Škoda Rapid 1.2 TSI 77 kW Elegance Škoda Rapid 1.2 TSI 77 kW Elegance
Včasih, in tale Rapid se zdi eden najboljših primerov, se je modro ne obremenjevati s tehničnim ozadjem nekega avtomobila. Ker šele takrat zna Rapid... Škoda Rapid 1.2 TSI 77 kW Elegance

1VK_4579la

Včasih, in tale Rapid se zdi eden najboljših primerov, se je modro ne obremenjevati s tehničnim ozadjem nekega avtomobila. Ker šele takrat zna Rapid pokazati svoje prave karte.

Rapid je namreč vskočil pravočasno – ko se je Octavia že »nevarno« povečala, tako mersko kot z luksuzom, ki ga na sebi lasten način ponuja v notranjosti. Med njo in Fabio je zazevala luknja.

Napovedati je težko in marsikaj bo odvisno tudi od gibanja cen Škod. Čisto mogoče pa je, da bo Rapid pridobival kupce dveh vrst: tiste ki jim bo to prva Škoda, in druge, ki bodo kupili Rapid potem, ko bodo prodali svojo staro Octavio.

Človekove potrebe v tem svetu sicer rastejo, a spet ne toliko, da bi moral vsakih sedem let kupiti večji avtomobil. Rapid se namreč izkaže za povsem zadosti velik avtomobil za družino z do dvema otrokoma: pri vsakdanjih mestnih opravkih sploh, a tudi pri (prostorsko) večjih dopustniških zahtevah. Zadek Rapida sicer oblikovno ni ravno vprid najboljšemu rezultatu razmerja med prostornino prtljažnika in velikostjo avtomobila (ta bo verjetno krepko boljši s prihodom kombijevske različice), je pa Rapid navsezadnje kombilimuzina z velimi zadnjimi vrati, z velikim osnovnim prtljažnikom škatlaste oblike, ki ga lahko podaljšamo s podiranjem naslonjala zadnje klopi za eno ali dve tretjini širine.

1VK_4560la

Tu bi se dalo kaj izboljšati. Naprimer namestiti prožilo podiranja naslonjal v zadek prtljažnika ali zasnovati prtljažnik tako, da bi bil ta ob podrtih naslonjalih brez stopnice. So pa pomislili na luknjo za dolge predmete, na možnost obračanja podloge prtljažnika, na dodaten žep v boku in na precej prostora ob pravem rezervnem kolesu pod prtljažnikom.

Čeprav igra Rapid vlogo manjšega avtomobila od Octavie, bi zanj težko rekli, da zato trpi prostornost na sedežih. Prej nasprotno: zadaj, kjer je ponavadi stiska, je tu predvsem kolenskega prostora obilo. V njem, še posebej na odličnih prednjih sedežih, se pogosto utrne misel, da je nekdo iz koncerna dal jasno navodilo narediti najboljši možen avtomobil za družino v tem cenovnem razredu. Na podlagi le tega ukaza bi bil Rapid lahko tudi zelo drugačen, zato se naprej dozdeva, da je ta isti jasno določil, kaj pri krčenju denarja sme in kaj ne sme trpeti.

Kaj očitno sme, vidijo oči. Rapid je zunaj in znotraj več kot le korektno oblikovan. Toda zunaj ne postreže z nobenim posebnim detajlom, notranjost pa streže večino z ravnimi površinami in vodoravnimi črtami na njej. Od tega že odstopajo barve, saj dvobarvnost armaturne plošče zelo dobro razbija siceršnjo monotonijo in po daljšem druženju pripravi voznika in potnike do priznanja, da Rapidu ne manjka nič.

Na- in zavolanske ročice: vzor ergonomije.

Na- in zavolanske ročice: vzor ergonomije.

Ergonomija, denimo, je Volkswagnova in zatorej odlična, ponekod celo za vzor, ponekod celo združena s čednim videzom. Naprimer pri merilnikih, informacijskem sistemu, avdio sistemu in še čem.

