Se slovenski avtomobilski trg ohlaja? Se slovenski avtomobilski trg ohlaja?
Številke o prodaji novih osebnih avtomobilov na slovenskem trgu morda dokazujejo, da se trg ohlaja, saj je bila prodaja v letošnjih osmih mesecih za... Se slovenski avtomobilski trg ohlaja?
Renault Clio je še vedno najbolje prodajani avto na slovenskem trgu, vendar je njegov letošnji rezultat precej slabši od lanskega.

Renault Clio je še vedno najbolje prodajani avto na slovenskem trgu, vendar je njegov letošnji rezultat precej slabši od lanskega.

Številke o prodaji novih osebnih avtomobilov na slovenskem trgu morda dokazujejo, da se trg ohlaja, saj je bila prodaja v letošnjih osmih mesecih za dober (in s tem pičel) odstotek ugodnejša kot v primerljivem lanskem obdobju. K temu je svoje dodal letošnji avgust, ki je bil za dobra dva odstotka skromnejši kot lani.

Bolj ali manj je jasno, da vse te številke ne odražajo realnega stanja na slovenskem trgu, kajti veliko novih avtomobilov prodajalci izvozijo (zlasti v Nemčijo, Avstrijo, deloma tudi Italijo), pa kljub temu napihujejo slovensko statistiko. Tako ali drugače, avgusta je bilo na podkaravanškem trgu prodanih 3.304 osebnih avtomobilov, kar je bilo za 2,05 odstotka manj kot avgusta lani. Na letni ravni še imamo plus, saj je bilo prodanih 36.143 avtomobilov ali, kot že zapisano, 1,06 odstotka bolje kot lani.

Številke tudi kažejo, da avgust, ki prodaji avtomobilov sicer ni naklonjen, ni spremenil vrstnega reda med avtomobilskimi tovarnami. V osmih letošnjih mesecih ostaja povsem v vrhu Volkswagen (VW) s skupno prodajo 5.816 vozil, kar je bolje kot lani. Še naprej gre slabše Renaultu (4.991), medtem ko rekorde še naprej tolče češka Škoda s prodajo 3.479 avtomobilov. Tudi Opel ima letos plus (2.674), medtem je letos Peugeot slabši kot lani (2.483). Med tovarnami, ki jim bo lansko leto verjetno ostalo v lepšem spominu kot letošnje, so še Hyundai, pa hišna Kia, medtem ko Chevroletovi minusi ne presenečajo, saj se tovarna poslavlja s slovenskega in drugih evropskih trgov. Nemški premijski trojček BMW, Audi in Mercedes-Benz so prav tako nekaj slabši kot lani, s tem, da sta prva dva količinsko precej skupaj, medtem ko tretji, torej Mercedes-Benz, občutno zaostaja.

Tudi lestvica najbolje prodajanih vozil v osmih mesecih ne kaže kakšnih posebnih sprememb. Zgoraj je še vedno Renault Clio (2.553), vendar je njegov letošnji rezultat bistveno slabši od lanskega (2.847), sledijo pa VW Golf in Polo, pa Škoda Octavia, Renault Captur, Škoda Rapid, Opel Corsa ipd.

Letos je bilo največ avtomobilov prodanih v nižjem razredu (11.260), komaj kaj zaostaja nižji srednji (10.766), potem pa so že na vrsti majhni enoprostorniki oziroma MPV (Multi Purpose Vehicle), kjer pa je zelo očiten padec (letos 4.635, lani 5.303). Izrazit je trend rasti v mini razredu, na drugi strani pa je očitno, da je kupcev športnih vozil čedalje manj (lani 347, letos vsega 100).

Poglejmo še, kdo so prvaki v mini razredu in koliko prestižnih limuzin, kjer seveda gospodarijo nemške avtomobilske hiše, je parkiralo v slovenskih garažah (kar pa, kot se ve, morda ne drži povsem). Med miniji  sta letos daleč pred konkurenco dva Fiata, in sicer Fiat 500 (574) in Fiat Panda (244). Precej že zaostaja VW Up! (293), še bolj Hyundai i10 (173) in Renault Twingo (106). Pri prestižnežih so številke povsem drugačne. Tako je bilo letos prodanih 12 vozil BMW serije 7 in enajst Mercedesov razreda S, medtem ko se je Audiju posrečilo prodati pet A8.◄

Med miniji je nesporni prvak Fiat 500, pa tudi Panda gre dobro v promet.

Med miniji je nesporni prvak Fiat 500, pa tudi Panda gre dobro v promet.