

Volvo EX30: slovenska predpremiera
Novice 08/11/2023 Vinko Kernc


Volvo EX30: resda najmanjši, a z mesta do 100 (3,4 s) najhitrejši Volvo vseh časov.
Pri slovenskem zastopniku znamke Volvo napovedujejo skorajšnji prihod najmanjšega Volva ta hip. To je EX30, o katerem je že veliko znanega, vključno s ceno na našem trgu. Stal bo najmanj 39.732 evrov.
EX30 je dolg 4.233, širok 1.836 in visok 1.549 milimetrov, s čimer je malenkostno večji od Capturja in malce manjši od T-Roca. Prtljažnik v zadku meri od 318 do 903 litrov (norme VDA), pod prednjim pokrovom pa sedem litrov (VDA) oziroma 19 praktično uporabnih litrov, kot pravijo pri Volvu.
Ni težko uganiti, da gre za športni terenec. Od tal je oddaljen 165 milimetrov, na spodnjem delu karoserije je nekaj plastične zaščite, kolesa pa merijo od 18 do 20 palcev. Karoserijskih barv je šest, spredaj so dnevne luči še vedno v obliki Thorovega kladiva, zadnje luči pa so po novem precej drugače oblikovane, čeravno še vedno sledijo stebričku D in karoserijski razširitvi pod njim. Velika panoramska streha se odlikuje z majhno propustnostjo sonca – zadrži namreč 80 odstotkov infrardečega žarčenja.
Notranjost, v kateri ni več usnja, je na voljo v štirih barvah (pretežno kombinacije sive in mrtvo modre) in s tremi dekoracijami; v veliki meri gre za reciklirane materiale (plastenke PET, star džins) in naravne surovine (borovo olje, blago), notranjost pa se zdi na otip prijetna.
Kokpit je minimalističen, v njem prevladuje pokončen, 12,3-palčen osrednji zaslon, katerega operacijski sistem temelji na operacijskem sistemu Android, ki vsebuje vse Googlove storitve. Za zvok je poskrbel Harman Kardon z 9 zvočniki skupne moči 1.040 vatov. Preko celotnega zgornjega dela armaturne plošče je serijska zvočniška letev.
Varnostni sistem temelji na množici tipal: 11 jih je spredaj, trije so na boku in 9 zadaj, poleg tega pa še dva v notranjosti. Temu ustrezno popoln je paket asistenčnih sistemov, med katerimi je tudi nekaj novih, vključno s povsem avtomatiziranim bočnim parkiranjem.
Pri Volvu ponujajo za EX30 tri različne pogone, kjer sta prva dva gnana zadaj. Osnovni (Single Motor) zmore 343 Nm in 200 kW, motor pa napaja baterija kapacitete 51 kWh (neto 49 kWh), kar zagotavlja doseg (WLTP) 344 kilometrov. Srednja možnost je Single Motor Extended range, ki ima enak motor, a zmogljivejšo baterijo (69/64 kWh) in med vsemi možnostmi največji doseg 476 kilometrov. Na vrhu ponudbe pa je Twin Motor performance z dvema motorjema (po eden na vsaki osi) skupne zmogljivosti 543 Nm in 315 kW, s 4-kolesnim pogonom in z baterijo 69/64 kWh za 450 kilometrov vožnje.
Pri Volvu pričakujejo veliko povpraševanje po tem modelu, zato bodo, vsaj v začetku, vozila (v začetku s Kitajske, od 2025 pa tudi iz belgijskega Ghenta) dobavljali le znanim kupcem. Pri nas je nekaj kupcev že vplačalo aro, pričakujejo pa, da bo predserijski EC30, ki ga vidite na fotografijah in ki bo do konca tega tedna v salonu v Ljubljani, prepričal še več takšnih. Prva vozila naj bi k nam prišla januarja 2024.◄
Foto: VK