Kupci se bodo najbrž takoj zaleteli v ponudbo turbodizlov. Ni slabo, velja pa vseeno še enkrat razmisliti o družini TSI kot v primeru testnega Rapida. Tu se stroj hitro ogreje tudi pozimi, navorsko pa povsem zadovolji zelo pestro populacijo možnih kupcev. Dirkač ni, vrhunski športnik tudi ne, praksa pa pokaže, da se povsem mirno kosa tudi z zelo hitrim tempom vožnje na vseh vrstah cest. Turbobencinec je izgubil tipičen značaj takšne zasnove in postal uglajen motor s širokim razponom uporabnih vrtljajev ter z ne preveč velikim veseljem do višjih vrtljajev. Pod 1.000 vrtljaji v minuti ni uporaben, pri 2.000 pa že polno zaživi. Pri stalni hitrosti je tudi zelo varčne sorte, kar dokazujejo odčitki s potovalnega računalnika. Je pa res, da je Rapid znotraj nekoliko glasnejši od Volkswagnov, a je treba vzeti v zakup cenovni razred, v katerega spada. Motor tu ni nič kriv, kriva je izolacija.

Dvobarvnost: svetel spodnji del še izboljšuje vtis prostornosti ter razbija siceršnjo monotonost oblik.

Dvobarvnost: svetel spodnji del še izboljšuje vtis prostornosti ter razbija siceršnjo monotonost oblik.

Človek trezne (v prenesenem pomenu) sorte bo v Rapidu videl enega najboljših družinskih avtomobilov ta hip. Tistega za 11 tisočakov sicer ne priporočamo, saj bo s skopo opremo pustil slabši vtis, kot si ga zasluži. Natanko takšen je z dobrimi 17 tisočaki sicer čudovit, a lahko marsikaj s spiska doplačilnih dodatkov tudi pogrešate, vključno s 17-palčnimi platišči. Hočem reči: zmes prostora, ergonomije, tehnike, imidža in navsezadnje tudi (korektnega) videza je vredna svojega denarja. (VK)

Odčitki in meritve

Poraba

60 km/h: 3,7 l/100 km

100 km/h: 5,1 l/100 km

130 km/h: 6,8 l/100 km

160 km/h: 9,2 l/100 km

Testni krog: 8,4 l/100 km

Pohvale

+ popolnost tistega, kar je potrebno

+ vzorna prožnost motorja

+ poraba pri zmerni vožnji

+ prostornost

+ ergonomija

Graje

– klimatizacija zadnjega dela kabine

– preprostost notranjih potez in površin

– zvočna izolacija

Na kratko

Vloga novega Rapida je jasna: zapolniti »vrzel« med Fabio in Octavio, ki je v vsem, vključno s ceno, precej zrasla. Ker so pri Škodi ukinili zgodbo o nadaljevanju prodaje prejšnje generacije Octavie, je tu Rapid. Kar je dobro; Rapid je namreč konstrukcijsko in tehnično nov avtomobil, prejšnja generacija Octavie pa bi bila – za eno generacijo stara.

Cene

Škoda Rapid 1.2 TSI (77 kW): 13.150 evrov

Škoda Rapid 1.2 TSI (77 kW) Elegance: 15.750 evrov

Testna Škoda Rapid 1.2 TSI (77 kW) Elegance: 17.257,86 evra

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – vrstni – neposredni vbrizg – turbopuhalo – gibna prostornina 1.197 cm3 – največji navor 175 Nm pri 1.550-4.100/min – največja moč 77 kW (105 KM) pri 5.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetni nogi, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, elektrohidravlični servo

Mere: dolžina 4.483 mm – širina 1.706 mm – višina 1.451 mm – medosna razdalja 2.602 mm – najmanjša razdalja od tal 136 mm – rajdni krog 10,2 m – notranja širina spredaj 1.418 mm, zadaj 1.428 mm – prtljažnik 550/1.490 l – posoda za gorivo 55 l

Mase: vozilo 1.100 kg – dovoljena skupna obremenitev 535 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,4 s – poraba (kombiniran cikel) 5,4 l/100 km – izpust CO2 125 g/km

Zadnja klop: odlična vzdolžna prostornost.

Zadnja klop: odlična vzdolžna prostornost.

Uporabnost: številni predali, pred voznikom tudi dokaj velik in s klimatsko napravo.

Uporabnost: številni predali, pred voznikom tudi dokaj velik in s klimatsko napravo.

 

Merilniki: precej lepši kot še nedavno v Škodah, še vedno pa veliki, čedni, pregledni in z odličnim informacijskim sistemom.

Merilniki: precej lepši kot še nedavno v Škodah, še vedno pa veliki, čedni, pregledni in z odličnim informacijskim sistemom.

Prtljažnik: dvostransko dno za različne namene. Preprosto bistro.

Prtljažnik: dvostransko dno za različne namene. Preprosto bistro.

1VK_4587l

1VK_4563a 1VK_4562al

Foto: VK