Peugeot 5008: na slovenskem trgu Peugeot 5008: na slovenskem trgu
  5008, tretjič: prvič še kot limuzinski kombi, drugič že kot cestni terenec in zdaj vidna evolucija videza na novi platformi. Naš trg ga... Peugeot 5008: na slovenskem trgu

Peugeot 5008: šest zunanjih barv, modra (na spodnjih slikah) je nova in edina brez doplačila.

 

5008, tretjič: prvič še kot limuzinski kombi, drugič že kot cestni terenec in zdaj vidna evolucija videza na novi platformi. Naš trg ga že ponuja in sicer za najmanj 36.150 evrov.

Filozofija je ostala enaka predhodniku – tudi zdaj gre za podaljšano različico 3008, pri čemer je medosje daljše za 162, skupna dolžina pa za 249 milimetrov. Druge mere so za oba enake. Jasno, daljši je tudi od prejšnjega 5008 in sicer za 150 milimetrov.

Konkretno to pomeni, da je zdaj med osema 2,90 metra, da je dolg 4,79, širok 1,90 in visok 1,69 metra. 3008 in 5008 sta si do stebrička B enaka, slednji pa ima daljši zadnji del na račun tretje sedežne kopi (oziroma para poklopnih sedežev) in/ali večjo prostornino prtljažnika.

Na našem trgu je za zdaj le 7-sedežna izvedba, kar pomeni, da je osnovni prtljažnik, torej pri vseh 7 sedežih, velik 259 kubičnih decimetrov, pri zloženih zadnjih sedežih (in do police) 748 ter pri zloženih zadnjih dveh vrstah in merjeno do stropa 1.815 kubičnih decimetrov. Torej gre za merjenje po standardu VDA oziroma ISO 3832, ki daje bolj praktično otipljive rezultate kot merjenje v litrih. V tem primeru bi bile številke 348/916/2.232 litrov.

Na podaljšanem zadku so tudi znatno daljša zadnja bočna vrata in na strehi (dvojna in pomična) panoramska streha širine 732 ter dolžine 1.101 milimeter. Enako bo veljalo za 5-sedežno izvedbo, ki pride na naš trg predvidoma maja prihodnje leto, bo pa v tem primeru prtljažnik še nekaj večji.

  • XVK_6222
  • XVK_6215a
  • XVK_6224
  • XVK_6218
  • XVK_6212
  • XVK_6213

Prednji del je zvečine enak kot pri 3008, vidna razlika je v žarometih (serijsko LED, za doplačilo matrični LED), kjer so ti zdaj zasnovani tako kot že nekaj časa zadnje luči – kot šapa divje mačke. V celem je 5008 zadržal škatlasto osnovo zunanjosti in nekaj drznih potez znotraj tega.

Kokpit je prav tako enak, torej s širokim, rahlo ukrivljenim zaslonom za merilnike in infozabavni sistem (21 palcev), z 10 i-preklopnimi stikali (orig. i-Toggles), ki so seveda občutljivi na dotik in tudi prilagodljivi glede na željo voznika, s tipičnim i-Cockpitom (majhen volanski obroč, merilniki nad njim) in tako naprej.

Druga vrsta sedežev je v osnovi razdeljena na 60:40 in je tudi v tem razmerju za 15 centimetrov vzdolžno pomična, naslonjala pa so deljiva v razmerju 40:20:40, njihov naklon pa nastavljiv od 17 do 29 stopinj. Zaradi daljših vrat in pomika (naprej) ter preklopa sedežnih naslonjal je v- in izstopanje precej olajšano.

Sedem-sedežnik ima tripodročno klimatsko napravo, v zadnji vrsti pa dva posamična sedeža ter 12-voltno vtičnico in mesta za plastenko.

V ponudbi so trije pogoni. Osnovni je klasičen hibrid s 100-kilovatnim, 1,2-litrskim bencinskim 3-valjnikom, ki mu pri pogonu pomaga 21-kilovatni elektromotor. Sledi priključni hibrid s 110-kilovatnim motorjem ter z 92-kilovatnim elektromotorjem, pri katerem znaša sistemska moč 144 kilovatov. Pogonska baterija kapacitete 21 kilovatnih ur zagotavlja 85 kilometrov zgolj električnega dosega.

Tretji pogon je zgolj električni, pri katerem so možne tri izvedbe. Prva ima baterijo kapacitete 73 kilovatnih ur neto in elektromotor moči 157 kilovatov. Druga, Dual Motor AWD, ima pri enaki bateriji spredaj elektromotor moči 157, zadaj pa 83 kilovatov (torej gre za 4-kolesni pogon) in 240 kilovatov sistemske moči. Ta bo pri nas naprodaj prihodnje leto. Tretja, Long Range, ima baterijo kapacitete 98 kilovatnih ur neto in 170-kilovatni motor. Tudi tega trenutno še ni v ceniku.

Cene. Po novem osnovni paket opreme (Active) ni več na voljo, tako da ostaneta le še dva, Allure in GT. Upoštevaje še naštete pogone je v ceniku šest različic, od vsakega pogona po dva.

5008 Hybrid 136 e-DCT6 Allure je najcenejši (36.150 €), GT je za dobre tri tisočake dražji. 5008 PHEV 195 e-DCT7 Allure stane 45.150 evrov, GT pa je prav tako za dobre tri tisočake dražji. Električno gnani e-5008 73 kWh 210 Allure stane 47.490 evrov, GT pa je tu dražji za slabe štiri tisočake. Kot je že nekaj časa v navadi, imajo (tudi) pri Peugeotu dodatne ugodnosti v primeru financiranja, električni pa so deležni še subvencije.

Na našem trgu naj bi letos prodali okoli 100, prihodnje leto pa kakih 300 novih 5008, od tega naj bi bilo okoli 10 odstotkov električno gnanih.◄

Foto: VK