Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia
Dediščina zavezuje Alfa Romeo je zgodba. O ljudeh, strojih, športnih uspehih, čustvih. Giulia, letnik 1962, je le delček te zgodbe, a zavezujoč. Giulia, letnik... Alfa Romeo Giulia
Idealna razdelitev mase in dirkaško podvozje od osnovnega modela navzgor: Alfa Romeo Giulia.

Idealna razdelitev mase in dirkaško podvozje od osnovnega modela navzgor: Alfa Romeo Giulia.

Dediščina zavezuje

Alfa Romeo je zgodba. O ljudeh, strojih, športnih uspehih, čustvih. Giulia, letnik 1962, je le delček te zgodbe, a zavezujoč.

Giulia, letnik 2016, je poklon celotni zgodbi in temu modelu.

***

Pri Alfi Romeu ne govorijo o tem, kateri njihov model nova Giulia nadomešča. Logika pravi, da je to 159 (2005), ki je že slabih pet let ni več v ceniku, sami namigujejo, da je to, jasno, že omenjena Giulia iz leta 1962, po neki drugi logiki bi bila predhodnica Alfa 75 (1985), do tega trenutka zadnja Alfa z zadnjim pogonom, in tako naprej. Vsak si bo svojo filozofijo ustvaril sam zase.

  • IMG_9455a
  • IMG_9463a
  • IMG_9464a
  • IMG_9466a
  • IMG_9419a
  • IMG_9416a
  • IMG_9417
  • IMG_9415
  • IMG_9387a
  • IMG_9413a
  • IMG_9390a
  • IMG_9388a
  • IMG_9393a
  • IMG_9394a
  • IMG_9400
  • IMG_9399a
  • IMG_9410
  • IMG_9406a
  • IMG_9408
  • IMG_9425
  • Training_Importers_12-09-16_180a
  • Training_Importers_12-09-16_174ca
  • Training_Importers_12-09-16_183a
  • Training_Importers_12-09-16_186a
  • Training_Importers_12-09-16_179a
  • Training_Importers_12-09-16_175shc

Zato pa pri teh znamki vztrajno ponavljajo: zasnovali so Giulio Quadrifoglio, potem pa iz nje razvili še druge, šibkejše različice. Po navadi je vrstni red nasproten, čeprav v resnici danes vsi proizvajalci natanko vedo, koliko bo njihov novi model najbolj zmogljiv, še preden dajo na mizo prazen list papirja. Oziroma prižgejo računalnik.

Toda najbrž hočejo povedati nekaj drugega: vse Giulie si delijo vrhunsko športno genetiko. In to drži. Medtem ko skušajo danes proizvajalci privarčevati vsak cent pri razvoju in izdelavi, kar se močno pozna tudi pri podvozju, za Giulio (in v veliki meri že za sedanjo Giulietto) to ne velja. Podvozje je dirkaško za natančno vodenje koles, kar se takoj začuti – dovolj je že prvi zasuk volanskega obroča pri hitrosti, večji od 20 kilometrov na uro.

Eden od marketinških sloganov Alfe Romeo je ‘La meccanica delle emozioni’, česar uradno ne prevajajo na nobenem trgu (niti na nemškem ne), pomeni pa preprosto mehanika čustev. Čustva so pri Giulii zanetili že z videzom, ki je delo njihovega internega oblikovalskega studia pod taktirko Marca Tenconeja, nato pa še z rekordnim časom steze Nürburgring v svojem razredu: natanko tako hitro kot Porsche 911 Turbo S (7:32:00), s tem časom pa je Giulia tudi uradno najhitrejša štirivratna limuzina.

Giulii Quadrifoglio se takoj vidi, da je pravzaprav dirkalnik. Dosti je že, če pogledate tehnične podatke (600 Njutonmetrov, 510 ‘konj’), zunanjost pa z detajli (spojlerji, katerim se vidi, da niso okrasni, pravi difuzor zadaj, pomičen prednji spojler, drobni, a najbrž pomembni aerodinamični dodatki, resnične zračne reže za hlajenje zavor) le potrjuje dirkaško vlogo. Quadrifoglio ima še rdeč gumb za zagon motorja (ki je pri drugih črn) na volanskem obroču in dodaten program Race na izbirniku za DNA, njihovem sistemu za nastavitev mehanike. Poleg splošne nastavitve ima Quadrifoglio še nastavljivo blaženje, sistem nadzora navora (Torque Vectoring), zmogljivejše zavore (zavorna pot s 100 kilometrov na uro do zaustavitve 32 metrov, običajne Giulie pa 38,5 metrov) in motor V6, kateremu so bili pri snovanju za vzor Ferrarijevi stroji. In pri vsem tem ima zgolj dobro tono in pol (karbonski streha, pokrov motorja, spojlerji, …) oziroma 2,99 kilograma na ‘konja’. Kdor si želi še manj mase, bo doplačal za ogljikokeramične zavore in super lahke sedeže Sparco.

