Peugeot 308 Peugeot 308
Strategija in prepričljivost Nekaj nedvomno drži: tale Peugeot ne bo šel mimo (predvsem kupcev) neopažen. Pa ni (le) videz tisti, ki ga imam pri... Peugeot 308
Peugeot 308: prvi Peugeot, ki je ohranil ime predhodnika

Peugeot 308: prvi Peugeot, ki je ohranil ime predhodnika

Strategija in prepričljivost

Nekaj nedvomno drži: tale Peugeot ne bo šel mimo (predvsem kupcev) neopažen.

Pa ni (le) videz tisti, ki ga imam pri tem v mislih.

Še kako »strateški« je tale novi Peugeot! Že velikostno gledano je takoj za Dvestoosmico (ali pa kar z njo vštric) najpomembnejši Peugeot – tako skozi prodajne številke, zelo verjetno pa na koncu tudi skozi finančne rezultate podjetja. Poleg tega potrebuje Peugeot (in z njim celoten koncern PSA) – ki še zdaleč ni edini evropski proizvajalec avtomobilov, ki še vedno pošteno čuti evropsko recesijo – dober izdelek, ki bi bil dovolj prepričljiv, da v svoje prodajne salone pripelje več strank kot v zadnjih letih. In, seveda, da se te stranke iz salona odpeljejo z novim Peugeotom.

  • IMG_6013awc
  • IMG_6095
  • IMG_6092
  • IMG_6010
  • IMG_6089a
  • IMG_6110aw
  • IMG_6007
  • IMG_6008a
  • IMG_6082la
  • IMG_6025a

Velja mnenje, podprto s tržnimi raziskavami, da več kot tri četrtine odločitve prinese zunanji videz. Tudi če ni čisto tako, je brez dvoma v veliki meri prav oblika tista, ki potegne najprej. S tem Tristoosmica ne bo imela težav. Novi 308 je oblikovan tako, da je lahko všeč veliko ljudem: po eni strani dokaj zadržan, gledano le obrise in osnovne površine zunanjosti, a tudi zelo prepoznaven – z značilnimi detajli, zaradi katerih ga ni moč zamenjati s katerim od tekmecev. Osnovna razmerja karoserije so tudi brez pripomb, očitno pa se je z njim dokončno končalo obdobje pretiranega dizajna elementov karoserije – odbijačev, žarometov in podobno. Kaže, da kupci niso bili posebej navdušeni nad tem.

Znotraj je slika nekoliko drugačna, saj prinaša 308 znotraj svojih (spet) umirjenih potez in mehkih površin sodoben kokpit, ki je po zasnovi povsem drugačen od vseh drugih kokpitov pri tekmecih in ki mu pravijo i-Cockpit. Navkljub prahu, ki ga je dvignila v manjši Dvestoosmici prvič predstavljena postavitev manjšega volanskega obroča tako nizko, da voznik na merilnike pogleduje nad njim, so pri Peugeotu enako rešitev uporabili tudi v 308. Vsaka rešitev vedno deli ljudi na dvoje in težava nastane, ko je tistih vmes malo ali nič. Iz poteze, da bo imel tako postavljen volanski obroč tudi novi 308, in na osnovi dejstva, da so velika tveganja v teh časih in v stanju, v katerem se je znašel PSA, lahko kritična, lahko sklepamo, da so pri Peugeotu o tem pošteno razmislili in našli dovolj zagotovil za uspeh. Zelo podobno velja za osrednji zaslon (krmiljenje klimatske naprave, avdio sistema, navigacijskega sistema, …), ki je alternativna rešitev nemškemu modelu z glavnim, večsmernim in večopravilnim gumbom, le da gre tu za krmiljenje, ki spominja na upravljanje s pametnimi telefoni – vse preko za dotik občutljivega, kar 9,7-palčnega zaslona. Zelo zelo malo gumbov je ostalo klasičnih na armaturni plošči. Morda celo kakšen premalo. A pri Peugeotu so samozavestni, menda na osnovi raziskave med kupci – vseh starosti!

