Avtomobilski teden 18, 2021 Avtomobilski teden 18, 2021
Voltswagen gre (menda) v preiskavo Vse se je začelo, tako je bilo vsaj videti in slišati, z nedolžno šalo in to tik pred 1.... Avtomobilski teden 18, 2021

Volkswagen v ZDA nima miru, vse kaže, da bo nastala manjša afera Voltswagen.

Voltswagen gre (menda) v preiskavo

Vse se je začelo, tako je bilo vsaj videti in slišati, z nedolžno šalo in to tik pred 1. aprilom, dnevom, ko je dovoljeno marsikaj in marsikomu. Ameriška podružnica nemškega Volkswagna (VW) je namreč objavila, da se bo preimenovala v Voltswagen. Odziv javnosti je bil precej neugoden, sedaj pa se zdi, da so se v vse skupaj vpletle tudi ameriške borzne oblasti.

O tem je najprej pisal nemški Spiegel, pri Volkswagnu navedb o preiskavi, ki naj bi jo začel regulator za varnost (SEC) na borzi, niso potrdili, pa tudi pri regulatorju na to temo niso bili zgovorni – vsaj za sedaj. VW se je za vse skupaj opravičil, sporočil, da je šlo za neposrečeno šalo, da so hoteli zgolj poudariti svojo zavezanost strategiji, ki je izrazito usmerjena v avtomobilsko elektrifikacijo, da so hoteli pokazati nekaj smisla za humor ipd. Zakaj se je ameriški regulator odločil za preiskavo ‘dogodka’, če se je, je mogoče zgolj ugibati. A se vedno znova potrjuje znano: sloviti Diesel-Gate bo še dolgo za vratom nemškega koncerna.

***

Stellantis, novi koncern oziroma četrti na obli, bo menda sam zadostil nekaterim okoljskim zahtevam EU.

Stellantis ne potrebuje Teslinih okoljskih pravic

Tesla je, to ni več izjemna novost, v letošnjem prvem trimesečju poslovala bolje kot lani. Zanimivo pa je, da je ameriška tovarna veliko zaslužila s prodajo t.i. emisijskih kuponov oziroma pravic. Gre za pravice, s katerimi bodo tovarne zadostile evropski zahtevi po povprečnem izpusti CO2 vseh avtomobilov, ki jih prodajo na omenjenem prostoru, v višini 95 gramov na kilometer. Glede na to, da ima veliko proizvajalcev s tem težave, kazni pa so oziroma bodo visoke, si po sedanji zakonodaji lahko te pravice kupijo. In Tesla jih ima na pretek.

Stellantis, evropsko-ameriški koncern, ki je formalno nastal januarja letos in ga vodi izvršni direktor Carlos Tavares, pa s tem naj ne bi imel posebnih zadreg. Vsaj tako pravi Tavares. »Z električno tehnologijo, ki jo je v Stellantis prinesel PSA (Citroën, Peugeot, Opel), bomo že letos lahko izpolnili evropske zahteve glede izpustov CO2. To pomeni, da FCA (Fiat Chrysler Automobiles) ne bo treba več kupovati omenjenih pravic pri Tesli,« je dejal Tavares. FCA je z ameriškim izdelovalcem električnih vozil sklenil pogodbo o nakupu pravic v vrednosti dve milijardi evrov za obdobje od 2019 do 2021, kar je seveda veliko denarja. Ob tem so iz Stellantisa sporočili, da se s Teslo pogajajo o morebitni prekinitvi pogodbe. Zdi se dokaj enostavno, ampak upoštevaje dejstvo, da ameriška tovarna s tem zasluži več (ali skoraj več) kot s prodajo avtomobilov, verjetno ne bo šlo vse zlahka.

***

John Elkann, predsednik Ferrarija, spoznava, da pandemija ni obšla slovite avtomobilske tovarne.

Ferrari preložil uresničitev nekaterih načrtov

Če se je morda zdelo, da bodo krizo, ki jo je povzročila pandemija, tista najbolj zveneča avtomobilska imena prebrodila brez omembe vrednih težav, postaja vse bolj očitno, da ne bo tako. Velja tudi za italijanski Ferrari, ki je v lasti koncerna FCA, ta pa sestavni del konglomerata Stellantis.

Predsednika Ferrarija, ki je hkrati tudi predsednik Stellantisa, John Elkann, član slovite družine Agneli (ta je tudi večinska lastnica družbe Exor, ki ima zajeten delež v Stellantisu), je namreč sporočil, da bo morala tovarna za leto dni ali nekaj podobnega preložiti doseganje finančnih in poslovnih načrtov. »Lani in tudi letos smo naredili marsikaj, da bi dosegli načrtovano, toda pandemija je pripomogla k temu, da bomo uresničitev nekaterih načrtov prenesli v naslednje leto,« je povedal Elkann. Po teh načrtih naj bo Ferrari že do leta 2022 zaslužil okoli 1,8 milijarde evrov in to pred plačilom dajatev oziroma poravnavo vseh zakonskih obveznosti. V prvem letošnjem trimesečju je tovarna prodala /dobavila 2.771 avtomobilov, kar naj bi bilo nekaj več kot v primerljivem lanskem obdobju. Koliko na vse skupaj vliva znano dejstvo, da je tovarna že od lanskega decembra brez izvršnega direktorja – tedaj je zaradi osebnih razlogov odstopil Louis Camilleri –, je težko reči. Je pa prav Elkann pred nedavnim – in o tem smo tudi nekaj malega pisali – dejal, da imajo v fokusu nekaj dobrih kandidatov za omenjeno mesto, ki naj bi imeli »tudi dobre tehnološke sposobnosti«. Sicer se tovarna pripravlja na predstavitev prvega športnega terenca po imenu Purosangue, ki naj bi na trge pripeljal prihodnje leto. Je pa seveda veliko vprašanje, kako se bo Ferrari lotil vse bolj prevladujoče avtomobilske elektrifikacije. Sedaj že nekdanji šef Camilleri je bil glede tega precej pesimističen. Morda pa je bil to eden izmed razlogov njegovega precej nenadnega odhoda.

Janez Kovačič