Volkswagen ID.7: na slovenskem trgu Volkswagen ID.7: na slovenskem trgu
Skoraj pet metrov dolgo (kombi)limuzino ID.7 je Volkswagen predstavil aprila lani in sicer hkrati v Berlinu in na salonu avtomobilov v Šanghaju. Danes je... Volkswagen ID.7: na slovenskem trgu

Volkswagen ID.7: streha in vlečna kljuka sta lahko obremenjeni z do 75 kilogrami.

Skoraj pet metrov dolgo (kombi)limuzino ID.7 je Volkswagen predstavil aprila lani in sicer hkrati v Berlinu in na salonu avtomobilov v Šanghaju. Danes je ID.7 že dosegel naš trg, stane pa najmanj 54.341 evrov.

ID.7 je, gledano karoserijsko (kot pravijo v angleško govorečih deželah) liftback, se pravi limuzina kupejevskega videza z vrati na zadku, pri nas pa vsem tovrstnim različicam z vrati na zadku pravimo kombilimuzina. Manj kot 4 centimetre ji manjka do petih metrov dolžine, z apetiti poseči v bolj prestižni razred pa bi stopila ob bok i4 in Modelu 3.

Znotraj lastne ponudbe gre za električno alternativo oziroma zamenjavo za limuzinski Passast in Arteon hkrati, zato jih kaže mersko primerjati. ID.7 je od zadnjega Passata za skoraj dva decimetra daljši, za tri centimetre širši ter za slab decimeter višji, od Arteona pa le za decimeter daljši, za slab centimeter ožji in za skoraj decimeter višji. Karoserijsko sta ID.7 in Arteon bolj primerljiva, saj gre v obeh primerih za 5-vratni model, medtem ko je Passat klasična 4-vratna limuzina.

  • XVK_1366a
  • XVK_1375la
  • XVK_1363la
  • XVK_1368la
  • XVK_1365a
  • XVK_1360w
  • XVK_1359lw
  • XVK_1361a
  • XVK_1381rl

Novi ID meri v dolžino 4,96, v širino 1,86 in v višino 1,54 metra, med osema pa je 2,97 metra. Prtljažnik meri od 532 do 1.586 litrov, ima tudi dvojno dno, njegova dolžina (ali globina) pa znaša skoraj dva metra, ko je naslonjalo zadnje klopi zloženo.

Novinec sloni na enaki platformi kot vsi modeli serije ID, začenši z ID.3, to je platforma MEB, pri kateri je (elektro)motor v osnovi zadaj, na voljo pa je – in tak bo v drugi polovici leta lahko tudi ID.7 – tudi 4-kolesni pogon. Za doplačilo ponujajo dinamično krmiljeno podvozje (DCC), karoserija pa se odlikuje z zelo dobrim količnikom upora zraka (0,23).

Pogonski elektromotor je nove generacije: zdaj so vse pripadajoče komponente v skupnem ohišju, motor sam ima izboljšano hlajenje, diferencial, ki je prav tako v skupnem ohišju, ima zdaj manj olja (in tudi zato manjše notranje trenje), nadzorna elektronika je manj potratna in bolj odzivna, zaradi vsega skupaj pa je pridobil slabih 10 kilogramov. Še bolj pomembno pa je, da je motorju narasel navor s 310 na 545 Njutonmetrov, moč pa s 150 na 210 kilovatov.

Notranjost (skoraj) v ničemer ne spominja na druge modele serije ID. Osnovni digitalni merilniki, zdaj vgrajeni v armaturno ploščo, so sicer manjši, je pa zato serijski projicirni zaslon (HUD). Menjalniku zdaj streže desna obvolanska ročica (drugi ID imajo ročico ob štrlečem zaslonu merilnikov), zaradi česar so komande za brisalnike prestavljene na levo obvolansko ročico. Osrednji zaslon je serijsko 15-palčni z izboljšanimi meniji ter upravljanjem, osrednje zračne reže pa so samodejno električno nadzirane z možnostjo ročnega poseganja.

Na voljo so tri vrste sedežev, poleg osnovnih še dve vrsti sedežev ergoActiv z boljšo opremljenostjo, vključno z zračenjem, ogrevanjem in masažo. Med praktične novosti sodi tudi inteligentni ključ s samodejnim zaklepanjem ob zapustitvi vozila, pa morda fiksno panoramsko strešno okno s samodejnim zatemnjevanjem (in zato brez senčila).

Za zdaj je na voljo le ena pogonska različica ID.7 Pro z baterijo bruto kapacitete 82 kilovatnih ur (77 kWh neto). Od začetka junija naj bi ponudili še različice Pro S (91 kWh bruto), GTX (91 kWh bruto, dva pogonska motorja, 4-kolesni pogon) in Tourer, kombijevsko karoserijsko različico.

Dokaj bogato serijsko opremljeni ID.7 pri nas stane 54.341 evrov, veliko pa pričakujejo od različice 4All, pri katerem dodana oprema precej preseže dodatnega tisočaka, kolikor je 4All dražji. Letos naj bi po predvidevanjih pri nas prodali do 200 ID.7.

Še na kratko o akciji 4All. Namenjena je vsem modelom družine ID, torej tudi ID.3, ID.4 in ID.5 Z dodano opremo naj bi bilo pri ID.3 za 6.395 evrov prihranka, pri ID.4 za 7.635 evrov in pri ID.5 za 8.535 evrov.◄

Foto: VK