Renault Clio GT in R.S.: ostri feferoni Renault Clio GT in R.S.: ostri feferoni
Vnovičen dokaz o relativnosti: če bi tokrat predstavili samo Clio GT, bi bili nad njim navdušeni. Tako pa se je kopal v senci, čeravno... Renault Clio GT in R.S.: ostri feferoni
Renault Clio R.S.: v primerjavi s prejšnjim je na stezi hitrejši, na cesti pa udobnejši.

Renault Clio R.S.: v primerjavi s prejšnjim je na stezi hitrejši, na cesti pa udobnejši.

Vnovičen dokaz o relativnosti: če bi tokrat predstavili samo Clio GT, bi bili nad njim navdušeni. Tako pa se je kopal v senci, čeravno odet v zanj ekskluzivno malteško modro barvo. Zvezda je bil seveda R.S.

  • 1VK_0024c
  • 1VK_0015la
  • 1VK_0013
  • 1VK_0014
  • 1VK_0003a
  • 1VK_9996a
  • 1VK_9998
  • 1VK_0001
  • 1VK_0005
  • 1VK_0010
  • 1VK_0011
  • 1VK_0028ac
  • 1VK_0016

Pravilno se mu reče Clio R.S. 200 EDC in je s svojo tehniko precej drugačen od predhodnika: njegov motor je 1,6-litrski (147 kW/200 KM) in prisilno polnjen, menjalnik je robotizirani dvosklopčnik, podvozje pa je, čeravno menda na dirkališču hitrejše od prejšnje generacije, na cestah udobnejše.

Sicer pa je zelo dobro prepoznaven, tako zunaj (ste opazili, da so dnevne svetleče diode pomaknjene v odbijač?) kot znotraj (rdeča mat barva kot športna dekoracija mu lepo pristoji!), kjer sta zdaj sedeža precej manj dirkaška – kar pa je v tem primeru dvorezen meč.

R.S. ima seveda še veliko več: difuzor in podaljšan spojler zadaj (ki dodata 30 in 5 kilogramov dodatne obremenitve na zadnjo os), zmogljivejše zavore R.S., zavolanski ročici za pretikanje, funkcijo Launch Control (edini v tem razredu) ter samodejno pretikanje navzdol (od stalnem držanju ročice menjalnika v položaju navzdol pri zaviranju), elektronsko zaporo diferenciala, R.S. Monitor (doplačilni in le če doplačate najprej za R-Link) s številnimi funkcijami, vključno s kartami znanih evropskih dirkališč, R.S. Sound Pipe (posebna sesalna cev, ki ojača zvok sesalnih šumov za bolj športen občutek) in R.S. Drive gumb, s katerim se voznik odloča za eno od nastavitev voznih dinamik (Normal, Sport in Race), ki v zadnji stopnji tudi izklopi stabilizacijski sistem. Če komu še ni dovolj, lahko doplača še za podvozje Cup, ki je za 15 odstotkov bolj togo, s katerim je avtomobil za 3  milimetre bliže tlom in kjer je volanski mehanizem še bolj dirkaško naravnan.

  • 1VK_0032
  • 1VK_0031
  • 1VK_0033
  • 1VK_0034
  • 1VK_0038a
  • 1VK_0042

Pa GT? V njem je prav tako turbo motor z neposrednim vbrizgom, a z le 88 kilovati (120 »konji«). Opremljen je z običajnimi zavorami, difuzor je manj izrazit, znotraj je namesto rdeče barve siva in kolesa so za palec manjša. Ima sicer gumb R.S. Drive, a sta možni le nastavitvi Normal in Sport. Ima pa GT vseeno eno prednost pred Eresom: lahko je tudi Grandtour, torej kombi. Morda je škoda, da R.S. to ne more biti.

Zabava seveda nekaj stane. Za GT bo treba pripraviti 17.990 evrov (Doplačilo za Grandtour je tudi tu 700 evrov), za R.S. pa 21. 990 evrov. A to so cene s cenika: v resnici je tudi za ta dva avtomobila Renault pripravil popust 1.400 evrov plus brezplačno 5-letno garancijo ter servisiranje in enoletno obvezno ter osnovno kasko zavarovanje. Tako da si za prej omenjeni ceni lahko izberete še kaj iz dodatne ponudbe.

Foto: VK