London se bo še bolj zaprl za promet
Teme 28/02/2014 Vinko Kernc
Centrov mest ne zapirajo le pri nas, pač pa tudi na tujem. Britanski London tako načrtuje še strožje predpise pri vožnji skozi ožje mestno središče (City), kjer naj bi uvedli t.i. ultra nizko emisijsko območje (ULEZ).
V Londonu sicer načrtujejo uvedbo ULEZ do leta 2020, v tem času pa bodo sprejeli vrsto predpisov, ki bodo omogočili uveljavitev tovrstnih
predpisov. Seveda bodo še prej opravili javno razpravo, kajti gre za precejšnje omejitve. Tako načrtujejo, da naj bi prepovedali vožnjo avtomobilom, opremljenim z dizelskimi motorji, ki ne izpolnjujejo emisijskih zahtev EU6, pri avtomobilih z bencinskim motorjem pa tistim, ki ne ustrezajo standardom EU4. To v praksi pomeni, da v tem predelu Londona ne bi smela voziti tista vozila z dizelskim motorjem, ki bodo oziroma so registrirana pred letom 2014, pri bencinskih agregatih pa ona, ki so bila registrirana pred letom 2005. Povsem jasno je, da bo tako stroga omejitev povzročila veliko težav, že sedaj pa opozarjajo na vrsto nelogičnosti. Tako se bo – če bo predlog sprejet – lahko zgodilo, da se bodo po Londonu vozili recimo veliki športni terenci, katerih dizelski motorji bodo zadovoljevali standard EU6, a bodo v zrak vendarle spuščali bistveno večje količine CO2 kot nekaj starejši in manjši dizelski agregati.
Hkrati opozarjajo na to, da tovornjaki, avtobusi in taksiji izpuščajo v zrak bistveno večje količine strupenih plinov kot vozila v zasebni lasti, čeprav tudi drži, da so nujno potrebni za normalno življenje mesta. Ob tem pa zeleni opozarjajo, da so evropski predpisi o izpustih dizelskih motorjev zastareli in trdijo, da so normativno na enaki ravni kot predpisi o omejevanju kajenja pred tridesetimi leti.