Kaj vemo o učiteljih vožnje? Kaj vemo o učiteljih vožnje?
V šoli vožnje mora kandidat opraviti minimalno 20 ur. Program izvajanja je zakonsko predpisan. Kandidata pripravi za izpit učitelj vožnje, ki v času poučevanja... Kaj vemo o učiteljih vožnje?

Martin ZugeljV šoli vožnje mora kandidat opraviti minimalno 20 ur. Program izvajanja je zakonsko predpisan. Kandidata pripravi za izpit učitelj vožnje, ki v času poučevanja z njim  razvije odnos zaupanja in spoštovanja. Lahko bi rekli, da ga dodobra spozna značajsko in koliko je dojemljiv za reševanje situacijskih dogodkov v prometu. Motorika kandidata v večini primerov ni velik problem, je pa povezana s potrebnim številom ur prakse v vozilu.

Zakonsko predpisan program je vodilo za postopno poučevanje po sistemu didaktike. Učitelju vožnje narekuje, na kakšen način naj začne in pelje program do uspešnega zaključka. Učitelj vožnje  je dolžan program upoštevati. Je pri tem mnenje, ali strokovna ocena učitelja koliko ur vožnje kandidat dejansko potrebuje, nepomembno!?

Nesmisel programa in upoštevanje le tega je predvsem v drugih kategorijah, kjer se mora program od začetka do konca izvajati kljub temu, da je kandidat že prej opravil izpit za določeno kategorijo, naprimer ko voznik z opravljeno kategorijo B (avtomobil) opravlja kategorijo A (motocikel).

Smisel prestopa iz ene v drugo kategorijo je veščina upravljanja z vozilom in ne poznavanje cestno prometnih predpisov. V primeru ko kandidat ne opravi izpita, bi se mu moralo potemtakem vzeti že prej opravljeno vozniško dovoljenje druge kategorije (v zgornjem primeru kategorije B)??

Zdravniku se odvzame licenca.

Podobno je s prepisom vozniškega dovoljenja, kjer morajo kandidati iz drugih držav, ki niso članice evropske unije, zaradi želje po stalnem bivanju v Sloveniji ponovno opravljati »evropsko vozniško dovoljenje«. V tem primeru se lahko voznik najprej povsem legalno vozi leto dni in več, potem pa mora praktični del izpita ponovno opraviti pred republiško komisijo. Se pravi: v osnovi takšnim ne zaupamo, a se ta leto dni kljub temu brez zadržkov vozi v prometu, preden se preveri njegovo znanje!

Učitelji vožnje zelo dobro vemo, koliko izmed njih je izpit kupilo v državi, kjer so živeli, in kakšno je njihovo dosedanje znanje. Pa da ne bo pomote, mnogi med njimi so se dejansko pripravljeni učiti in plačati za boljše znanje in mnogi znajo zadovoljivo voziti.

Da ti ljudje raje plačajo izpit, kot da bi ga opravljali, je morda celo razumljivo. In da posameznike v upravnih enotah, kjer so zaposleni kot referent 3. plačilnega razreda, pri minimalni plači zasrbijo prsti, tudi.

Kot pišejo mediji, naj bi se vozniška dovoljenje izdajala v šolah vožnje.

Po opravljenem izpitu pa voznike začetnike čaka še ena pogruntavščina naše politike, trening varne vožnje.  Kako manipulativno ime. Varne vožnje! Čustvena manipulacija. V resnici gre za 45-minutno obnavljanje snovi, ki jih občasno prikazujejo tudi slovenski mediji, potem pa na poligon, kjer se učimo reakcij v izrednih situacijah, namesto da bi se učili, kako se tem situacijam izogniti, se pravi da do teh situacij sploh ne pride. Pa da ne bo pomote, dobro je poznati svoje vozilo in dobro je imeti poligone, kjer se veščin upravljanja z vozilom lahko naučimo. Da pa to postane pogoj za podaljšanje vozniškega dovoljenja? Kaj je potem z vsemi ostalimi vozniki, ki jim tega ni bilo potrebno. Se torej po slovenskih cestah vozi 90% nevarnih voznikov? Moje mnenje je, da bi morali vozniki to izkusiti že v šolah vožnje, pogoje za to pa bi morala priskrbeti država!

1VK_2852reffc

Vsako leto na cesti umre xy število motociklistov. »Pozor, začela se je motoristična sezona!« Članki, ki jih redno prebiramo, ko se začnejo dnevi topliti in daljšati. Poligona ali dirkališča pa v sloveniji ne boste našli.

Posamezniki vsemu navkljub ustanavljajo zavode in vabijo motocikliste ter druge voznike na dneve obvladovanja veščin z vozilom. Večinoma volontersko iz entuzijazma in volje podajanja lastnih izkušenj bodočim rodovom. Kje je zdaj tu skrb države??

Za zaključek pa še to.

Mladi voznik, ki ima dovoljene za kategoriji A in B dve leti, mora pri podaljšanju le tega opraviti trening varne vožnje za A ali za B!?! Motocikel je z motoričnega zornega kota dosti težje obvladljiv kot avtomobil, poleg tega je fizika vožnje enega ali drugega tudi brez motorike precej drugačna. Zakon pa očitno to ignorira.  Po tej logiki lahko pilot jadralnega letala mirno vozi helikopter.

Martin Žugelj