Alfa Romeo 6C 1750 GS je pravi mit v zgodovini te znamke in moto športa na sploh. Leta 1929 je zmagala na vseh pomembnih dirkah, kjer je nastopila.
V tridesetih letih Alfa Romeo še ni izdeloval lastnih karoserij, ampak so, tako kot v primeru 6C 1750 GS, ‘obleko’ napravili karoseristi, v konkretnem primeru Zagato. Izkazalo se je, da je to dobra poteza, saj je Zagato z odličnim oblikovalskim jezikom spet vrhunsko opravil svoje delo. Štiri metre dolg avtomobil ima dve rezervnih kolesi, ki sta nameščeni v vdolbini na zadku. Tekstilna prevleka (streha) v sili zagotavlja določeno mero zaščite pred dežjem. Značilnost so rudi rdeči in odstranljivi plastični pokrovi treh žarometov, ki naj bi izboljšali aerodinamiko vozila.
Alfo 6C 1750 GS poganja šestvaljni vrstni motor z dvema odmičnima gredema v glavi, ki ga razvil iznajdljivi glavni konstruktor tovarne Vittorio Jano. Z Rootsovim puhalom in z dvojnim uplinjačem ima ta avto impresivnih 85 ‘konj’ (63 kW) pri 4.500 vrtljajih v minuti, doseže pa 145 kilometrov na uro. Številni tovarniški dirkalni avtomobili so imeli celo varjene glave valjev (‘testa fissa’) in so se lahko pohvalili z impresivno močjo 102 ‘konja’ (76 kW) pri 5.000 vrtljajih v minuti. S to izvrstno močjo v kombinaciji z majhno maso vozila 920 kilogramov in z medosno razdaljo, ki so jo skrajšali na 2.745 milimetrov, kar je korenito izboljšalo lego na cesti, je postala 6C 1750 GS najbolj znana Alfa tistega časa. Številne pomembne zmage po Evropi, kot denimo Mille Miglia v letih 1930 in 1931 ali deževna dirka Irske turistične trofeje, so naredile 6C 1750 GS nespornega dominatorja dirkališč tega časa.
Ta čudoviti avtomobil izdeluje nemški CMC v merilu 1:18 v izredni kakovosti z izjemno razdelanimi detajli. Zbiratelji modelov, še posebej ljubitelji znamke Alfa Romeo, bodo nad tem modelom brez dvoma navdušeni. Cena modela je okoli 420 evrov.
Georg Gedl
Foto: CMC