14. Slovenija offroad: kot lani, le bolje 14. Slovenija offroad: kot lani, le bolje
Kljub temu, da sem bil na tej tradicionalni prireditvi že lani ob podobnem času, se še vedno čutim zgolj ljubitelja, zato tudi ne želim,... 14. Slovenija offroad: kot lani, le bolje

S takšnim vozilom se že boriš za mesto. Toda vsaj v začetku kariere (lahko pa tudi celo) šteje veselje do blata.

Kljub temu, da sem bil na tej tradicionalni prireditvi že lani ob podobnem času, se še vedno čutim zgolj ljubitelja, zato tudi ne želim, da tole izpade kot poročilo strokovnjaka.

A vseeno in morda prav zato: vse je bilo boljše kot lani.

***

Gramoznica pri Radovljici je torej že drugič zapored gostila dirke terencev, le da so bile letos na sporedu tri (lani le ena) kategorije na treh poligonih. Dve sta bili tekoči in posebej zanimivi za občestvo: nekoliko manj zahtevna, namenjena vsem vrstam avtomobilov, in bolj zahtevna za specialna terenska vozila. V prvi sta se na progi zvrščala po dva avtomobila v ustreznem časovnem razmiku in štel se je čas, v drugi pa je bilo vozil seveda manj, vozili pa so vsi skupaj na čas; cilj je bil v eni uri prve vožnje oziroma v drugi vožnji v pol ure prevoziti čim več krogov.

  • 1VK_9423a
  • 1VK_9430c
  • 1VK_9434a
  • 1VK_9439a
  • 1VK_9449ca
  • 1VK_9477a
  • 1VK_9481a
  • 1VK_9498a
  • 1VK_9502la
  • 1VK_9507la
  • 1VK_9510la
  • 1VK_9513la
  • 1VK_9517la
  • 1VK_9525la
  • 1VK_9530a
  • 1VK_9534lla
  • 1VK_9535l
  • 1VK_9538a
  • 1VK_9539l
  • 1VK_9544a
  • 1VK_9559ca
  • 1VK_9560a
  • 1VK_9565a
  • 1VK_9565ac
  • 1VK_9571a
  • 1VK_9571ac
  • 1VK_9574a
  • 1VK_9577a
  • 1VK_9582a
  • 1VK_9586a
  • 1VK_9588l
  • 1VK_9592a
  • 1VK_9594a

Vreme je bilo lepo in gledalcev, na oko, nekajkrat več kot lani. V nasprotju s katerim od skupinskih športov so bili gledalci tu več kot vzorni: vsi so navijali in ploskali vsem. Nekateri tekmovalci so imeli celo svoje navijače, ki so zanje seveda še bolj burno navijali. S tega zornega kota: zdravo športno vzdušje.

Znova so v tisti manj zahtevni preskušnji navduševali vozniki s srcem. Prevladovali so sicer terenci, so pa odpadali odbijači, nekatera vozila so tehnično zatajila, večina je prijetno rohnela, pesek je letel naokoli izpod koles in stara Panda 4×4 se ni ustrašila izziva v boju z zvečine bolj klenimi vozili. Nekateri so progo prevozili povsem turistično, kot bi se mimogrede tu ustavili na poti na izlet. Nič hudega, štejeta volja in veselje.

Vreme je bilo sončno, zato se je zdelo logično, da bo manj zabave, ker pač ni vode. Napaka. Tista tretja preskušnja sploh ni dobro stekla, ker so v do pol metra globokem blatu ostajali tudi traktorji, ki so skušali izvleči obtičala tekmovalna vozila. Šele bager je dokončno rešil zadevo.

