Crossland, Oplova interpretacija Peugeotovega 2008, je na trgih že štiri leta, kar je čas za prenovo. Na našem trgu je že naprodaj in sicer za od 18.050 evrov.
Že nekaj časa je segment malih športnih terencev (razen seveda v času pandemije), kamor sodi tudi Crossland, v strmem porastu. Pri Oplu z njim ne morejo biti nezadovoljni; do zdaj so jih prodali preko 300 tisoč, od tega v mali Sloveniji dobrih 2.600. Te številke ga uvrščajo na drugo mesto po uspešnosti med vsemi Opli.
Čemu gre zasluga za njegovo uspešnost, ko pa sodi v isti razred kot (prav tako uspešna) Mokka? Pri Oplu pravijo, da imata zelo drugačen značaj; Crossland, ki je za 7 centimetrov daljši, je za 940 evrov cenejši (primerjaje osnovni različici), znotraj prostornejši ter bolj uporaben in vsestranski, medtem ko Mokka s precej večjo ponudbo personalizacije in z možnostjo električnega pogona vabi bolj kupce, ki želijo urbani življenjski slog.
Z novima masko in odbijačem je Crossland povsem spremenil obraz, ki zdaj nekoliko spominja na Mokko in ki naj bi po besedah mož iz Opla predstavljal nov obraz pri tej znamki za naslednjih 10 let. Zunaj so nova še platišča, temno obarvane zadnje luči, na sredino zadka postavljen napis modela, serijska žarometa LED in debelejše zadnje šipe – slednje gre seveda na račun boljše izolacije trušča.
Sedeža sta nova – z daljšim sedalom in s certifikatom za ergonomijo AGR. Infozabavni sistem Navi pro je posodobljen (8-pačni zaslon, 3-razsežnostna navigacija, glasovno upravljanje), aplikacija Opel Connect povezuje vozilo s pametnim telefonom in obratno, pametne telefone pa je moč polniti brezžično.
Podvozje je – za večjo stabilnost na avtomobilski cesti – prenovljeno (bolj togi blažilniki s krajšim hodom, izboljšan volan), posodobljeni so tudi motorji, predvsem v prid čistosti oziroma manjše porabe. Še vedno so na voljo 1,2-litrski bencinski (60 kW), enako velik turbobencinski (81 in 96 kW) ter 1,5-litrski turbodizelski (81 in 88 kW) motor, menjalnik je ročni (5 ali 6 prestav, odvisno od motorja) ali samodejni – doplačilno pri 96-kilovatnem bencinskem in serijsko pri 88-kilovatnem dizelskem motorju.
Paketi opreme so trije, pri čemer je GS Line (bolj športen videz, vstavki iz kontrastnih barv) nov, s tem in z naštetimi motorji ter menjalniki pa je v ceniku 21 različic. Najcenejši (cena iz uvoda) je 1.2 60 kW Edition, sledi 1.2 Turbo 81 kW, ki stane s paketom Edition 19.400 evrov, najzmogljivejši bencinski (1.2 Turbo 96 kW) pa stane od 20.050 evrov.
Prehod na bogatejši paket Elegance stane 850 evrov, do GS Line pa je še nadaljnjih 1.350 evrov. Dizli bodo najverjetneje precej manj priljubljeni, a vseeno: najcenejši je 1.5 Diesel 81 kW Edition, ki stane 20.620 evrov, najdražji pa s 24.150 evri 1.5 Diesel 88 kW GS Line.
Na vse zapisane cene velja redni popust 1.500 evrov, ob financiranju pa dodajo še 630 evrov popusta. Pri nas naj bi bila po izkušnjah uvoznika najbolj priljubljena različica 1.2 Turbo 81 kW Edition (19.400 €) ali Elegance (20.250 €). Le kakih 20 odstotkov naj bi prodali različic s paketom GS Line. A kakorkoli že, v enem koledarskem letu pričakujejo okoli 700 slovenskih kupcev za prenovljeni Crossland◄
Foto: VK