  • IMG_6117la
  • IMG_6124
  • IMG_6118
  • IMG_6136
  • IMG_6123
  • IMG_6120
  • IMG_6129a
  • IMG_6135
  • IMG_6137
  • IMG_6122
  • IMG_6128

Ostanejo torej le še številke in z njimi tehnika. V primerjavi s predhodnikom je za 2 centimetra krajši in za 5 nižji, v medosju pa (nova platforma EMP2!) za 1,2 centimetra daljši. Sama platforma je menda prihranila 70 kilogramov mase, skupni prihranek znaša 140 kilogramov, to pa ga po besedah mož iz Peugeota uvršča v vrh med neposrednimi tekmeci. Kljub temu je znotraj pohvalno prostoren, tud na zadnji klopi, prtljažnik pa je prav tako zrasel: za 40 litrov v osnovni postavitvi in za 108 s podrtima naslonjaloma zadnje klopi. Kjer, mimogrede, sedežni del ostane vselej na mestu, zaradi česar je na povečanem delu dna nerodna stopnica. Ne glede na to trdijo, da je največji v razredu.

Pri pogonih je že v začetku dovolj izbire: trije bencinski in dva dizelska, vsaj štirje od njih z dovolj dobrimi krivuljami zmogljivosti, da bo vsak od njih osrečil vse vrste voznikov in bil voljan pri večini vrst voženj. Malega trivaljnika žal nisem uspel preskusiti, stroji THP in HDi pa so navdušili. Pa ne le z odzivnostjo pri vseh vrtljajih in hitrostih, morda celo bolj z uglajenostjo teka in z izjemno nevsiljivo glasnostjo – ali pa le s prijetno harmonijo frekvenc. Na krstni vožnji so bile vse Tristoosmice opremljene z ročnimi menjalniki, ki so pri Peugeotih zadnji čas zelo lahkotni za upravljanje. V ponudbi bodo tudi (6-stopenjski) samodejni, prav tako pa pri Peugeotu napovedujejo dizle, »utišane« na norme Euro6 (Blue HDi), v dveh zmogljivostnih izvedbah (81 in 96 kilovatov) naravnani 1.2 e-THP, med vrsticami pa tudi športno (ki bo verjetno povzela ideje iz koncepta 308 R) in prostorsko radodarnejšo (SW) različico, ki naj bi bili na ogled spomladi v Ženevi. Različica CC bo zaenkrat še naprej obstajala na osnovi prejšnjega 308.

Pri opremi, ki jo ponuja, je verjetno najbolj presenetljivo to, da bosta najdražja paketa vsebovala popoln paket luči LED, vključno z žarometoma. Sicer pa bo novi 308 ponudil opremo, ki jo že poznamo iz novejših izdelkov tega koncerna (preberite test o C4 Picassu), vključno z »dinamičnim« tempomatom (tisti, ki zna prilagajati plin, ne pa tudi zavirati), z opozorilnikom za možnost naleta in s samodejnim zaviranjem pri mestnih hitrostih, potem ko sistem zazna trčenje v vozilo spredaj.

Čisto vino: pri Peugeotu odkrito pravijo, da polagajo velike upe na ta novi model. Zanje je strateški model, ki hoče biti prepričljiv. Prvi vtis, upoštevaje tudi krasno, nevsiljivo športno vodljivost in lahkotnost krmiljenja, ima takole po prvih kilometrih precej možnosti, da bo všeč večjemu številu kupcev kot odhajajoči 308. A ne bodimo generali pred bitko; naprodaj bo že v kratkem in le malo kasneje bodo znane tudi prve prodajne številke. (VK)

Na kratko

Peugeot 308 ima vse: videz, ergonomijo, prostor, zmogljivosti, vodljivost, varnost in opremo. Iz teoretičnega izhodišča in izza volana se po krarkem preskusu zdi, da gre za odličen avtomobil tega razreda. A tudi tu bo na koncu vse naredila ponudba, začenši s ceno po ceniku in potem z vsemi nadaljnjimi ugodnostmi.

Cene

Peugeot 308: 13.390 evrov

V Sloveniji naprodaj sredi oktobra

Foto: VK

Peugeot 308: tehnični podatki

Peugeot 308: tehnični podatki