

Land Rover Discovery Sport
Prva vožnja 16/01/2015 Vinko Kernc


Range Rover Discovery Sport: z naprednim, elektronsko podprtim učinkovitim 4-kolesnim pogonom, ki vseeno dopušča tudi uživanje v (zimski) vožnji.
Spremenite glavni razlog nakupa!
Pri Land Roverju so nedavno osvežili ponudbo Range Roverjev, zdaj so na vrsti Land Roverji in kot prvi med njimi Discovery Sport, ki bo s prihodom na trg ‘odstavil’ model Freelander.
Ne samo ime, že prvi pogled nanj izda, da gre za povsem novo zgodbo tega modela.
Tehnično je nov od platforme navzgor. Vzeli so prednji del do stebrička A od modela Evoque in ga pošteno prilagodili ter posodobili, kar vključuje tudi prednjo premo. Zadnji del za stebričkom A je zrisan povsem na novo, vključno z zadnjo večvodilsko premo, ki je zasnovana tako, da v višino, pa tudi v širino, zavzema zelo malo prostora.
Glavni vzrok slednjega je ta, da so hoteli ponuditi možnost 7-sedežne različice brez kompromisov pri prostoru, obenem pa omogočiti, da Discovery, še vedno v osnovi terenec, s seboj vozi rezervno kolo. Zato ima Discovery Sport dva različna zadka – enega za petsedežno različico, v kateri je pravo rezervno kolo v dnu prtljažnika, in drugega za 7-sedežno, kjer je pomožno rezervno kolo pod dnom prtljažnika. Naknadne spremembe iz 5- v 7-sedežnik tako niso mogoče.
Pravijo tudi, da ima takšen Sport med sebi podobnimi najbolje izkoriščen prostor, saj vključuje tudi vzdolžni pomik klopi (2. vrsta) tudi ko je 7-sedežnik in ob tem še vedno spodoben prostor v tretji vrsti. Menda ni treba posebej poudariti, da sta sedeža tretje vrste posamična in (hitro ter preprosto) zložljiva v dno, ki je po taki operaciji (vodo)ravno.
Tudi prtljažniški litri so po besedah mož iz LR med najboljšimi v razredu; ne glede na število sedežev ja za drugo vrsto tam prostora od 479 do 689 litrov, odvisno od položaja (drsne) klopi druge vrste, največja luknja, ob podrtih sedežih druge vrste, pa meri 1.698 litrov. Preden se razburite: Disco Sport je dolg slabe 4,6 metra, se pravi da ni tako velik, kot ste morda mislili. Je celo malce krajši od neposrednih tekmecev Q5 in X3, pa kar za 239 milimetrov krajši od ‘običajnega’ Discoverya.
Njegova zunanjost ni nobeno presenečenje, če imate v mislih zadnje modele te znamke, je pa opazen korak naprej, če se spomnite, kakšen je (bil) Freelander. Da pa bi zadržal družinsko vez s predhodnikom, ima še vedno značilen, ‘močan’ stebriček C, motorni pokrov (preko blatnikov) in še nekaj drugih drobnih detajlov, ki jih ljubitelji te znamke hitro prepoznajo.
Kar nekako umirjena se zdi notranjost. Še vedno značilna za to znamko ni tako igriva, kot se je zdela Evouqova ob njegovi predstavitvi, kljub temu pa tudi ta nosi nekaj značilnosti predhodnika – v oči padejo značilne navpične poteze armaturne plošče v njeni sredini. Sicer pa so, med drugim, poskrbeli tudi za ‘malenkosti’, kot so 12-voltne vtičnice (največ 4), priključki USB (največ 6) in zračne reže za vsakega od potnikov. Povsem nov v njem je še informacijsko-zabavni (‘infotainment) sistem, ki ima možnost dvojne slike na 5-palčnem osrednjem zaslonu (drugačna za voznika in sovoznika), nadzor nad delovanjem štirikolesnega pogona, pa seveda nadzor nad avdio napravami in povezljivost z mobilnimi napravami (InControl), vključno z njihovo navigacijsko napravo, če tako hočete. Nov je njen zaslon, ki uporablja enako tehnologijo upravljanja z dotikom, kot današnji pametni telefoni, kar pomeni, da je potrebna manjša sila pritiskanja na ekran kot doslej.