Od teorije k praksi na priložnostnem dirkališču v testnem centru koncerna FCA v Baloccu: na sicer res kratkem preskusu se je Giulia Quadrifoglio izkazala kot surova, a zlahka nadzorljiva zver z odličnim volanom in izjemnim podvozjem, pa seveda tudi z vrhunskim strojem, ki se zna silovito zavrteti do 6.500 vrtljajev v minuti in obenem postreči z divjim dirkaškim zvokom. Da bi izkoristili njenih 510 ‘konj’, bi potrebovali veliko nadarjenosti in še več časa v njeni družbi.

  • IMG_9432
  • IMG_9441a
  • IMG_9426a
  • IMG_9438aw
  • IMG_9424a
  • IMG_9423a
  • IMG_9427
  • IMG_9439
  • IMG_9429
  • IMG_9405
  • IMG_9431
  • IMG_9440
  • IMG_9430
  • Training_Importers_12-09-16_189
  • IMG_9448
  • Training_Importers_12-09-16_190
  • IMG_9445

Denar bodo seveda nosile običajne Giulie. Dosti manj športno atraktivnega videza, a še vedno – atraktivnega videza. Motorna ponudba teh obsega dva 2,2-litrska turbodizla z blokom iz aluminija in 2-litrski turbobencinar (147 kW oziroma 200 ‘konj’, 330 Nm), ki pa ga vsaj na našem trgu v začetku (še?) ne bo. Poleg tega imajo Giulie kratke in dirkaško natančne gibe ročice ročnega menjalnika, najbolj neposreden volan med tekmeci, karbonski kardan (zadnji pogon!), ki tehta zgolj 7 kilogramov, pa veliko aluminija (80 odstotkov prednje in 45 zadnje preme) in količnik upora zraka le 0,25.

Zanimiv je tudi nov zavorni sistem, ki nima več klasičnega servoojačevalnika in nima več neposredne povezave stopalke in zavornega sistema. Ta elektromehanski sistem prihrani prostor in maso (4 kilograme manj), obenem pa skrajšuje zavorno razdaljo. Občutek na stopalki je, za skeptike, vrhunski.

Notranjost je oblikovno skladna z zunanjo podobo, sodobna in športno elegantna, tehnika pa ne ponuja vsega, kar ponujajo neposredni tekmeci. To se povsem sklada z njihovo filozofijo, ki pravi, da z Giulio niso hoteli slediti tekmecem, temveč narediti povsem samosvoj izdelek. Načelno to ne moti, vseeno pa bi bil lahko potovalni računalnik boljši (v vseh pogledih), prav tako tempomat in infozabavni sistem, vsekakor pa z merilniki niso naredili nič posebnega. Lahko bi bili tudi iz kakšnega Lexusa: lepi in pregledni, a nič več ko to. Nekoč so znali dosti bolje.

Drugače ne more biti: slovenske cene bodo sicer poznane ob domači predstavitvi, a že pogled na italijanski cenik kaže, da bodo višje, kot so bile za 159. Tehnika pač stane in tehniko s(m)o hoteli. In Alfe v časih Giulie tudi niso bile tako ‘poceni’, kot smo bili vajeni zadnji dve desetletji. Tudi to je torej del vračanja h koreninam.

Vinko Kernc

Na kratko

Giulia je avtomobil z vrhunskim podvozjem, z odlično športno genetiko v celem in z navorsko zmogljivimi motorji. Več kot dve desetletji smo hoteli ‘stare’ vrednote Alf z zadnjim pogonom in zdaj jo imamo. Še vedno je to odlična, vsakdanje uporabna športna limuzina, a dokler ne bo kombijevske različice, bo šel marsikateri ljubitelj Alf vseeno k tekmecem.

Cene

Alfa Romeo Giulia: cene bodo znane ob prihodu na naš trg

V Sloveniji naprodaj sredi oktobra

Alfa Romeo Giulia – tabela s tehničnimi podatki.

Alfa Romeo Giulia – tabela s tehničnimi podatki.

Foto: VK, Fiat