Peugeot 308: slovenska predpremiera Peugeot 308: slovenska predpremiera
Če se ozremo v zgodovino kombilimuzin te znamke, se je ta začela sredi 80. let s 309, sledili pa so 306, 307 in dve... Peugeot 308: slovenska predpremiera

Peugeot 308: zdaj prvič tudi z hibridnim pogonom, novi pa so tudi koncernski fonti.

Če se ozremo v zgodovino kombilimuzin te znamke, se je ta začela sredi 80. let s 309, sledili pa so 306, 307 in dve generaciji 308. Prihaja torej že tretja generacija Trisoosmice, ki bo v Sloveniji naprodaj marca prihodnjega leta.

Osem let stara platforma PSA EMP2 je bila očitno dovolj bistro zasnovana, da lahko zadostuje za pestro paleto ponudbe različnih avtomobilov tega koncerna, med drugim C4 Picasso II, Berlingo III/Rifter/ProAce City, DS 7 Crossback, DS 9, 308 II, 508 II, 3008 II, 5008 II, Grandland, Astra L, Jumpy/Ulysse/ProAce Verso in še katerega. Ta platforma gre zdaj že v tretjo generacijo, ki podpira, denimo že omenjeno Astro L in seveda novi oziroma tretjo generacijo 308.

  • 5VK_3701a
  • 5VK_3692a
  • 5VK_3672a
  • 5VK_3695a
  • 5VK_3694a
  • 5VK_3690a
  • 5VK_3686a
  • 5VK_3689a
  • 5VK_3674aw
  • 5VK_3685
  • 5VK_3684
  • 5VK_3679
  • 5VK_3677
  • 5VK_3682w
  • 5VK_3683a

Medosje je v primerjavi z drugo generacijo zraslo za 55 milimetrov, avtomobil pa je daljši za 114, širši za 48 in nižji za 20 milimetrov, kar pomeni, da je dolg skoraj 4,4, širok skoraj 1,9 in visok 1,4 metra. Zanimivo – v primerjavi z novo Astro je ob identični višini krajši za 7 in ožji za 8 milimetrov. Prtljažnik je po novem velik od 361 do 412 litrov v osnovni postavitvi, pri prejšnji generaciji pa je meril 420 litrov.

Kabina je postavljena nekoliko bolj nazaj, zato je motorni pokrov daljši, agresivnejši prednji del nosi novo masko in nov logotip (ki ga, mimogrede, izdelujejo v Sloveniji), spremenjeni so seveda tudi žarometi, ki so serijsko LED (lahko pa tudi matrični LED), in zadnje luči z ostrejšimi svetili. Vse skupaj je opazna evolucija tistega, kar denimo ponuja že 508. Namenili so mu 7 barv, med katerimi je tudi nova zelena.

Nove generacije je tudi i-Cockpit: pravijo, da ni le drugačnega videza, pač pa tudi bolj ergonomski, bolj kakovosten in tehnološko naprednejši. Merilniki so seveda digitalni, nove generacije (in s slovenskimi meniji!) je infozabavni sistem, ki je menda odzivnejši in z vmesnikom kot smo jih vajeni pri mobilnih telefonih. V notranjosti je treba opozoriti še na novo ročico samodejnega menjalnika, ki je zdaj tudi tu le še gumb za električni signal.

Od asistenčnih sistemov je menda prav opozoriti na radarski tempomat, ki deluje do zaustavitve in naprej in ki v ovinkih prilagodi hitrost, na polsamodejno menjavo prometnega pasu, na opozorilnik za priporočljivo hitrost, na sistem za mrtve kote z daljšim dosegom, na 360-stopinjski nadzor okoli vozila (štiri kamere) in na ogrevano prednjo šipo.

Klasična motorna ponudba obsega dva bencinska PureTech (81 in 96 kW) ter en dizelski BlueHDi (96 kW), ki so vsi že stari znanci. Prvič bo zdaj 308 na voljo tudi s hibridnim pogonom in sicer s sistemsko močjo 132 ali 162 kilovatov; oba imata 81-kilovatni elektromotor, razlikujeta pa se v bencinskem PureTech, ki zmore pri šibkejšem 110, pri zmogljivejšem pa 132 kilovatov. Baterija hibridnega pogona (12,4 kWh) se najhitreje napolni na (domači) polnilni postajo moči 7,4 kilovata in sicer se to zgodi v slabih dveh urah.

Pri slovenskem zastopniku načrtujejo pričetek prodaje novega 308 marca 2022, dva meseca kasneje pa tudi njegove kombijevske različice SW.◄

Foto: VK