Pogonu služijo trije motorji, dva turbodizla in en turbobencinar – slednji ima sicer največjo moč, a se temu Sportu zaradi navora najbolje poda turbodizel. Kasneje letos bodo ponudili še en turbodizel (ED4, 110 kW, 380 Nm, prednji pogon!), ki bo varčnejši in bo v zrak izpustil le 119 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Menjalnik je pri dizlih lahko ročni (6), a je zadnji hit sezone 2014/15, samodejni (9), ki je lahko sparjen z vsemi motorji, odlična zadeva: samodejno pretika nezaznavno, v ročnem načinu pa bliskovito – ročici, pravzaprav ušesi sta za volanskim obročem. Za ta samodejni menjalnik pravijo, da je za kar 7,5 kilogramov lažji(!) od starega samodejnega s 6 prestavami.
Pogon je seveda stalen štirikolesni in zasnovan tako, da je preprost za uporabo ne glede na (pred)znanje voznika. Sistem je že znan, ime mu je Terrain Response in ima pet nastavitev, poimenovanih pod podlagi, po kateri vozite. Pogon je sicer povzet po Evoquu, a v veliki meri posodobljen. Na voljo sta dve različici, Standard in Active. Prvi je klasičen štirikolesen pogon s sklopko Haldex ter z vsemi znanimi lastnostmi take zasnove. Naprednejši in tehnično bolj zanimiv je drugi – ima tri elektronsko nadzorovane sklopke. Prva je spredaj, ki zna povsem izklopiti zadnji pogon – za varčevanje z gorivom na podlagi, ki ne zahteva štirikolesnega pogona. Drugi dve sta na vsaki strani zadnjega diferenciala in znata simulirati zaporo tega diferenciala – sistem je morda na prvi pogled čuden, a preverjeno deluje vrhunsko – bliskovito hitro in nezaznavno, predvsem pa učinkovito. Discovery Sport smo (resda z ježevkami, a s takšnimi, ki so v marsikateri deželi, tudi v Avstriji, dovoljene) preskusili v snegu, na ledu in v vodi (mimogrede: 600 milimetrov dovoljene globine vode je tudi eden najboljših rezultatov med športnimi terenci) in v pogojih, ki so v nekaterih deželah lahko povsem resnični in vsakdanji (ali vsaj pozimi), pogon deluje varno in brez zadržkov.
Seveda so pri Land Roverju pustili odprto možnost za ljubitelje vožnje tako, da je moč povsem izklopiti stabilizacijski ESP; takrat postane Disco Sport igrača, ki zna z več pogona na zadnji kolesi prekrmiliti in z natančnim, sicer električno podprtim servovolanom ubogati voznikove ukaze še hitreje, kot bi si voznik sploh želel. Za električen servo je njegov volanski sistem izjemno poveden in praktično na ravni dobrih starih hidravličnih servov.
Takšen Discovery Sport zna ugoditi marsikateri želji in zadovoljiti potrebe marsikaterega (možnega) kupca. V mislih imajo oba spola in povsem odkrito tudi tiste, ki bi sicer kupili Evoque (ali ga celo že imajo), pa želijo – zaradi okolice – ‘sestopiti’ pri imidžu vozila, da ne bi bilo preveč zavisti.
Vinko Kernc
Na kratko
V primerjavi s Freelanderjem je Disco Sport močno napredoval: s prostorom, s sodobnimi napravami (InControl, …), z udobjem, tudi z videzom, predvsem pa s pogonsko mehaniko. Ko pride na trg različica s prednjim pogonom (okoli 30 tisoč evrov), bo tudi nekoliko ugodnejši. Najcenejši 5-vratni Evoque (ED4 110 kW), ki mu je velikostno in tehnično blizu, stane pri nas 37.410 evrov, podoben Disco Sport naj bi stal okrog 34 tisoč evrov; razlika sicer ni velikanska, a upoštevaje dejstvo, da je ta hip od njega naprednejši …
Cene
Range Rover Discovery Sport: cca 32.000 funtov (Velika Britanija), 34.400 evrov (Nemčija)
V Sloveniji pričetek prodaje še ni znan
Tule pa še nekaj utrinkov s krstne vožnje na Islandiji.
Foto: VK, Nick Dimbleby