Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 77 kW Elegance Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 77 kW Elegance
Štiri stvari Da se je v Škodini ponudbi pojavil Rapid, se zdi logično; Fabia ostaja trdno v svojem razredu majhnih avtomobilov, Octavia, neke vrste... Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 77 kW Elegance
Škoda Rapid Spaceback: tipičen (in zelo verjetno edini) primer, ko je marketinški slogan tudi tehnično dokazljivo uresničen.

Škoda Rapid Spaceback: tipičen (in zelo verjetno edini) primer, ko je marketinški slogan tudi tehnično dokazljivo uresničen.

Štiri stvari

Da se je v Škodini ponudbi pojavil Rapid, se zdi logično; Fabia ostaja trdno v svojem razredu majhnih avtomobilov, Octavia, neke vrste razredni hibrid (velik avtomobil na srednje veliki platformi), pa postaja vse večja, tako mersko kot cenovno.

Vmes je zazevala luknja.

  • 1VK_3872a
  • 1VK_3868a
  • 1VK_3879a
  • 1VK_3869a
  • 1VK_3875a
  • 1VK_3876a
  • 1VK_3881a
  • 1VK_3873a

Z neobremenjenega stališča kaže, da Škoda – kar Seatu ne uspeva najbolje – izvrstno krmili znotraj koncernskih zapovedi. Vsako moštvo ima svoje ‘tim liderje’ in v moštvu VAG je to pač VW. Logično. Kopitar podaja in strelja, drugi so njemu v oporo in podporo. Hokejska asociacija, ko je Škoda temu športu ravno blizu.

Tako so se domislili Rapida. Ustrezno prirejena platforma dobro skriva svoj velikostni razred, prav tako kot velja za Octavio, le da tu govorimo o eni konfekcijski številki nižje. Zatorej je Rapid na zunaj, pa tudi znotraj, klasičen predstavnik nižjega srednjega razreda, kjer je eden od kraljev Golf, ni pa Rapid postavljen na enako platformo kot Golf, temveč na za eno številko manjši!

Tu se zaplet še ne konča. V salonih je Rapid in v salonih je Rapid SB, Spaceback. Oba sta po definiciji – kombilimuzine! Zakaj tako? Poglejte z druge strani: zakaj pa ne? Saj sta od zadaj vendarle opazno različna.

Izhajajoč iz zgornjih navedb velja, da je rapid SB v mnogočem kot Rapid, z le nekaj razlikami v zadku, ki so skozi tehnikalije nepomembne, z izjemo velikosti in oblike prtljažnika. SB je namreč od običajnega Rapida nekoliko krajši, malce višji in z nekaj manjšim prtljažnikom. Je pa ta prostor pod (za) zadnjimi vrati nekaj bolj kompaktne oblike.

  • 1VK_3867
  • 1VK_3855
  • 1VK_3856
  • 1VK_3836
  • 1VK_3834
  • 1VK_3862
  • 1VK_3859
  • 1VK_3858

Ker na teh straneh lahko preberete test običajnega Rapida s povsem enakim motorjem, velja enakost tudi s tega zornega kota, zato le na kratko. Sodoben turbobencinar z neposrednim vbrizgom je izjemno kultiviran: v prostem teku zaradi njega skoraj ni trušča in tresljajev. Sistema stop/start nima, a voznik v začetku druženja z njim pogosto pogleduje v merilnik vrtljajev, če se motor res ni zaustavil. Z razmeroma majhno prostornino ima – resda predvsem zaradi turbopuhala – dober navor, ki mu ga zmanjka šele pri večjih obremenitvah – pri vožnji v avtocestne klance ali pri polni zasedenosti notranjosti. Pa še to le ko želi voznik bolj živahno peljati. V normalnih (običajnih) pogojih pa motorja ni treba gnati do 6.200 vrtljajev, kjer ga elektronika prekine, prav lepo dinamična vožnja z njim je že z vrtenjem do številke 5.000. Jasno pri tem je, da pri priganjanju porabi opazno več kot enako zmogljiv TDI, a zna biti tudi varčen: pri 100 kilometrih na utro v 6. prestavi (2.100/min) pravi potovalni računalnik, da porabi 5,1 litra bencina na 100 kilometrov.

