Kia EV6: na slovenskem trgu Kia EV6: na slovenskem trgu
Velika, preko štiri metre in pol dolga kombilimuzina z električnim pogonom je prvi Kiin model, nastal na zgolj električno gnanim avtomobilom razviti platformi. EV6... Kia EV6: na slovenskem trgu

Kia EV6: karoserija je od tal oddaljena 170 milimetrov, skoraj toliko kot Sportage.

Velika, preko štiri metre in pol dolga kombilimuzina z električnim pogonom je prvi Kiin model, nastal na zgolj električno gnanim avtomobilom razviti platformi. EV6 je že naprodaj tudi pri nas in sicer za najmanj 44.239 evrov.

EV6 je tehnično soroden s Hyundaiem modelom Ioniq 5, kar pomeni tudi enako ponudbo pogonov. Štiri različice so na voljo in sicer se je treba odločiti za eno izmed dveh baterij (58 in 77,4 kWh), za enega od dveh pogonov (zadnji z zadaj nameščenim motorjem ali 4-kolesni z drugim motorjem spredaj) in za moč motorjev. Pri zadnjem pogonu je lahko moč 125 ali 174 kilovatov, pri 4-kolesnem pa je skupne moči 168 ali 239 kilovatov. Vse teoretične kombinacije pri EV6 niso mogoče.

  • 5VK_3613a
  • 5VK_3631a
  • 5VK_3609a
  • 5VK_3610a
  • 5VK_3607a
  • 5VK_3605a
  • 5VK_3606a
  • 5VK_3603a
  • 5VK_3604a
  • 5VK_3624a
  • 5VK_3615
  • 5VK_3623la
  • 5VK_3622
  • 5VK_3627r
  • 5VK_3618
  • 5VK_3628l
  • 5VK_3629
  • 5VK_3619
  • 5VK_3616

Polnjenje? Na domači vtičnici se baterija od 10 do 100 odstotkov napolni v slabih 25 oziroma v slabih 33 urah, odvisno od izbrane zmogljivosti. Na običajni hitri polnilnici z močjo 50 kilovatov se od 10 do 80 odstotkov napolni v 63 oziroma v 73 minutah, na super hitrih polnilnicah pa v 18 minutah, pri čemer sprejema šibkejša baterija 180, zmogljivejša pa 240 kilovatov moči. Kia je vključena v sistem polnilnic Ionity, ki ima tako zmogljive polnilnice, a so v Sloveniji takšne zaenkrat le tri.

Platforma E-GMP je zelo prilagodljiva in pri Kii napovedujejo, da bo nosila vse prihajajoče elektromobile od EV1 do EV9. EV6 je torej (velikostno) v zgornji polovici in tudi mersko vozi vštric z Ioniqom 5. Dolga je 4,68 metra, široka 1,88 metra (s paketom GT-Line je malenkostno daljša in širša), visoka pa 1,55 metra. Med osema je razkošnih 2,9 metra, kar obljublja veliko notranje dolžine za potnike.

Medtem ko je zunanjost, predvsem seveda njen zadek, videti nekoliko futuristična, je notranjost nekoliko bolj zadržana. Vseeno pa izstopajo velika (ukrivljena) zaslona velikosti 12 placev vsak, ki gostita merilnike in infozabavni sistem, in volanski obroč s širokima prečkama (ter novim logom znamke). Ponujajo še velik projicirni zaslon (HUD) z razširjeno resničnostjo, a tudi nekaj več gumbov (od Ioniqa 5), kar je za ergonomijo in posledično varnost nedvomno prednost.

Od tehnike je treba opozoriti še na prilagodljive matrične žaromete LED, napredne asistenčne sisteme, vključno s samovoznostjo 2. stopnje, ter parkiranje na daljavo s pomočjo pametnega telefona, seznam pa se tu seveda ne konča.

Osnovni EV6 je 125 kW 58 kWh Air, ki stane 44.239 evrov, sledi paket Water, ki je dražji za 1.200 evrov, temu pa paket GT-Line, ki terja nadaljnjih 3.600 evrov. Ti trije imajo enako tehniko, torej šibkejši motor in le zadnji pogon.

Četrti je EV6 GT, v katerem je zbrana zmogljivejša tehnika: večja baterija (77,4 kWh), 4-kolesni pogon z dvema motorjema in sistemska moč 430 kilovatov – takšen stane 63.329 evrov. Zgolj s primerjavo cenikov je EV6 od Ioniqa 5 dražji za od dobrih 500 do dobrih 3.300 evrov.

Pri slovenskem zastopniku pravijo, da so jih pet že prodali in da prihaja nova pošiljka, ki pa bo, glede na zanimanje (okoli 1.300 resnih potencialnih kupcev naj bi že opravilo preskusno vožnjo), krepko premajhna.◄

Foto: VK

No comments so far.

Be first to leave comment below.