Opel Insignia Grand Sport
Prva vožnja 22/03/2017 Vinko Kernc
Čas menjave
Na hrastih bodo zdaj zdaj novi listi izpodrinili stare, pri Oplu pa je nova Insignia že izpodrinila prvo generacijo.
Razlika je le v tem, da hrasti to počno vsako leto, Insignii pa je uspelo uspešno kljubovati tekmecem celih devet let.
***
Jasno je bilo kmalu po začetku prodaje leta 2008: Insignia ni le pretrgala vse vezi s predhodnico (Vectro), pomenila je tudi preporod znamke Opel v vseh pogledih, začenši z videzom. Prejšnji petek se je števec na proizvodnem traku ustavil pri 940 tisoč izdelanih kosih in včeraj so v Rüsselsheimu pričeli s proizvodnjo nove.
Oblikovna smer, kateri botruje Mark Adams, podpredsednik oblikovalskega studia pri Oplu, je dovolj močna in sveža, da ostaja v ospredju. Nova Insignia, ki ima zdaj polno ime Insignia Grand Sport, je, rečeno laično, kombinacija prve generacije in nove Astre, s tem da je videti širša, nižja, bolj elegantna, a tudi bolj dinamična. Medosje so ji podaljšali za slab decimeter, obenem pa skrajšali previsa, tako da je pogled z boka bolj dinamično skladen, znotraj pa je več prostora za potnike. Še vedno ima velik vpliv na obliko zunanjosti tudi koncept Opel Monza iz leta 2013, ki bo morda v še nekoliko večji meri opazna pri kombijevski karoserijski različici Insignia Sports Tourer.
Veliko zapisanega velja tudi za notranjost, le da v še večji meri: kokpit je oblikovno, tehnično in ergonomsko še bolj dovršen – očem prijeten, morda rahlo športen, z mnogo manj gumbi (premalo?) in dosti bolj urejen. Oprema, ki jo je sposoben nuditi, je zelo blizu premijskim avtomobilom, ki jim želi do neke mere tudi konkurirati.
Pri Oplu pravijo, da je Insignia, če jo motorno in opremsko uskladimo s tekmeci prestižnejših znamk, je za 32 odstotkov cenejša od tekmeca ‘A’, za 36 od tekmeca ‘B’ in za 42 od tekmeca ‘M’. Vsekakor močan razlog za razmislek – ob dejstvu, da je vrednost rabljene menda po poročilu neodvisnih nadpovprečno visoka. Spogledovanje velikih Oplov s prestižnim razredom tej znamki ni tuje in veliki trije ‘KAD’ (Kapitän, Admiral in Diplomat iz prve polovice 60. let prejšnjega stoletja, pričujoči tudi na fotografijah) so, čeprav vsaj za razred večji, menda predstavljali ključni del navdiha pri snovanju nove Insignie.
Vsaj v začetku bo Insignia na voljo s tremi bencinskimi in tremi dizelskimi motorji. Vsi so prisilno polnjeni in vsi, z izjemo različice 2.0 Turbo 4×4 OPC, poganjajo prednji kolesi. Vsekakor velja opozoriti na nova bencinska stroja z litrom in pol prostornine, ki zmoreta 103 oziroma 121 kilovatov. Delujeta tiho in mirno, kot se za zastavonošo znamke spodobi, sta navorsko (torej s prožnostjo) že zelo blizu dizlom, sta pa znatno bolj elastična (večje območje uporabnih vrtljajev, manj pretikanja) od njiju. Kljub temu ne gre zanemariti dizelske ponudbe, ki predstavlja trojico zmogljivostno lepo razporejenih motorjev za (skoraj) vsak okus.
Čisto svoja zgodba je seveda različica OPC. Poleg motorja se od drugih Insignij loči še po še bolj izpopolnjeni zadnji premi (pet namesto štirih vodil) in po naprednem pogonu k zadnjim kolesom. Ključen je zadnji diferencial Twinster, ki poleg svoje osnovne naloge skrbi še za razdelitev pogona med prednjo in zadnjo os kot tudi za razdelitev pogona med kolesi na zadnji osi. Takšen paket prihrani na masi, deluje pa po načelu dveh večploščnih sklopk (levo in desno od diferenciala), ki jih nadzira elektronika. Celoten sistem deluje tako, da lahko motor poganja le prednji kolesi in se hipno odzove na poslabšano stanje pod kolesi tako, da na zadnjo os prenese do 60 odstotkov celotnega navora. Hkrati deluje Twinster tudi kot zapora diferenciala, pri Oplu pa pravijo, da je OPC dosti bolj športno dinamičen kot je bil pri prejšnji generaciji.
Naštevati vse elemente asistenčnih in zabavnih sistemov postaja že nesmiselno, kaže pa opozoriti na naslednjo generacijo (matričnih) žarometov LED, na izboljšano prilagodljivo podvozje FlexRide, na odličen projicirni zaslon, na sedeža s certifikatom AGR, pa seveda tudi na OnStar, ki je še vedno edinstven na evropskih tleh.
Po videnem in po kratkem preskusu se zdi, da Opel ni zamenjal le Insignie, temveč da znova stopa v novo obdobje pojavnosti, tehnične dovršenosti in prepričljivosti te znamke. Na vrsti so kupci.
Vinko Kernc
Na kratko
Opel Insignia je nastala na novi platformi, kar pomeni, da je od prejšnje ostalo zgolj ime. In seveda filozofija biti opazna in všečna Oplova admiralska ladja. Tokrat ji to, vsaj s teoretičnega stališča, znatno bolje uspeva.
Cene
Opel Insignia: cene bodo znane ob prihodu na naš trg
V Sloveniji naprodaj junija 2017 (Grand Sport in Sports Tourer)
Foto: VK