  • 1VK_9596la
  • 1VK_9599l
  • 1VK_9602a
  • 1VK_9605a
  • 1VK_9607la
  • 1VK_9610la
  • 1VK_9616a
  • 1VK_9617l
  • 1VK_9617lc
  • 1VK_9618a
  • 1VK_9619a
  • 1VK_9622a
  • 1VK_9623l
  • 1VK_9624l
  • 1VK_9625a
  • 1VK_9627law
  • 1VK_9628a
  • 1VK_9629l
  • 1VK_9630ac
  • 1VK_9631l
  • 1VK_9633a
  • 1VK_9635a
  • 1VK_9636la
  • 1VK_9636lac
  • 1VK_9637a
  • 1VK_9638c
  • 1VK_9639a
  • 1VK_9640ca
  • 1VK_9645a
  • 1VK_9654a
  • 1VK_9657ac
  • 1VK_9664a
  • 1VK_9669a
  • 1VK_9671a
  • 1VK_9672cla
  • 1VK_9677a

Napovedovalca nisem uspel dobro videti, a najbrž boljšega ne bi mogli izbrati. Duhovito in ne da bi koga užalil je spravljal ljudi v smeh ves čas prireditve. Dan bi bil lep tudi, če bi poslušal zgolj njega. Cvetka, izrezana iz komentarja o nekem tekmovalcu: »Njegovi navijači trepetajo pred TV zaslonom, čeprav ni neposrednega prenosa.«

Največja gneča je bila seveda na preskušnji ‘hard’. Pravilnik je bil za ta vozila strožji, a so bile vseeno razlike precejšnje: od nekoliko predelnih serijskih do vrhunskih samogradenj – slednje so se kot sprehajale mimo prvih, a tudi prvim ni bilo treba biti nerodno. V oči mi je padel rumen Jimny, katerega voznik je navduševal s požrtvovalnostjo in z vozniškim znanjem, videli pa smo tudi vožnje kolo ob kolesu. Kakorkoli že, blato iz jame na delu kroga je letelo po vozilih, voznikih in gledalcih. Pa pravijo, da imajo blato radi le otroci …

Ni treba dosti, da ugotoviš: da bi se spodobno kosal, potrebuješ troje – avtomobil, znanje in kroglice (špansko: cojones) med nogami. Za avtomobil velja: štirikolesen pogon, čim večji odmik od tal, čim daljši hodi koles, terenske gume, majhni previsi in vitel. Danes takšnega že težko kupiš (novega), zato prevladujejo stare Vitare in stari Jimnyi (ali SJ), tudi Wrangler ni od muh, pa kak star 3-vraten Terrano, Feroza in podobni. Presenetljivo dobro se je odrezal Grand Cherokee V8 (seveda ne na hardu); resda je snel odbijače, a je vseeno dolg in s precej previsa prek osi. Očitno je dobro pripravljen avtomobil. In voznik. Še zanimivost: specialna vozila imajo tudi 4-kolesen volan. In po dva vitla. Pa še kaj.

  • 1VK_9678a
  • 1VK_9678ac
  • 1VK_9688ca
  • 1VK_9690c
  • 1VK_9697sha
  • 1VK_9698a
  • 1VK_9704la
  • 1VK_9704lac
  • 1VK_9704lacpai
  • 1VK_9708a
  • 1VK_9710a
  • 1VK_9712la
  • 1VK_9714la
  • 1VK_9716la
  • 1VK_9716lac
  • 1VK_9718la
  • 1VK_9719a
  • 1VK_9721a
  • 1VK_9722a
  • 1VK_9727l
  • 1VK_9728l
  • 1VK_9731a
  • 1VK_9733a
  • 1VK_9740c
  • 1VK_9741lca
  • 1VK_9746ac
  • 1VK_9748a
  • 1VK_9760l
  • 1VK_9764a
  • 1VK_9778al
  • 1VK_9781a
  • 1VK_9796la
  • 1VK_9796lac
  • 1VK_9804la

Človeka prime, da bi se lotil tega športa: za razliko od drugih avtomobilskih športov je cenovno menda znatno cenejši, zabave pa vsaj toliko, če ne več.

In če se ni prebralo med vrsticami: kranjski Boltez z ekipo, brez katere ne bi bilo tega dogodka, je še enkrat opravil odlično delo. Da se le ne bi naveličal bosti se z birokracijo in podobnimi poleni.

Vinko Kernc

Foto: VK