar je mesec (avtomobilskih) številk. Verjetno bo takšen tudi... Avtomobilski teden 2, 2022

Rolls-Royce Ghost je bil avto, ki je najbolj pripomogel k izjemnim prodajnim številkam te avtomobilske tovarne.

Rolls-Royce ima za seboj izjemno leto 2021

Kot že rečeno in zapisano prejšnji teden – januar je mesec (avtomobilskih) številk. Verjetno bo takšen tudi februar, ko bodo proti začele avtomobilske tovarne postopoma sporočati še najpomembnejše – kako so poslovale, ali so imele plus ali morda minus. Za sedaj torej ostajamo pri tistih, ki predstavljajo obseg prodaje v letu, ki je teden ali dva za nami.

Britanski Rolls-Royce (RR), ki je že dolgo nemški, saj je pod lastniškim pokrovom bavarskega BMW, je lansko leto prodajal izjemno. Morda nekoliko presenetljivo, prav izjemno pa tudi ne, saj se ve, da se je bogastvo najbogatejših lani skoraj izjemno povečalo. In v RR izdelujejo avtomobile, ki so namenjeni prav tej ‘publiki’. Lani so tako naredili 5.586 avtomobilov, kar se ne zdi visoka številka, toda to je bilo za 49 odstotkov več kot leta 2020. To niti ni kakšna ustrezna primerjava, saj je znano, kako je bilo z avtomobili pred dvema letoma. Toda za RR je bilo lansko leto v tem pogledu najuspešnejše v vsej njegovi 117-letni zgodovini! Kot sporočajo iz Goodwooda, kjer je RR doma, je šel najbolje v promet Ghost, pri čemer je posel proti koncu leta pospešila še izvedenka Black Badge Ghost. Svoje je po pričakovanju dodal prestižni športni terenec Cullinan, dovolj kupcev je imel tudi Phantom ipd. Kot pravijo, je knjiga naročil za letošnje leto že precej polna in razumljivo je, da delajo s polno paro. Sicer pa se RR počasi pridružuje tovarnam, ki imajo v svojem načrtu tudi električni baterijski avtomobil. Njihov Spectre naj bi se na trgih pojavil proti koncu leta 2023. In sedaj lahko zgolj ugibamo, ali bo kaj kupcev zanj …

***

Porsche Macan je bil lani najbolje prodajani Porsche.

Tudi Porsche s prodajnim rekordom

Rolls-Royce je sicer precej drugačna zgodba kot Porsche, a nekaj skupnih točk seveda je. Tako kot RR tudi Porsche (skoraj) ne pozna slabih let oziroma časov, pri čemer drži, da je večina tistega, kar nastaja pri RR, vendarle dražje kot to, kar ponuja Porsche. Seveda se ve, da avtomobili prvega in drugega niso za vsak žep. In največja razlika je v obsegu proizvodnje oziroma prodaje.

Tudi nemška avtomobilska tovarna, ki je sestavni del Volkswagna, vendar tega obvladujeta družini Porsche in Piëch, ki ste tesno povezani s Porschejem, je lani delala zelo dobro. Izdelali in tudi prodali so nič manj kot 301.915 avtomobilov. To je absolutni rekord, hkrati pa 11 odstotkov več kot leta 2020. Najbolj se je prodaja povečala v ZDA, kjer je zrasla za krepkih 22 odstotkov, toda po obsegu prodaje je kitajski vrh največji. Tam so lani prodali več kot 95 tisoč avtomobilov, vendar je bilo povečanje ‘le’ osemodstotno. Dobro se je odrezala tudi Evropa, kjer so prodali za sedem odstotkov več porschejev (dobrih 86 tisoč), pri čemer je bil najpomembnejši nemški avtomobilski prostor s prodajo več kot 28 tisoč avtomobilov oziroma devetodstotnim povečanjem.

