



Volkswagen Tayron: tisto, čemur smo nekoč rekli Tiguan Allspace.
Volkswagnov Tayron je športni terenc (SUV), ki ga umeščajo med manjši Tiguan in večji Touareg. Nekdaj je bil Tayron Tiguan Allspace, sedaj ga ponujajo kot povsem nov model. Letos naj bi na slovenskem trgu prodali 400 do 500 Tayronov, pri čemer je cenovni razpon od najmanj 42.344 do največ 55.170 evrov.
V oblikovnem smislu je Tayron zvest Volkswagnovi oblikovalski idejo oziroma šoli, kjer ni ne prostora ne volje za kakšno dizajnersko posebnost ali izrazitost. Postavljen je na modularni prečni osnovi (platformi MQB evo), nastaja v nemškem Wolfsburgu, medtem ko so Tiguana Allspace izdelovali v Mehiki. V dolžino se športni terenc, ki je z boka videti precej kombijevsko, potegne do sploh ne tako skromnih 479 centimetrov. Pomeni, da je občutno daljši od Tiguana, medtem ko je medosne razdalje za 279 centimetrov. Odlikuje ga spodoben količnik zračnega upora (0,28), gotovo je pomembno tudi to, da zmore vleči do 2,5 tone težko prikolico. Ko so prižgane zunanje luči (serijsko v izvedbi LED, za doplačilo pa tudi matrični IQ. light), je osvetljen tudi tovarniški logo, kar je sicer že nekaj časa vse bolj priljubljena ‘moda’ zlasti nekaj prestižnejših avtomobilov.
V notranjosti je nezgrešljivo Volkswagen, ki se dokazuje tudi z nesporno prostornostjo sedenja na sedežni klopi v drugi vrsti, deljivi v razmerju 40/20/40. Njeno uporabnost oziroma praktičnost avtomobila povečuje 18-centimetrski pomik naprej-nazaj ter dva dodatna sedeža v zadku oziroma v tretji sedežni vrsti, ki se lahko zložita v dno vozila. Prtljažnik je volumensko prijazen oziroma uporaben: od najmanj 885 do največ 2.090 litrov, pri čemer ga je tedaj, ko je postavljenih vseh sedem sedežev, za ne tako skopih 345 litrov.
Tayron je na voljo v devetih barvah (nova je ‘ultravijolična’), platišča so mer od 17 do 20 palcev, mogoče je izbirati med tremi paketi opreme (Life, Elegance in R-Line) in štirikolesnim pogonom 4Motion, sicer pa je pogon speljan na sprednji kolesni par. Motorna ponudba je volkswagnovsko pestra, saj je mogoče izbirati med bencinskimi (blagi hibridi) in dizelskimi motorji, zraven je priključni hibrid v dveh različicah. Začetni bencinski agregat je stari znanec (1.5 eTSI, 110 kW, 7-stopenjski menjalnik DSG, pogon spredaj), sledita dve izvedbi 2-litrskega TSI (150 in 195 kW, 7-stopenjski DSG, 4Motion), nato prideta na vrsto dve varianti priključnega hibrida (150 in 200 kW, 6-stopenjski menjalnik eDSG, prednji pogon), za konec (in gotovo ne najmanj zanimivi) sta še dve izvedenki 2-litrskega dizelskega motorja (110 in 142 kW, 7-stopenjski DSG, pri šibkejši različici je zraven prednji, pri močnejši pa štirikolesni pogon 4Motion). Tovarna napoveduje, da bosta oba priključna hibrida zmogla več kot 100 kilometrov zgolj na elektriko, kar utegne biti uresničljiva obljuba. V najcenejši izvedbi (1.5 eTSI, 110 kW, oprema Life) je Tayron naprodaj za 42.344 evrov, najcenejša dizelska varianta (2.0 TDI, DSG, oprema Life) stane 45.316 evrov, medtem ko hočejo za priključna hibrida 47.601 oziroma 54.610 evrov (200 kW, oprema R-Line).◄
Foto: Volkswagen