Ženeva 2014: VW Golf GTE in Multivan Alltrack Ženeva 2014: VW Golf GTE in Multivan Alltrack
Zamišljen kot kombinacija dinamike različice GTI in električne mobilnosti je Golf GTE avtomobil z obljubo, da lahko v hibridnem načinu prevozi do 939 kilometrov,... Ženeva 2014: VW Golf GTE in Multivan Alltrack
Volkswagen Golf GTE: z izpustom ogljikovega dioksida le 35 gramov na kilometer.

Volkswagen Golf GTE: z izpustom ogljikovega dioksida le 35 gramov na kilometer.

Zamišljen kot kombinacija dinamike različice GTI in električne mobilnosti je Golf GTE avtomobil z obljubo, da lahko v hibridnem načinu prevozi do 939 kilometrov, samo z elektriko pa do 50 kilometrov.

To se zdi povsem dovolj za dnevne migracije večine v mestih in ob njih živečih ljudi, ki jim je dnevna vožnja omejena na tolikšne razdalje. Ti bodo lahko s takšnim Golfom uživali (teoretično) porabo goriva (po normah ECE, mešan cikel) le 1,5 litra na 100 kilometrov.

Takle Golf je opremljen z bencinskim TSI prostornine 1,4 litra (110 kilovatov) in z elektromotorjem (75 kilovatov), sistemski maksimum pa znaša 150 kilovatov (in 350 Njutonmetrov navora), kar je dovolj za pospešek z mesta do 100 kilometrov na uro v 7,6 sekunde in za največjo hitrost 222 kilometrov na uro. Navorska številka obljublja športno prožen in odziven motor.

  • 1VK_6143a
  • 1VK_6147la

To je že tretji Golfov ‘GT’ (za GTI in GTD), vsak pa predstavlja športnost s svojim načinom pogona. Ker je GTE hibrid, ima kot vir energije za elektromotor paket litij-ionskih baterij, katerih kapaciteta znaša 8,8 kilovatne ure, tehtajo 120 kilogramov, celoten GTE pa 1.524 kilogramov. Za potrebe hibridnega načina pogona so razvili nov menjalnik DSG s tremi(!) sklopkami, v katerega ohišju je tudi pogonski elektrmotor.

GTE se lahko pelje le na elektriko do 130 kilometrov na uro, na voljo pa je več načinov vožnje, od povsem električnega do (športnega) načina GTE, ki iztisne iz pogona največ, kar je mogoče. V notranjosti je na serijskem 6,5-palčnem zaslonu moč spremljati tok energije hibridnega sistema, statistiko električne vožnje in podobno.

Pri Volkswagnu pa so združili različne tehnike in karoserije tudi v njihovem komercialnem oddelku: prestižni minibus Multivan je dobil ‘terensko’ različico Alltrack. Opremljen je s 4-kolesnim pogonom 4Motion in s terensko tehnologijo. Zunaj ga prepoznamo po izdatneje zaščitenem spodnjem delu karoserije, dodatno zaščiteno pa je tudi njegovo dno. Zanimivo je, da so mu v notranjosti med drugim namenili tudi možnost posebej zanj prirejenega kuhinjskega modula.

Volkswagen Multivan Alltrack: koncept terensko zmogljivega luksuznega minibusa.

Volkswagen Multivan Alltrack: koncept terensko zmogljivega luksuznega minibusa.

Poganja ga dvolitrski TDI s 132 kilovati, sklopka Haldex pa je seveda na zadnji osi. Kot pravemu terencu so mu izmerili tudi terenske kote: vstopni znaša 21, izstopni pa 15 stopinj.

Foto: VK

Preberite tudi