

Opel Frontera: na slovenskem trgu
Novice 07/04/2025 Vinko Kernc


Opel Frontera: staro ime v povsem novi avtomobilski dobi.
Potem ko so pri Oplu svojo novo Frontero, ki, mimogrede, s tisto prejšnjo nima prav nič skupnega, prvič pokazali aprila lani, s prodajo pa pričeli julija, je ta cestni terenec, ki ga izdelujejo na Slovaškem, naprodaj tudi pri nas. Najcenejša Frontera stane 20.990 evrov.
Tokratna Frontera je nastala na francosko-indijski (Tata) platformi Smart Car Platform, ki, med drugim, podpira oziroma bo podpirala C3, Grande Pando, (novo) Multiplo in C3 Aircross, prav slednji pa je, vsaj z boka, skoraj enak kot Frontera. Manjše razlike v merah gredo le na račun različnih odbijačev ali karoserijskih dodatkov.
Sodi v segment B, torej med manjše avtomobile, kamor sodi tudi, denimo, Clio, v dolžino pa Frontera meri skoraj 4,4 metra. Široka je 1,85, visoka pa od 1,64 do 1,66 metra, najbrž odvisno od platišč oziroma koles. Zadaj je prtljažnik velikosti od 460 do 1.600 litrov, povsem enako kot v C3 Aircrossu.
Toda ker je (velikostni) razred B in podrazred cestnih terencev (SUV) zdaj največji avtomobilski segment, bo menda tudi Frontera, naslednica Crosslanda, našla dovolj kupcev, morda pa tudi zato, ker obljubljajo tudi 7-sedežno različico, ali pa zato, ker je zunanjost videti nekoliko bolj robustna.
Da ne gre za C3 Aircross, je jasno spredaj, kjer je rahlo prenovljen Oplov ‘vizir’, in zadaj, kjer so luči precej samosvojega videza. V notranjosti je Frontera povsem Oplova, z volanskim obročem s tremi prečkami, z nekoliko zalomljeno armaturno ploščo, z dokaj ostrimi robovi, pa z dvema zaslonoma (merilniki in osrednji) velikosti 10 palcev. Osrednjega zaslona v osnovni različici ni, je pa tam ‘postaja’ za pametni telefon.
Pravijo, da imajo najboljše sedeže v razredu (Intelli-Seat), veliko odprtino zadnjih bočnih vrat, višje nameščen sedalni del zadnje klopi, za do 23 litrov odlagalnih mest, nizek nakladalni rob prtljažnika in veliko odprtino vanj.
Ko gre za pogone, tudi pri Oplu na prvo mesto postavljajo električnega, čeravno se vsi zavedamo, kakšno je navdušenje kupcev ta hip. A kakorkoli že, pogonski motor ponuja 125 Nm in 83 kW, pogonska baterija ima kapaciteto 44 kWh in zadostuje za 305 kilometrov vožnje po ciklu WLTP, napolni pa se v 7 urah in 45 minutah (7,4 kW), 5 urah (11 kW) ali 26 minutah (100 kW, do 80 %). Voznik lahko izbira med dvema stopnjama rekuperacije zavorne energije.
Druga možnost je hibridni pogon z 48-voltno tehniko električnega dela. Bencinska stran pogona je 1,2-litrski 3-valji turbo s 74 ali 100 kW moči, elektromotor v obeh primerih zmore 21 kW, sistemska moč pa znaša 81 ali 107 kW. Uporabna kapaciteta pogonske baterije znaša 0,432 kWh. Pri tako gnanih Fronterah je menjalnik robotiziran dvosklopčni (eDCT) s 6 stopnjami.
V osnovi sta opremska paketa dva (Intelli-LED je serijski, osnovni paket pa, denimo, nima lahkih platišč in osrednjega zaslona), v ceniku pa je ta hip šest različic. Štiri so hibridne (20.990 do 24.990 evrov), dve pa električni (26.690 in 29.490 evrov). Pri hibridnih ponujajo popust (1.300 €), če izberete njihovo financiranje, pri električnih pa lahko računate na 7.200 evrov državne EKO subvencije.◄
Foto: Uroš Modlic