Avtomobilski teden 49, 2018 Avtomobilski teden 49, 2018
Ni mogoče mimo vsega tistega, kar se dogaja s Carlosom Ghosnom, padlim prvim človekom zveze Renault-Nissan-Mitsubishi. Pravzaprav se ne dogaja veliko, pravzaprav nič. To... Avtomobilski teden 49, 2018

Afera Ghosn se doslej še ni razpletla, a se bo verjetno prav kmalu.

Ni mogoče mimo vsega tistega, kar se dogaja s Carlosom Ghosnom, padlim prvim človekom zveze Renault-Nissan-Mitsubishi. Pravzaprav se ne dogaja veliko, pravzaprav nič. To nič je zgolj ugibanje.

Ugibanje o tem, kako se je lahko zgodilo, kar se je? Po vsem tistem, kar je bilo slišati sedaj, naj bi japonske oblasti Ghosna sumile za nepravilnosti pri prijavi dohodkov in neupravičene porabe korporacijskega denarja. Številke so zelo različne, v zadnjem času se piše, da naj bi šlo za približno 70 ali morda 80 milijonov dolarjev. In sedaj se v zvezi, še posebej v Nissanu, sprašujejo, kako se je lahko zgodilo, da je eden najbolj vidnih svetovnih avtomobilskih menedžerjev delal to, kar naj bi? Pravih odgovorov ni.

Bolj ali manj postaja jasno, da si je Ghosn prigrabil res veliko oblasti. Bil je tako rekoč nesporni gospodar koncerna in ko je enkrat tako, je mogoče marsikaj. Notranje kontrole očitno ni bilo ali pa je bila po japonsko zelo sramežljiva. Utegne se zgoditi, da bodo japonske oblasti preiskavo razširile tudi na člane uprave oziroma nadzornega sveta Nissana. Ampak na to bo treba še nekoliko počakati. Sedaj so Japonci preiskovalni zapor Ghosnu podaljšale do konca meseca, kar je tudi skrajni rok, ko bodo morale vložiti obtožnico ali pa ga spustiti na prostost.

Je pa na dan pricurljalo nekaj podrobnosti o življenju tega libanonsko-brazilskega Francoza za rešetkami. Celica meri vsega nekaj kvadratnih metrov, dovoljeno je spanje osem ur, sledi sprehod oziroma rekreacija. In seveda ni nobenega telefona, zgolj stik z odvetniki. Te je menda prosil, da naj mu prinesejo toplejši pulover, kar bi lahko pomenilo, da ga zebe – ker je pač na hladnem … Še bo zanimivo.

***

Tudi pri Fordu se pripravljajo na »prestrukturiranje« in ve se, kaj to pomeni.

Po tistem, ko je General Motors (GM) objavil svoj načrt prestrukturiranja, kar pomeni, da utegne biti ob delo kar 15 tisoč delavcev oziroma 14 odstotkov vseh zaposlenih, je očitno, da se ne nekaj takšnega pripravlja tudi Ford. Ampak tokrat naj bi bil na piki predvsem njegov evropski del – in to pravzaprav tudi ne bi smelo biti izjemno presenečenje.

Ford v na Stari celini ni v dobri poslovni kondiciji, kajti menda se je nabrala velika izguba, piše in govori se celo o milijardah dolarjev. Prav zaradi tega je druga največja ameriška avtomobilska skupina tudi pripravila kup sprememb, pri čemer naj bi bil ta vreden okoli 11 milijard dolarjev oziroma naj bi s tem toliko privarčevali. Že pred časom so približno 70 tisoč zaposlenih seznanili z možnostjo odpustitve, razlogi pa so tako rekoč povsem enaki kot pri GM: potrebujejo denar za razvoj električnih in avtonomnih vozil, hkrati pa bodo opustili izdelavo nekaterih neperspektivnih modelov. Za sedaj pri Fordu niso nič rekli o stroških za jeklo, a je povsem jasno, da so ameriške carine na kitajsko jeklo poslabšale poslovni rezultat. Ob tem so sporočili, da bodo v ameriških tovarnah spomladi ukinili dve delovni izmeni, delavce pa preusmerili v tovarne, kjer nastajajo veliki dostavniki in menjalniki.

Tako torej – prestrukturiranje postaja sopomenka za izgubo dela, če si seveda delavec za tekočim trakom, za lastnike pa …

***

Nissan Leaf, najbolje prodajani električni avtomobil v Evropi, je prvak tudi pri nas.

Če je bil zadnja dva meseca, torej septembra in oktobra, posel z novimi osebnimi vozili na slovenskem trgu v znaku minusa, je enajsti mesec prinesel plus, in sicer 3,5-odstoten, tako da je bilo letos prodanih 69.129 vozil. Takole na hitro in površno bi bilo mogoče reči, da se zadrege, ki jih je menda prinesel novi protokol WLTP, počasi razrešujejo. Omembe vredno pa je, da je bila prodaja v devetem in desetem letošnjem mesecu slabša tudi na številnih evropskih trgih in tudi tam krivijo predvsem WLTP.

Pa vendar tudi november slovenskim prodajalcem avtomobilov ne bo ostal v dobrem spominu, kajti precejšen del je delal slabše kot novembra lani. Razlogi so seveda različni, pri čemer ne bi smeli pozabiti, da statistiko v precejšnji meri določajo t.i. enodnevne registracije oziroma izvoz na tuje. Ko se in če se tukaj nekoliko zatakne, utegnejo biti številke skromnejše, čeprav dejanska prodaja na slovenskem trgu ni bila nič manjša. Tako ali drugače, po enajstih mesecih je v ospredju Volkswagen, ki mu sledi Renault, potem pa Škoda, Opel, Fiat ipd.

Tudi lestvica najbolje prodajanih vozil v tem času ni doživela bistvenih sprememb, če sploh kakšno. Zgoraj je tako rekoč večni prvak Renault Clio, sledita mu VW Polo in Golf, prav daleč nista niti Škoda Octavia in Renault Captur. In hibridi oziroma električni avtomobili? Prva štiri mesta so že dolgo rezervirana za tisto, kar prodaja japonska Toyota: CH-R je prvak, s precejšnjim zamikom mu sledi Yaris, nato pa še z večjim Auris in RAV4. Je pa zanimivo, da je med električnimi avtomobili Nissan Leaf prehitel Renault Zoe, čeprav je razlika zgolj tri avtomobile …

Janez Kovačič