Športna terenca, manjši Macan in večji Cayenne, že nekaj let predstavljata okostje posla s Porscheji. Lani se je za Macan odločilo 88.362 kupcev, s prodajo dobrih 83 tisoč vozil pa je nekoliko zaostajal Cayenne. Zelo dobro je šel v promet električni Taycan, kar seveda tudi ne more biti izjemno presenečenje; ta avtomobil je lani zapeljal v več kot 41 tisoč garaž, kar je še enkrat več kot leta 2019. Kljub temu, da ni tržni prvak, pa porsche 911 ostaja bistvo oziroma ikona te nemške avtomobilske hiše. Lani so zanj našli točno 38.464 kupcev, kar je, upoštevaje vse okoliščine, nedvomno zelo spodobna številka. Svoje kupce so imeli tudi Panamera (nekaj čez 30 tisoč), pa tudi Boxster in Cayman s skupno prodajo čez 20 tisoč vozil. Seveda še naprej ostaja vprašanje – ali Porsche s stalnim povečevanjem produkcije in prodaje ne škoduje svojemu imidžu izjemnosti, premijske športnosti in kar je še takšnega?

***

Pri Volkswagnu se leta 2021 ne bodo spominjali s kakšnim posebnim veseljem.

Koncern Volkswagen z občutnim padcem prodaje

Toda če je šlo lani tako dobro Rolls-Roycu in Porscheju, je slika precej drugačna pri največjem evropskem avtomobilskem koncernu Volkswagen (VW). Ta združuje devet precej raznolikih avtomobilskih imen oziroma tovarn in je predlani po obsegu produkcije in posledično prodaje malenkostno zaostal za japonsko Toyoto. Težko je pričakovati, da bo nemška korporacija po tistem, ko bo svoje številke objavila Toyota, tokrat prekosila japonskega konkurenta – ker ji lani ni šlo dobro.

Lani je skupina VW prodala 8,8 milijona vozil oziroma 4,5 odstotka manj kot leta 2020. Padec se ne zdi zelo dramatičen, toda številke kažejo, da je bila to najbolj skromna prodaja vse od leta 2011. Med tovarnami osebnih avtomobilov – številka vključuje tudi tisto, kar sta lani prodala tovornjaška MAN in Scania – sta s plusom končala le zgoraj omenjeni Porsche in španski Seat. Ta je obseg posla lani povečal za 10,3 odstotka, kar je zelo dober rezultat. Audi, premijski del koncerna, je bil malenkost skromnejši kot predlani (minus 0,7 odstotka), malce presenetljiv je padec češke Škode (12,6 odstotka manj), pa tudi matični VW je zatajil, saj je bila prodaja Volkswagnov v letu 2021 skromnejša za dobrih osem odstotkov.

Toda če so bile te številke bolj ali manj pričakovane, je predvsem za matični VW boleče dejstvo, da je največji padec prodaje zabeležil na Kitajskem, ki je zanj najpomembnejši trg. Kitajskim kupcem so lani prodali 2,4 milijona avtomobilov, pri čemer je bil to največji padec med vsemi trgi. Skromen obliž na to rano je podatek, da se je tovarni lani vendarle bolje pisalo v Severni Ameriki, torej tam, kjer se zelo trudi popraviti svoj imidž, ki ga je omadeževal znani škandal Diesel-Gate. Tam je bila prodaja večja za solidnih 13 odstotkov, za Volkswagne pa se je odločilo skoraj 530 tisoč kupcev, velika večina v ZDA. In razlog za vse to?

Pravijo, da je najpomembnejši znan – pomanjkanje sestavnih delov, predvsem znamenitih čipov. Gotovo to drži, vsaj nekaj ali morda precej resnice pa utegne biti v domnevi, da tiste, ki izdelujejo cenejše avtomobile kot so Porscheji in Rolls-Royceji, vsaka kriza ali težava udari bistveno bolj.

Janez Kovačič