Audi Q5 2.0 TDI 140 kW S Tronic Quattro Sport Audi Q5 2.0 TDI 140 kW S Tronic Quattro Sport
Črno na belem Včasih ni treba izklopiti barv, da je slika (skoraj) črno-bela. In včasih je črno-bela slika (skoraj) boljša od barvne. *** Toda... Audi Q5 2.0 TDI 140 kW S Tronic Quattro Sport

Audi Q5: natančnost od znotraj navzven, vključno z videzom.

Črno na belem

Včasih ni treba izklopiti barv, da je slika (skoraj) črno-bela.

In včasih je črno-bela slika (skoraj) boljša od barvne.

***

Toda Q5, od lani že druge generacije, ni črno-bel in tudi ni nujno, da je bele barve. Mu pa pristoji. V primerjavi s prvo generacijo, ki je na trgih zdržala presenetljivih 9 let, je ostrejših potez, kar je značilno za videz vseh avtomobilov vseh znamk tega koncerna in zato tudi pričakovano. Je pa treba opozoriti na bočno linijo med prednjimi in zadnjimi lučmi, ki ju povezuje v dveh lepih valovih in čeprav se morda zdi, da v črkah nekako ne sodi v oblikovni koncept, je v sliki ravno nasprotno.

  • 1VK_7456caw
  • 1VK_7423awc
  • 1VK_7421shca
  • 1VK_7364aw
  • 1VK_7367aw
  • 1VK_7353
  • 1VK_7354a
  • 1VK_7356a
  • 1VK_7355a
  • 1VK_7349
  • 1VK_7351a
  • 1VK_7424
  • 1VK_7347
  • 1VK_7345
  • 1VK_7344
  • 1VK_7357
  • 1VK_7340
  • 1VK_7428
  • 1VK_7338
  • 1VK_7333
  • 1VK_7334
  • 1VK_7339
  • 1VK_7341a

Ideja torej ostaja: Q5 je še naprej srednje velik (in seveda luksuzen) športni terenec z vzdolžno nameščenim motorjem ter s tradicionalnim 4-kolesnim pogonom Quattro, a je seveda v drugi generaciji nekoliko zrasel in obenem za pol centa shujšal. Motor ima glede na pred 5 leti preskušeno različico nekaj boljše zmogljivosti, kar se pozna pri (nekoliko boljših) zmogljivostih vozila, je pa normna poraba kljub temu za dober liter manjša. In ko smo že pri tej primerjavi in pogonu – zdaj ima Q5 pri vozni dinamiki (Audi Drive Select) dodan terenski način Offroad.

Če je razlika v zunanjem videzu med generacijama opazna, to še toliko bolj velja za notranjost, a je tudi res, da to velja za večino Audijev ta hip. V kokpitu morda še najbolj pade v oči široka konzola med sedežema skupaj z značilno prestavno ročico, a tudi odlični volanski obroč, merilniki, štrleč osrednji zaslon in komande klimatske naprave.

  • 1VK_7386a
  • 1VK_7382
  • 1VK_7380
  • 1VK_7379
  • 1VK_7369
  • 1VK_7368
  • 1VK_7387a
  • 1VK_7375
  • 1VK_7376
  • 2018-03-15 19.32.01
  • 1VK_7377a
  • 1VK_7373
  • 1VK_7381
  • 1VK_7413
  • 1VK_7389a
  • 1VK_7414
  • 1VK_7417
  • 1VK_7419

Da je pri testnem Q5 sedež nastavljiv ročno, pravzaprav nič ne moti, morda pa malce zmoti dokaj majhen osrednji zaslon: že zato ker je glede na notranjo prostornost nesorazmerno majhen, a tudi glede na imidž znamke.

Toda pri poglavju ergonomije to ne moti, saj gre še enkrat za šolski primer: merilniki, ročice in gumbi, potovalni računalnik (tu je tudi prvi tračni merilnik trenutne porabe goriva, ki je zadosti dober, da z njega lahko odčitamo vrednost na pol litra natančno), sedeža, položaj za volanom, … v paketu zaslužijo najvišjo oceno, je pa res, da bi z nekaj doplačili lahko bilo še bolje. Denimo če bi bil velik krmilnik infozabavnega sistema hkrati tudi sledilna ploščica – predvsem za vnos črk pri navigacijski napravi.

Pri dobrih 60 tisočakih bi morda kdo pričakoval tudi pameten ključ, morda cev za gorivo brez čepa, dvojno dno v prtljažniku, večji osrednji zaslon in podobno, a tako pač danes to vidijo pri Audiju.

  • 1VK_7393_exposure
  • 1VK_7394_exposure
  • 1VK_7395_exposure
  • 1VK_7396_exposure
  • 1VK_7397_exposure
  • 1VK_7398_exposure
  • 1VK_7399_exposure
  • 1VK_7400_exposure
  • 1VK_7401_exposure
  • 1VK_7402_exposure
  • 1VK_7403_exposure
  • 1VK_7404_exposure
  • 1VK_7405_exposure
  • 1VK_7406_exposure
  • 1VK_7407_exposure
  • 1VK_7408_exposure
  • 1VK_7409_exposure
  • 1VK_7411

Kljub temu pa je treba – poleg prostornosti ter kakovosti (zasnove, izdelave in materialov) – pohvaliti izdatne nastavitve obeh sedežev, zelo uporaben predal pred sovoznikom, osvetlitev k nogam spredaj in zadaj ter udobje, namenjeno potnikom na zadnji klopi.

