

Range Rover: na slovenskem trgu
Novice 30/05/2022 Vinko Kernc


Range Rover: močna protiutež oblikovno vidno bolj ”napolnjenim” in vsaj terensko manj zmogljivih nemškim tekmecem.
Fascinantna reč: malo oblike, a jasno prepoznaven in markanten, veliko tehnike za vrhunsko cestno in terensko vožnjo, to je novi Range Rover (RR) pete generacije. Presežek je tudi njegova cena – od 131.727 evrov na našem trgu –, a za to ceno najbrž nobeden ne zapusti tovarne.
Vse se je začelo leta 1970 z le 3-vratno različico, ko sta imela udobje in prestiž še povsem drugačen pomen. Tretja generacija iz leta 2001, ko je bil Land Rover (LR) že v Beemvejevi lasti, se je razumevanje prestiža že krepko dvignilo in postavilo temelj današnji, peti generaciji. Če se je že za četrto generacijo zdelo, da so z zunanjosti, ko gre za videz, pospravili vse nepotrebno, je novi RR stvari postavil še za nekaj stopnic više. Kapo dol.
Novi RR, nova platforma. To je MLA-Flex, po besedah mož iz LR za 50 odstotkov bolj čvrsta, sestavljena iz 80 odstotkov aluminija in z za 24 odstotkov manj tresljaji in trušča v notranjosti. Karoserija okoli nje, čeravno daleč od oblike kaplje, se vseeno kiti z odličnim količnikom upora zraka 0,32.
Ni odveč omeniti, da naj bi pri LR za novi RR vložili preko 100 patentov in s prvimi vozili prevozili preko milijon kilometrov. Čisto mogoče je, da nobeden, zagotovo pa največ peščica, ne bo zabredel v do 0,9 metra globoko vodo, koliko dovoljuje tehnika – tudi na račun pametnega podvozja, ki lahko dvigne RR tako visoko, da je trebuh od tal oddaljen 294 milimetrov. Tudi do 51-centimetrski hodi koles in napreden elektronski terenski program Terrain Response 2.0 govorijo o tem, kako uporaben si želi biti RR na terenu.
Še zdaleč naj ne bi zanemarili ceste, ravno nasprotno: že omenjeno pametno podvozje (ki se prilagaja na vozne navade voznika in predvideva stanje na osnovi navigacijskega sistema), 4-kolesni volan (zaradi katerega je rajdni krog različice s krajšo medosno razdaljo zgolj 10,95 metra med pločniki), nanofiltri za zrak (ki poleg prahu zadržijo tudi alergene, mikrobe, bakterije in do 80 odstotkov virusov) in navsezadnje tudi vrhunski zvočniški sistem Meridian (ki zmore 1,6 kilovata glasbene moči) pričajo o skrbi za udobje in prijetno bivanje.
RR ni kaj dosti zrasel, visok je 1,87 in širok 2,05 metra. Na voljo je v dveh dolžinah karoserije: krajša SWB meri 5,06, daljša LWB pa 5,26 metra, pri tem sta seveda različni (3,0 in 3,2 metra) tudi medosni razdalji. Pri merah je treba omeniti še prtljažnik, ki je pri SWB velik od 725 do 2335 litrov, pri LWB pa od 725 do 2727 litrov, in možnost izbire med 4, 5 ali 7 sedeži.
Menjalnik je vselej samodejni (8), 4-kolesni pogon prav tako, na izbiro pa so dizelski in bencinski pogoni. Večina motorjev je 3-litrskih V6 in ti so vsi blago-hibridni ali priključno-hibridni. Dizli zmorejo 183, 221 ali 257 kilovatov, bencinski pa 295, 324 ali 375 kilovatov. V ponudbi je še različica 4.4 V8 (motor je rezultat sodelovanja med JLR in BMW) s 390 kilovati moči, ki je edina brez hibridnega dela.
Cenik je, upoštevaje dve karoseriji, naštete motorje in pet osnovnih paketov opreme, temu primerno dolg – obsega kar 42 različic, od tega 15 dizelskih in 27 bencinskih. Najcenejši dizel stane 131.727 evrov, najcenejši bencinski 143.182 evrov, najdražji v ceniku pa stane 241.909 evrov. Jasno, tudi temu je moč dodati še marsikaj. Ne glede na ceno pa se zdi, da gre za zdravo konkurenco X7 in GLS, za Bentaygo in Cullinana, ki so si ju pri LR prav tako izbrali kot tekmeca, pa seveda težko ocenimo.◄
Foto: VK