Land Rover Defender: priprava na žalovanje Land Rover Defender: priprava na žalovanje
Na veliki sliki je menda kar prav, a takole s čustvi je marsikomu težko sprejeti: Land Rover Defender, kakršnega poznamo zelo malo spreminjanega že... Land Rover Defender: priprava na žalovanje
Decembra lani so morali za pripravo dogodka mednarodne krstne vožnje Discoverya Sport Defender obuti kar v gosenice!

Decembra lani so morali za pripravo dogodka mednarodne krstne vožnje Discoverya Sport Defender obuti kar v gosenice!

Na veliki sliki je menda kar prav, a takole s čustvi je marsikomu težko sprejeti: Land Rover Defender, kakršnega poznamo zelo malo spreminjanega že od leta 1948, gre konec leta v pokoj.

Čisto na kratko o zgodovini. Povojni čas v Evropi ni bil rožnat, industrija je bila ali uničena ali prirejena vojaški potrebi. Roverjevi luksuzni avtomobili izpred vojne seveda niso šli v promet in ker so tam pač znali izdelovati avtomobile, so se lotili projekta, ki bi bil času primeren in ustrezen. Leta 1947 so ustanovili znamko Land Rover in že leto kasneje so na salonu avtomobilov v Amsterdamu pokazali Land Rover, ki je kasneje dobil dodatno oznako Series I. Potem sta bila še Series II in III, vmes tudi neke posebne različice, potem se je kratek čas imenoval 90, 110 in 127, od leta 1990 pa je vse skupaj poimenovano Defender. Navkljub veliko spremembam in izboljšavam v vseh teh desetletjih je Defender, ki ga še danes lahko kupite, verjetno najbolj arhaično vozilo, kar jih je na evropskih trgih.

Če tole preberemo, se res zdi, da je vsaj 20 let predolgo v proizvodnji in da je dobro, da ga bodo evropske norme poslale v zgodovino.

Ampak Defender, ki ga bodo po napovedih prenehali izdelovati 20. decembra letos – po kar 67 letih(!) – je eden tistih, ki ima izjemno veliko privržencev. Zamislite si le, kaj vse je avtomobil, ki jih je menda na cestah še vedno več kot 50 odstotkov izdelanih, v vseh teh letih doživel. Tovarniške predelave, predelave neodvisnih specialistov, predelave v domačih garažah; vse celine sveta; vloge v filmih, vključno z 007 (Quantum of Solace); vojne in mirne čase; kmetijska dela, gasilska dela, gozdarska dela, …

Morda mi niti ne bi padlo v oči v tolikšni meri, če ne bi ekipa, ki skrbi za nemoten potek dogodka, na vsaki mednarodni predstavitvi Land Roverja uporabljala pretežno Defenderje. Ko ga takole gledaš, ubogo živinče, se ti mora prikupiti. Nazadnje je plužil zamete pred hotelom nekje bogu za hrbtom in zadrževal nepredvideno močan tok reke pri prečkanju gosposkih Discoveryev Sport na Islandiji. Prej pa naprimer podobna dela v Maroku. Kaj bodo poslali v podobne bitke po letu 2016?

  • DiscoverySport_Extras_032c
  • 1VK_4845
  • 1VK_4863
  • 1VK_4872
  • 1VK_4879
  • 1VK_4901
  • 1VK_4915
  • 1VK_5001w
  • 1VK_5006w
  • 1VK_5021wa
  • 1VK_5204w
  • 1VK_5231w

Na večerji smo oni dan sedeli: levo od mene Dave Roynon, duša produktnega vodstva pri znamki Land Rover, pred menoj Nick Veale, glavni razvojni inženir pri znamki, desno od mene pa vedno radovedni Poljak Piotr, kolega iz Autobesta, s katerim vsakokrat obnavljava pričujočo temo. Imava tudi že izbrana konkretna Land Roverja iz tiste ekipe živinčet, on srebrnega, jaz belega, oba pa na balonastih gumah. Seveda v šali.

Davu in Nicku sem zastavil natanko to vprašanje in obema se je obraz raztegnil v nasmešek. Zanimivo: razveselila sta se teme kot otroka, a je bilo hkrati začutiti jasno začutiti njuno obžalovanje zaradi odhoda tega modela.

Ob takšnih večerjah najprej postavljamo bolj ali manj uradna vprašanja in na njih dobivamo najprej povsem uradne odgovore, potem pa vse manj uradne. Ko napoči pravi trenutek, postaviš kakšno takšno trapasto vprašanje, kot tole, okoli katerega se vrti tale zapis.

Najbrž zdajle pričakujete kak odgovor, ki bo noro zanimiv, a nič takšnega. ‘Uradno’ so Defenderji dovolj trdoživi, da bodo še nekaj let lahko služili temu namenu pri dogodkih znamke Land Rover. A to vprašanje le prestavi na časovni premici za recimo tri leta naprej. In le kdo še danes dela tako dolgoročne načrte za stvari, ki niso ključnega pomena? Ključnega pomena za znamko LR so Evoque, Range Rover, Discovery Sport. In, kot že vemo, prihaja novi Defender, ki so ga že predstavili na salonih avtomobilov. In napovedali množico elektronskih pomagal v njemu.

A ravno to je tisto! Kako bodo takšen avtomobil prodali v Afriko, Južno Ameriko, Azijo? Ja, Evropa, in ja, Severna Amerika. Ampak že Avstralija … No, Dave pravi, da takole ‘naskrivaj’ mrzlično iščejo možnost, da bi avtomobil še naprej izdelovali; morda kar doma, a s kakšnim dobrim izgovorom za EU; morda pa kod v drugih deželah drugih celin, ki nimajo norm EU.

Pogovor je nanesel tudi na ‘Final Series’ – Piotr je v šali predlagal, da bi bilo že prav, da je zadnja omejena serija opremljena s kakim 4,2-litrskim V8. Zdaj je postal zgovoren Nick – da so že davno, še v času začetkov sodelovanja s Fordom, razmišljali, da bi ta motor vgradili v Defender, a ker so hkrati delali tudi na razvoju 6.0 V8 za ameriški Ford, so na 4.2 takoj pozabili. Torej 6.0. Vse je mogoče, a odvisno od tistih v podjetju JLR, ki odpirajo mošnjiček.

Kakorkoli pa obrnemo, ostajata dve resnici: da se bo tekoči trak ustavil dcembra letos in da Defender še dolgo ne bo izginil s cest. In še manj s terena.

Vinko Kernc