Izza volana je občutek v vožnji čudovit in tehnično vrhunski, dokler voznik med vožnjo ne prekorači fizikalne meje. Quattro je tisti krivec, ki omogoča izjemno pospeševanje v ovinku in iz ovinka in to seveda še posebej takrat, ko so pogoji pod kolesi vse drugo kot idealni (makadam). Tudi motorne moči oziroma navora je takrat dovolj.

Na in preko fizikalne meje se stvar malce spremeni, a ne dramatično. Občutek nadzora je takrat nekoliko slabši, kar utegne biti posledica ne posebej bliskovitega odziva pogona, na kar se je pač treba navaditi. Jasno pri tem je, da Q5 ni S5 in temu ustrezna je tudi uglasitev pogonske mehanike in nadzorne elektronike.

Tona in tri četrt zahtevajo svoje: takšen Q5 zna z mesta bliskovito potegniti do kakih 100 kilometrov na uro, potem se masa (in aerodinamika) že malce pozna(ta). Kljub temu pa navduši poraba, ki je na testu komajda presegla desetico, a se je znala spustiti tudi pod 7 – z le nekaj več predvidevanj v prometu (se pravi manj zaviranj) in z le malo manjšo povprečno hitrostjo.

Glede na to da je Q5 športni terenec, navdušuje tudi vožnja sama – pri 180 imajo potniki občutek vsaj za 50 kilometrov manjše hitrosti in med ovinki je nagibanj dosti manj, kot bi pričakovali, čeprav je pri tem tudi res, da ravno ovinki niso domena nobenega športnega terenca vključno s Q5.

***

In ravno zato ostaja črno na belem: Q5 zna biti športen športni terenec z vsem tistim, kar znajo pri Audiju ponuditi svojim kupcem. Od tehnike do ergonomije in naprej.

Vinko Kernc

Pohvale

+ videz zunanjosti in notranjosti

+ notranja prostornost

+ ergonomija

+ podvozje

+ pogon Quattro v vseh pogojih

+ motor, poraba

+ dnevne luči tudi zadaj

+ položaj za volanom, občutek v vožnji

+ vgrajena tehnologija

+ velikost in prilagodljivost prtljažnika

+ volanski obroč, merilniki

+ lagodna vožnja

+ nastavitve sedežev

+ predal pred sovoznikom

Graje

– visoka cena imidža

– nekoliko skopa oprema (glede na ceno)

– odziv pogona

– trda hrbtišča prednjih sedežev

Na kratko

S Q5 dobi kupec vse, kar pričakuje od takšnega Audija, vključno s prostorom ter udobjem za štiri, z ergonomijo, z odličnim 4-kolesnim pogonom, z imidžem in s temu primerno ceno. Potencial je velik, a je tudi to terenec, ki od terena najraje vidi sneg na cesti ali makadam. Da ne bo slučajno nespametnih pričakovanj.

Cene

Audi Q5 2.0 TDI 140 kW Quattro: 47.690 evrov

Audi Q5 2.0 TDI 140 kW S Tronic Quattro Sport: 52.810 evrov

Testni Audi Q5 2.0 TDI 140 kW S Tronic Quattro Sport: 63.255 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 6° C – mokra cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 18.627 – menjalnik v položju D – vklopljen način Efficiency – gume 235/55 R 19 V M+S Dunlop Winter Sport 5 SUV – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (trak, 5,5 cm = 0-20 l/100 km)

Poraba in notranji trušč

60 km/h, 1.200/min: 3,5 l/100 km – 84 dB (6. prestava)

100 km/h, 1.500/min: 4,5 l/100 km – 89 dB (7. prestava)

130 km/h, 1.900/min: 7 l/100 km – 92 dB

160 km/h, 2.300/min: 9 l/100 km – 95 dB

Testni krog: 8,4 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 4-valjni – turbodizelski – neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.968 cm3 – največji navor 400 Nm pri 1.750-3.000/min – največja moč 140 kW (190 KM) pri 3.800-4.200/min

Vozna dinamika: Offroad, Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic, Individual

Pogon: menjalnik z dvojno sklopko (7) – pogon na vsa 4 kolesa

Voz in obese: športni terenec – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj prema z več vodili, vzmetne noge, stabilizator – zadaj pomožen okvir, prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, elektromehanski servo – gume 235/55 R 19 V M+S Dunlop Winter Sport 5 SUV

Mere: dolžina 4.663 mm – širina 1.893 mm – višina 1.659 mm – medosna razdalja 2.819 mm – najmanjša razdalja od tal 200 mm – rajdni krog 11,7 m – notranja širina spredaj 1.523 mm, zadaj 1.500 mm – prtljažnik 550/1.550 dm3 – posoda za gorivo 65 l

Mase: vozilo 1.770 kg – nosilnost 670 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 218 km/h – pospešek 0-100 km/h 7,9 s – poraba (kombiniran cikel) 5,1 l/100 km – izpust CO2 133 g/km

Terenske zmogljivosti: najmanjša razdalja od tal 200 mm – dovoljena globina bredenja vode ni podatka – koti: vstopni 22,6˚, prehodni 13,9 ˚, izstopni 18,4˚ – največji prečni nagib ni podatka – največji vzpon ni podatka

Foto: VK