Volkswagen ID.5: na slovenskem trgu Volkswagen ID.5: na slovenskem trgu
Najbrž ta hip ni bolj smotrne odločitve kot ponujati (tudi) kupejevsko različico športnega terenca. V primeru Volkswagnovih električno gnanih vozil je to novi ID.5,... Volkswagen ID.5: na slovenskem trgu

Volkswagen ID.5: kupejevski zadek, boljša aerodinamika in nekoliko manjši prtljažnik.

Najbrž ta hip ni bolj smotrne odločitve kot ponujati (tudi) kupejevsko različico športnega terenca. V primeru Volkswagnovih električno gnanih vozil je to novi ID.5, predstavljen novembra lani, od nedavnega pa naprodaj tudi na našem trgu. Stane najmanj 50.484 evrov.

ID.5 sicer nastopa kot samostojen model, v resnici pa gre le za karoserijsko izpeljanko ID.4 z značilnim kupejevskim zadkom. Zgodba je zdaj že stara, pričel jo je X6, med običajne avtomobile ga je prinesel CH-R in danes je takšna karoserijska različica v ponudbi skoraj vsakega avtomobilskega proizvajalca.

Če ostanemo v istem koncernu: pri Audiju imajo Q5 in Q5 Sportback, pri Volkswagnu pa ID.4 in ID.5. Jasno, govorimo le o obliki karoserije športnega terenca, in med omenjenimi v dolžini ni večjih razlik. ID.5 je dolg milimeter manj kot 4,6 metra, kar pomeni, da je za poldrugi centimeter daljši od ID.4, kar gre, jasno, na račun spremenjenega zadka. Tudi v povezavi z njim ima ID.5 nekoliko boljši količnik upora zraka – ta znaša 0,26, kar je za 0,02 boljši kot pri ID.4.

Kdor se odloči za ID.5 namesto za ID.4, mora vedeti še, da je v ID.5 osnovni prtljažnik za 6 litrov večji, pri podrtih naslonjalih druge klopi pa je za 196 litrov manjši; tu meri od 549 do 1.561 litrov. Poleg tega je trebuh ID.5 nekoliko bliže tlom, zaradi česar je ID.5 za 16 (GTX: 22) milimetrov nižji.

  • 1VK_3087la
  • 1VK_3091a
  • 1VK_3096
  • 1VK_3085a
  • 1VK_3084
  • 1VK_3105a
  • 1VK_3102
  • 1VK_3101
  • 1VK_3106
  • 1VK_3103a

Pri tehniki ni več neznank: tudi ID.5 sloni na električnim vozilom namenjeni platformi MEB, ki že podpira ID.4, ID.3, Enyaq, Q4 e-tron in born, vemo pa tudi, da ne bo ostalo le pri teh. Posebnost ID.5 je (spet v primerjavi z ID.4) ta, da je na voljo le z eno (zmogljivejšo) pogonsko baterijo kapacitete 77 kilovatnih ur. V zadku nameščeni motor poganja zadnji kolesi, na voljo pa je tudi 4-kolesno gnana različica (GTX) s po enim motorjem na vsaki osi. GTX ima pri tem dodaten program vozne dinamike Traction, ki nekoliko ublaži togost blaženja in ki je naravnan tako, da vozilo vselej speljuje s pogonom na vsa kolesa. Poleg tega ima GTX tudi nekoliko naprednejšo tehnologije celic pogonske baterije, zaradi česar jo je moč polniti z večjo močjo.

Tudi pri ID.5 je pri izbiri izhodišče pogonski paket. Različica Pro zmore največ 128, Pro Performance 150 in GTX 220 kilovatov – pri slednji ima prednji motor 80, zadnji pa 150 kilovatov. Ko gre za trajno moč, je ta pri zadaj gnanih ID.5 70, pri GTX pa 77 kilovatov. Največja hitrost je omejena in sicer na 160 oziroma na 180 (GTX) kilometrov na uro.

Baterija omogoča do 340-520 kilometrov vožnje z zadnjim oziroma 330-490 kilometrov z vsekolesnim pogonom. Na 11-kilovatni domači polnilni postaji se od 0 do 100 odstotkov napolni v 7 urah in pol. Na javni polnilnici je največja možna moč polnjenja 135 kilovatov, kjer se od 5 do 80 odstotkov napolni v 29 minutah. Pri GTX je največja moč polnjenja lahko 150 kilovatov, za polnjenje pa je potrebnih 35 minut.

ID.5 ima že tretjo generacijo softvera za električna vozila te znamke. Nadgrajena programska oprema omogoča več funkcij in učinkovitejšo pomoč pri nekaterih asistenčnih sistemih, pri polnjenju baterije in celo pri avdio sistemu. Tekoče posodobitve (štirikrat letno) se opravijo na servisu, nekatere tudi preko oblaka, nekatere možnosti, za katere prvi kupec ni doplačal ob nakupu, pa je moč aktivirati tudi naknadno.

Poleg osnovne se je pri nakupu moč odločiti tudi za eno od treh bolj imenitnih notranjosti vse do boljših sedežev (več nastavitev, masaža) in 30-barvne ambientalne osvetlitve. Boljša sedeža sta v GTX serijska, na voljo pa sta tudi bolj športna z integriranim vzglavnikom.

Odvisno od paketa je ID5. za nekaj tisočakov dražji od ID.4. V ceniku za slovenski trg so ta hip le tri različice; Pro (77 kWh, 128 kW) stane 50.484, Pro Performance (77 kWh, 150 kW) 52.123 in GTX (77 kWh, 220 kW) 60.696 evrov. Okoli 100 naj bi jih pri nas kupca našlo letos, prihodnje leto pa 200.◄

Foto: VK