Volkswagni z alternativnimi pogoni: na slovenskem trgu Volkswagni z alternativnimi pogoni: na slovenskem trgu
Z razmeroma bogato paleto vozil na alternativen pogon so v Sloveniji pričeli tudi pri Volkswganu. Za razliko od BMW in Renaulta imajo nekoliko drugačen... Volkswagni z alternativnimi pogoni: na slovenskem trgu
Paleta alternativno gnanih Volkswagnov: zasnovana na osnovi že poznanih modelov.

Paleta alternativno gnanih Volkswagnov: zasnovana na osnovi že poznanih modelov.

Z razmeroma bogato paleto vozil na alternativen pogon so v Sloveniji pričeli tudi pri Volkswganu. Za razliko od BMW in Renaulta imajo nekoliko drugačen pristop – vozila bodo naprodaj v vseh prodajnih salonih in baterija bo v lasti lastnika avtomobila. Najcenejši je e-Up!, ki (brez subvencije) stane 25.030 evrov.

Vsi njihovi modeli na alternativne pogone bodo že v osnovi bolje opremljeni kot njihove klasične izvedenke in vsem so značilni merilniki brez tistih za vrtljaje in za količino goriva – namesto njiju sta merilnik električne moči v odstotkih in merilnik razpoložljive moči. Poleg tega imajo poleg običajne, dveletne splošne garancije še 8-letno garancijo (oziroma največ 160.000 kilometrov) na visokonapetostno (pogonsko) baterijo.

  • 1VK_9835a
  • 1VK_9841a
  • 1VK_9857a
  • 1VK_9860
  • 1VK_9861
  • 1VK_9862
  • 1VK_9863
  • 1VK_9864
  • 1VK_9865
  • 1VK_9867a
  • 1VK_9873
  • 1VK_9874
  • 1VK_9875
  • 1VK_9879
  • 1VK_9884
  • 1VK_9885
  • 1VK_9886a
  • 1VK_9888

Za zdaj so v ponudbi trije modeli, e-Up!, e-Golf in Golf GTE. Prva dva sta prava elektromobila; e-Up! ima med drugim 60-kilovaten (82 ‘konj’) motor, dnevne luči LED v obliki tanke črke C, za 4 odstotke izboljšano aerodinamiko ter za 7 kotalni upor, ogrevanje prednjih sedežev in ogrevanje prednje šipe, stane pa 25.030 evrov.

Drugi v vrsti je e-Golf, katerega aerodinamiko so izboljšali za 10 odstotkov, prav za toliko tudi kotalni upor, ima pa 85-kilovaten (115 ‘konj’) motor, žaromete LED in zadnje luči LED, ogrevanje prednje šipe in navigacijsko napravo Discover Pro. Cena zanj je 37.258 evrov.

Golf GTE je nekoliko drugačna zgodba: je priključni hibrid bencinskega motorja (1.4 TSI, 110 kW) in elektromotorja (75 kW), sistemska moč pa znaša 150 kilovatov (204 ‘konji’). Kot pravi Volkswagnov GT je nekoliko bolj športno naravnan, prav tako kot e-Golf pa ima žaromete in zadnje luči LED. Golf GTE stane 37.676 evrov.

Vsi trije imajo možnost nastavitve voznih profilov; pri električno gnanih so profili trije, pri GTE jih je pet. Vse tri je moč polniti na več načinov in sicer preko domače vtičnice, preko domače polnilne postaje (na voljo je več izvedb, najcenejša stane 780 evrov) in na (javnem) polnilnem stebričku, pri e-modelih pa je možnost polnjenja še ena in sicer na hitri polnilni postaji.

Čeprav so vsi trije za voznika oziroma za uporabo enaki kot modeli s klasičnim pogonom, pa imajo kljub temu še nekaj novosti, ki so značilne le zanje. Morda najbolj pomembna je Car-Net e-Remote, aplikacija (za iOS in Android), ki med drugim omogoča vklop in nastavitev klimatske naprave na daljavo, nastavljanje polnjenja na daljavo, nastavitev največjega polnilnega toka (v primeru polnjenja preko domače vtičnice so za njo različno močne varovalke!), pregled podatkov o vožnji, preverjanje zaprtosti in zaklenjenosti vozila ter prižganih luči, preverjanje statusa napolnjenosti baterije ter domet in preverjanje lokacije vozila (le kadar miruje). V ta namen ima vozilo serijsko vgrajeno kartico SIM, ki omogoča prenos vseh podatkov takoj po zagonu na strežnik in komunikacijo s pametnim telefonom. Prva tri leta je storitev brezplačna, deluje pa v vseh državah Evrope.

Ker trga električnih vozil v Sloveniji praktično še ni, pri slovenskemu zastopniku predvidevajo, da bodo v polnem letu prodali od vsakega izmed teh modelov po 30 primerkov letno, vključno s Passatom GTE, ki pride na naš trg novembra letos.◄

Foto: VK