  • 1VK_3852
  • 1VK_3837
  • 1VK_3840
  • 1VK_3841
  • 1VK_3842a
  • 1VK_3841dva
  • 1VK_3845
  • 1VK_3846
  • 1VK_3847
  • 1VK_3848
  • 1VK_3849
  • 1VK_3850
  • 1VK_3851

Rapid SB ni le v mnogočem podoben Rapidu, je tudi povsem tipična Škoda. Slogan ‘Simply Clever’ je resda le slogan, a se zdi, da so pri snovanju v resnici mislili na človeka in njegove želje, zahteve in potrebe. Tu ne gre za vprašanje, ali nekaj (kot uporabnik) v avtomobilu imaš ali nimaš; to je ali stvar politike koncerna ali pa stvar doplačila pri nakupu. Toda karkoli Rapid (SB) ima, je uporabniško odlično. Sedeža (z integriranima vzglavnikoma) sta dobrih mer, prevlečena z dobrim materialom in dobro zašita, s tem pa vlivata tudi vtis velike trajnosti. Sta tudi pravšnje trdote za daljše sedenje na njiju. Predali, denimo v vratih, so premišljeno oblikovani, da niso tam le zato, da jih prodajalec našteje kupcu. Kar (Rapid) ima, je zelo dobro, in ima (lahko) zelo veliko.

S tem smo prišli do štirih stvari. Štirih stvari, ki so takšnemu Rapidu še posebej vprid.

Prvič, da je – Rapid. Ki je že v osnovi zelo dober avtomobil.

Drugič, da ima (testni) panoramsko streho. Ena redkih neuporabnih stvari v Škodah, a privlačna, svetla, prijazna.

Tretjič, da ima vabljivo prostoren prtljažnik. Družinski avtomobil mora še posebej v časih, ki jih trpimo, zadostiti vsem potrebam od dnevnih do dopustniških.

  • 1VK_3818
  • 1VK_3817
  • 1VK_3819
  • 1VK_3820
  • 1VK_3821
  • 1VK_3822
  • 1VK_3823w
  • 1VK_3824
  • 1VK_3825
  • 1VK_3828
  • 1VK_3829

In četrtič, da je (v testnem) sicer preprost, a izjemno uporaben avdio sistem. Majhen zaslon, enobarven, to ni značilnost dragih doplačil. Skromno. A hkrati precej bolj uporabno od večine avdio sistemov, ki sem jih preskusil v zadnjih letih in ki so bili po večini dražji: glede logike, ergonomije, prijaznosti in preprostosti upravljanja ter glede količine informacij, ki so na voljo. Pa še več kot samo soliden zvok spusti iz zvočnikov.

Kaže, da je Rapid, morda kot Spaceback še posebej, prišel ob pravem času. Ker je v vsem, kar lahko na kakršenkoli način ovrednotite brez čustev, izjemno dober samohod. S precej več kot s štirimi dobrimi stvarmi, če bi ga še bolj natančno vrednotili.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Poraba

Testni krog: 9,8 l/100 km

Pohvale

+ družinska uporabnost

+ notranja prostornost

+ cena glede na vrednost

+ položaj za volanom, ergonomija upravljanja

+ lahkoten tek ročice menjalnika

+ oprema

+ uporabnost motorja v širokem območju

+ avdio sistem

Graje

– povečan prtljažnik: stopnica, poševno naslonjalo

– premalo oblikovno ‘čisti’ merilniki (posebej za hitrost)

– samo voznikova šipa z avtomatiko pomika (le navzdol)

Na kratko

Škoda je z Rapidom Spaceback dobro podkurila Golfu – v nekem omejenem krogu kupcev zagotovo. Več opreme, več prostora, manj denarja, manj imidža. Dilema bo torej večna, dokler bo razmerje takšno, kot je.

Cene

Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 77 kW: 13.195 evrov

Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 77 kW Elegance: 16.039 evrov

Testni Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 77 kW Elegance: 17.967 evrov

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbobencinski, neposredni vbrizg – gibna prostornina 1.197 cm3 – največji navor 175 Nm pri 1.550-4.100/min – največja moč 77 kW (105 KM) pri 5.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetni nogi, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, elektrohidravličen servo – gume 215/40 R 17 V M+S Nokian WR

Mere: dolžina 4.304 mm – širina 1.706 mm – višina 1.459 mm – medosna razdalja 2.602 mm – najmanjša razdalja od tal 134 mm – rajdni krog 10,2 m – notranja širina spredaj 1.418 mm, zadaj 1.428 mm – prtljažnik 415/1.380 l – posoda za gorivo 55 l

Mase: vozilo 1.170 kg – dovoljena skupna obremenitev 535 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 193 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,2 s – poraba (kombiniran cikel) 5,4 l/100 km – izpust CO2 125 g/km

Foto: VK