Volkswagen ID.4: na slovenskem trgu Volkswagen ID.4: na slovenskem trgu
Po Volkswagnovi električno gnani kombilimuzini spodnjega srednjega razreda ID.3, slovenskemu trgu uradno predstavljeni oktobra lani, je na vrsti električno gnani športni terenec istega velikostnega... Volkswagen ID.4: na slovenskem trgu

Volkswagen ID.4: električno gnani športni terenec, katerega tekmec utegne biti tudi Tiguan.

Po Volkswagnovi električno gnani kombilimuzini spodnjega srednjega razreda ID.3, slovenskemu trgu uradno predstavljeni oktobra lani, je na vrsti električno gnani športni terenec istega velikostnega razreda ID.4. Pri nas stane od 38.617 evrov.

Praksa je zdaj že stalnica: znotraj istega velikostnega razreda so športni terenci praviloma vsaj malo, če že ne opazno večji od kombilimuzin. To velja tudi za ID.4, ki je v primerjavi z ID.3 daljši za 323 milimetrov, pri tem je prednjega previsa več za 117, medosja več za 2 in zadnjega previsa več za 204 milimetre, hkrati pa je tudi višji in sicer za 60 milimetrov. Ker do neke mere cilja na podobne kupce, morda še o velikosti prtljažnika, ki je (spet glede na ID.3) večji za 158 litrov pri osnovni postavitvi oziroma za 308, ko so sedeži druge vrste podrti.

  • 5VK_1878sha
  • 5VK_1876a
  • 5VK_1874
  • 5VK_1872a
  • 5VK_1866a
  • 5VK_1869a
  • 5VK_1864a
  • 5VK_1862a
  • 5VK_1860
  • 5VK_1865
  • 5VK_1884

Verjetno je še bolj ustrezna primerjava s Tiguanom, saj gre za isto vrsto vozila enakega velikostnega razreda. V primerjavi z njim je za 98 milimetrov daljši in tudi kolesni osi sta si za med seboj za 85 milimetrov bolj vsaksebi, pričakovano pa je prednji previs pri ID.4 krajši in sicer za 43 milimetrov. Širina je skoraj enaka, je pa ID.4 za 37 milimetrov nižji. Zaradi pogona pri ID.4 (motor in pogon zadaj) ima ta seveda manjši prtljažnik od Tiguana (72/80 litrov), zaradi baterij pa je za okoli 400 kilogramov težji, odvisno od opreme in baterije pri ID.4 in pogona ter opreme pri Tiguanu. Primerjava z daljšim Tiguanom Allspace, ki ima prostora za tri sedežne vrste, morda ni najbolj smiselna.

Športno terenskost kaže ID.3 s klasičnimi lastnostmi: z večjo oddaljenostjo od tal (21 centimetrov) in z motno črnimi plastičnimi zaščitnimi obrobami krog in krog karoserije. Sredi tega leta bo terenskost dokazoval tudi s štirikolesnim pogonom, družinskost pa dokazuje že zdaj: z razkošjem notranjega prostora, s prtljažnikom velikosti 543 do 1.575 litrov, tudi z elektrificiranim odpiranjem prtljažniških vrat (tudi z zamahom noge pod vozilom), pa z možnostjo vleke prikolice (do 1.000 kg) ter z možnostjo namestitve strešnega kovčka. Ja, vleka prikolice in pritrditev strešnega kovčka nista čisto samo po sebi umevna pri današnjih elektromobilih.

Notranjost močno spominja na ID.3, a je armatura plošča vendarle nekoliko drugačna, vključno z bolj pri roki postavljenim kombiniranim stikalom za zunanje luči. So pa enaki kot pri ID.3 digitalni merilniki (5,3-palčni zaslon), prav tako infozabavni sistem (z 10- ali 12-palčnim zaslonom), ki tu omogoča brezžično povezavo s pametnimi telefoni (CarPlay, Android Auto) in ki se odzove na ukaz Hello ID, pa (doplačilna) ID. light (trak LED med prednjo šipo in armaturno ploščo, ki med drugim tudi dopolnjuje nekatera obvestila in opozorila) in projicirni zaslon (HUD) z nadgrajeno resničnostjo.

O varnosti se vse manj govori, a vseeno: ID.4 ima, med drugim, tudi sredinsko varnostno blazino spredaj, zategovalnike varnostnih pasov zadaj ter pet serijskih in 6 doplačilnih asistenčnih sistemov.

Na izbiro sta dva pogona. Prvi (pure) se sestoji iz 109- ali (doplačilno) 125-kilovatnega motorja, pogonske baterije neto kapacitete 52 kilovatnih ur (doseg po WLTP je 343-345 km) in primernosti za polnjenje z največ 100 kilovati. Drugi (pro) ima 150-kilovatni motor, baterijo neto zmogljivosti 77 kilovatnih ur (doseg znaša 508-522 km) in možnost polnjenja z do 125 kilovati. Največja hitrost je vselej omejena na 160 kilometrov na uro.

Nekoliko bolj bogato opremljene različice 1st, ki so bile na voljo v prednaročilni dobi, so že mimo in ponudba je zdaj naslednja: za pogon pure sta rezervirana dva paketa opreme, za pro pet, kar seveda nanese 7 različic v ceniku, ki, kar je tule pomembno, ne upošteva subvencije eko sklada.

Najcenejši je torej ID.4 109 kW 52 kWh City, za 129 kilovatni motor je treba doplačati 1.500 evrov. Najcenejši iz serije pro je ID.4 150 kW Life (46.324 €), najdražji v ceniku pa je ta hip ID.4 150 kW 77 kWh Max, ki stane 57.851 evrov. Po načrtih zastopnika naj bi letos pri nas prodali okoli 370 ID.4.◄

Foto: VK