Avtomobilski teden 18, 2022 Avtomobilski teden 18, 2022
Visoka nagrada vodilni v ameriškem General Motorsu Po tistem, ko tovarne najprej objavijo podatke o pretekli izdelavi/proizvodnji in čez dober mesec pridejo na dan... Avtomobilski teden 18, 2022

Mary Barra je bila za svoje lansko delo obilno nagrajena.

Visoka nagrada vodilni v ameriškem General Motorsu

Po tistem, ko tovarne najprej objavijo podatke o pretekli izdelavi/proizvodnji in čez dober mesec pridejo na dan tudi finančni izkazi – če so dobri, nekaj dobijo tudi zaposleni – nato pa pridejo na vrsto vodilni. Tokrat so pohiteli pri ameriškem General Motorsu.

Mary Barra, ki je že osem let na čelu tega ameriškega avtomobilskega velikana, pri čemer je tako izvršna direktorica kot predsednica uprave, bo za svoje delo v lanskem letu dobila skupaj 29,1 milijona dolarjev. To je velika vsota, znano pa je, da so plače oziroma nagrade vodilnim v ZDA, pa ne le v avtomobilski industriji, večje od tistega, kar dobijo vodilni v Evropi, na Japonskem ali morda Kitajskem, če upoštevamo največje avtomobilske prostore. Mary Barra bo tako domov odnesla znesek oziroma nagrado, ki je 23 odstotkov višja kot tista za leto 2020. V tem primeru seveda ne gre le za plačo, pač pa znesek, ki ga sestavljajo različne postavke.

Letne plače je bilo ‘le’ za 2,1 milijona dolarjev (5,3 odstotka več), nagrada v obliki delnic je znašala 14,6 milijona dolarjev (plus 11 odstotkov več kot leto prej), dodanih je bilo za 3,9 milijona dolarjev t.i. opcijskih nagrad (povečanje za pet odstotkov), znesek pa je zaokrožila še posebna spodbuda v višini 7,6 milijona dolarjev. Kot kažejo podatki, je Mary Barra za svoje delo v letu 2021 dobila nekako šest milijonov dolarjev več kot Jim Farley, izvršni predsednik prav tako ameriškega Forda. Toda ta je na čelu nekaj manjšega avtomobilskega podjetja, poleg tega je ‘samo’ izvršni direktor, Barrova pa je tudi na čelu uprave GM.

Sicer pa je že nekaj časa znano: General Motors, ki je po obsegu prodaje tako za Toyoto kot Volkswagnom, je imel lani 14,3 milijarde dolarjev dobička, kar je bilo za nič manj kot 47 odstotkov več kot leta 2020, medtem ko so prihodki znašali 127 milijard dolarjev ali 3,7 odstotka več kot leto prej.

***

Tudi Porsche, tako kot Audi, se bo pojavil v F1.

Audi in Porsche gresta v Formulo 1

Zdi se, da ni nobenega dvoma več – tako Porsche kot Audi dokončno vstopata v Formulo 1. Tako je bilo sklenjeno na sestanku direktorjev posameznih avtomobilskih znamk, ki sestavljajo koncern Volkswagen (VW). Kot je ob tem dejal izvršni direktor koncerna Herbert Diess, sta obe tovarni prepričani, da bosta s sodelovanjem v Formuli 1 zaslužili več denarja, kot ga bosta v projekt vložili. Razlogov, da se ne bi tako odločili, ni, je še dejal Diess.

Napovedi o tem, da želita Audi in Porsche v to prestižno tekmovanje, so se prvič pojavile pred nekaj meseci. Toda tedaj je šlo zgolj za ugibanje oziroma napovedi, sedaj pa je kocka padla. Zdi se, da so se tako odločili zaradi vrste razlogov, nenazadnje pa nemški Mercedes-Benz že dolgo časa zelo uspešno sodeluje v tem tekmovanju. Kot je ob tem dejal Diess, sta obe znamki oziroma tovarni zelo pomembni na Kitajskem, daleč največjem avtomobilskem trgu na obli. Njuno sodelovanje v Formuli 1, ki ima prav tam veliko navijačev, naj bi pripomoglo tudi k večjemu tržnemu uspehu vsega koncerna, je prepričan Diess.

Ob tem je očitno, da se bosta Audi in Porsche v F1 vključila na različen način. Audi je že pred časom objavil željo, da bi kupil britansko moštvo McLaren, ki je že dolgo v tem tekmovanju. Iz britanskega moštva so sporočili, da kljub ponudbi, težki okoli 500 milijonov evrov, niso naprodaj. Porsche, ki že sodeluje z moštvom Red Bull, naj bi nekoliko okrepil to sodelovanje in se tako pojavil v F1, ob tem pa nekoliko ‘zanemaril’ druga športna tekmovanja. Vsekakor pa je jasno, da se niti Audi niti Porsche v tem tekmovanju ne bosta poskusila že prihodnje leto, pač pa vse kaže, da naj bi se to zgodilo leta 2026, ko so predvidene precejšnje (tehnološke) spremembe v F1.

Rimac Automobili ostaja menda brez sodelovanja s Hyundaijem.

Hyundai se (menda) poslavlja od hrvaškega podjetja

Novica, ki te dni prihaja z Južne Koreje oziroma iz koncerna Hyundai (zraven je tudi Kia), ne more biti izjemno presenetljiva: omenjeni korejski avtomobilski koncern se po neuradnih vesteh umika iz podjetja Rimac Automobili.

Do leta 2019 je Hyundai v hrvaško zagonsko podjetje, ki je tedaj že preraslo svojo začetniško obdobje in se dokazovalo kot resen ter obetaven partner pri izdelavi hitrih električnih avtomobilov, vložil okoli 18 milijonov evrov. S tem je pridobil 12-odstotni lastniški delež. Tedaj je bilo napovedano, da bosta podjetji skupaj razvili električni športni avtomobil serije N in športno vozilo na gorivne celice. Za sedaj ni jasno, ali sta oba projekta oziroma avtomobila v fazi razvoja, pa tudi to ne, komu naj bi Korejci, če se bo to res zgodilo, prodali svoj lastniški delež v hrvaškem podjetju.

Zdi se, da Hyundai ni zadovoljen oziroma navdušen nad vse tesnejšo lastniško in tehnološko povezavo Rimac Automobili z nemškim Porschejem in posredno koncernom Volkswagen (VW). Porsche je lani svoj lastniški delež s prejšnjih deset povečal na 24 odstotkov, hkrati pa je Bugatti, prej v lasti koncerna VW, postal sestavni del Rimac Automobili oziroma je nastalo novo skupno podjetje, v katerem imajo Hrvatje v svojih rokah večinski oziroma 55-odstotni delež. Bomo videli, koliko resnice je v tej napovedih.

Janez Kovačič